Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛بنابر گزارش هیل، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این جلسه حضور داشتند.
اعضای تیم امنیت ملی ترامپ روز چهارشنبه نیز برای بررسی طرح متوسل شدن به گزینه نظامی برای حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلایی، تشکیل جلسه داده بودند که دچار اختلاف شده و به اجماع دست نیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال، آسوشیتدپرس نیز درباره جلسه دوم اعضای ارشد تیم امنیت ملی ترامپ نوشت: آمریکا هنوز در حال بررسی استفاده از گزینه های نظامی در ونزوئلاست.
این خبرگزاری افزود: دولت ترامپ با برگزاری جلسه ای در پنتاگون به منظور بررسی گزینه های پیش روی آمریکا در ونزوئلا، به یک هفته تهدیدهای مبهم درباره استفاده از گزینه نظامی در پاسخ به بحران سیاسی در ونزوئلا پایان داد.
پس از آنکه شاناهان و سایر مقام های ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که تحولات مربوط به کودتای ناکام علیه دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را بررسی کردند ترامپ در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اوضاع ونزوئلا را بررسی کرد.
ترامپ گفت: «پوتین اصلا به دنبال درگیر شدن در ونزوئلا نیست بلکه می خواهد اتفاق مثبتی در آنجا رخ دهد.» اما پمپئو هفته پیش گفته بود مادورو قصد داشت از ونزوئلا خارج شود اما روسیه او را متقاعد کرد که بماند.
به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: پنتاگون نقش مستقیمی در ونزوئلا ندارد اما برای بررسی راه های حمایت آن از دیپلماسی آمریکا در قبال ونزوئلا و آمادگی برای رخدادهای پیش بینی نشده در آن کشور، در حال مشاوره با کاخ سفید است.
شاناهان روز جمعه در گفت وگویی با شماری از خبرنگاران اظهار داشت که «کریگ فالر» رئیس «فرماندهی جنوبی آمریکا» برای حضور در جلسه وی با پمپئو و بولتون به واشنگتن سفر کرده است.
به نوشته آسوشیتدپرس، دولت ترامپ قصد دارد با این جلسه نشان دهد که در پی بررسی اقدام نظامی علیه ونزوئلاست تا شاید از این طریق فشار بر مادورو را افزایش دهد. اما احتمال کمی وجود دارد که آمریکا درگیر مداخله مستقیم نظامی در ونزوئلا شود.
شاناهان اظهار داشت که در جلسه روز جمعه در پنتاگون برنامه های نظامی و راه های پاسخ دادن به بحران در ونزوئلا بررسی شد. اما وی از ارائه جزئیات مورد بحث در جلسه خودداری کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت ملی پنتاگون واشنگتن وزارت دفاع ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، شورای امنیت قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را در رابطه با کشف گورهای دسته جمعی در غزه برگزار کند.

این جلسه به درخواست الجزایر برگزار خواهد شد.

این جلسه قرار است روز سه شنبه برگزار شود و هنوز مشخص نیست چه کشورهایی طی آن به ارائه توضیحات در مورد موضوع جلسه برای اعضای شورای امنیت خواهند پرداخت.

در هفته های اخیر همزمان با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از برخی مناطق غزه، گورهای دسته جمعی متعددی درنوار غزه کشف و صدها جسد از آنها خارج شده است.

کد خبر 6096917 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • بایرن مونیخ در حال بررسی شرایط خولن لوپتگی!
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند