Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان سابق تهران اقدامات انجام شده در دادستانی تهران طی دوران مسئولیتش در این سمت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی در مراسم معارفه دادستان جدید تهران که صبح امروز در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: مهمترین وجهه و بعد کاری دادستان تعقیب امر جزایی و پاسخ کیفری و مقابله‌ای با جرایم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهره دادستان‌ها بیشتر در چهره مقابله‌ای ترسیم می‌شود در حالی که چهره‌های دیگر هم دارند. دیگر، ظرفیت پیشگیرانه است که دادستان‌ها دارند و در دوره آیت الله آملی کمتر مورد استفاده قرار گرفت ان‌شاءالله در دوره جدید بیشتر استفاده شود. بخش دیگر کار دادستان‌ها بخش نظارتی‌اش است. بعد دیگر بعد حمایتی دادستان است.

جعفری دولت آبادی گفت: در قضیه گران فروشی دیدید که دادستان حرف اول را در میدان تصمیمات می‌زد و به دولت حرف خوبی زدیم گفتیم شما کارتان را انجام دهید و ما حمایت می‌کنیم و در قضیه گوشت و مرغ گفتند که دادستان شأن خودش را پایین آورد که وارد این موضوع شد در حالی که شأن مردم بالاتر است.

دادستان سابق تهران ادامه داد: وقتی من به داستانی تهران آمدم، تهران در دود و آتش می‌سوخت و هر روز اعتراضات خیابانی و دستگیری داشتیم. علاوه بر این به دلیل قضیه مرتضوی دید خوبی به دادستان نبود. ۱۸ ماه سختی بود که پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها گفت: پس از قضیه فتنه، موج اول تحریم‌ها را داشتیم که منجر به تشکیل پرونده‌های زیادی از جمله پرونده مه آفرید شد و همچنین بازداشت‌هایی از مسئولان دولتی در آن سال داشتیم.

جعفری دولت آبادی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید، با پرونده بابک زنجانی مواجه شدیم. پرونده‌ای که شش سال است در حال بررسی است و هنوز زلزله بابک زنجانی پا بر جاست. متهم در این مدت ۳۰ هزار نامه نوشته است، اینها را می‌گویم که در تاریخ بماند و آنها که می‌گفتند آقای دادستان چه می‌کنید بدانند که تمامی این نامه‌ها خوانده شد و امیدوارم دادستان جدید وقت کنند و آنها را بخوانند.

وی افزود: آشوب‌های دی ماه سال ۹۶ و قضیه دراویش در اسفند ماه آن سال را داشتیم و پس از آن و در سال ۹۷ و با مشکلات اقتصادی پرونده‌های مفاسد اقتصادی را داشتیم. افراد زیادی کارشکنی کرده و مقاومت می‌کردند و ما باید از این مسیر سنگلاخ عبور می‌کردیم.

جعفری دولت آبادی افزود: دوره من با دود و آتش فتنه آغاز و با دود و آتش تحریم و فساد اقتصادی به پایان رسید. امیدوارم با رفتنم دادستانی آرامش بگیرد و آقای القاصی مهر وقت کنند به امور دادسراها بپردازند.

جعفری دولت آبادی افزود: همکاری با دستگاه‌ها بسیار خوب بود و بیشترین جلسات با دستگاه‌ها داشتیم و در حوزه‌های اجتماعی بسیار فعال بودیم.

وآبادی با اشاره به فعالیت تخصصی برخی دادسراها گفت: دو سال کلنجار رفتم تا در قوه قضائیه جا بیندازم که بانک‌ها متولی ندارند. با تجربه‌ای که از پرونده امیر منصور داشتم بر تشکیل دادسرای جرایم پولی و بانکی تاکید داشتم. همچنین دادسرای فرهنگ و رسانه هم به طور تخصصی فعالیت خود را ادامه داد. روزی که من به دادستانی آمدم دو سه شعبه فقط مسائل امنیتی را بر عهده داشتند اما در دوره ۱۰ سال اخیر، دادسرای امنیت فعالیت خوبی را داشت.

دادستان سابق تهران با اشاره به پرونده‌های مهم ۱۰ سال اخیر گفت: پرونده‌های برادر رئیس جمهور، مهدی هاشمی، پرونده‌های امنیتی مؤسسات مالی از جمله پرونده‌های مهم بودند و بیشتر وقت من صرف این پرونده‌ها می‌شد که همگی چندین جلد داشتند. من هفت صبح می‌آمدم و یازده شب می‌رفتم و غالباً پنج شنبه‌ها هم سر کار بودم.

وی تاکید کرد: دادستانی دوره درخشانی در این مدت داشت. البته حتماً نواقصی در این دوران بوده است و برخی‌ها که انتقاد می‌کردند باید دوره ما را ببینند. به عنوان مثال در قضیه دراویش در عرض یک روز بازداشت شدگان تعیین و تکلیف شدند و ۳۰ قاضی عرض یک روز عهده دار موضوع شدند؛ بنابر این اگر کاری شده است با همکاری همه افراد بوده است.

جعفری دولت آبادی خطاب به دادستان جدید گفت: آقای القاصی مهر فراموش نکنید جز به قانون عمل نکنید. کسانی که امروز می‌گویند این کار را بکن و نکن، ممکن است فردا پشت شما را خالی کنند. امیدوارم اگر کوتاهی و نقصی بوده ما را ببخشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جعفری دولت آبادی دادستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس منصوری در جلسه با دادستان‌های گلستان در گرگان با بیان اینکه عملکرد مجموعه قضائی استان در بخش دادسراها مطلوب است گفت: جایگاه خوب استان گلستان در شاخص‌های مختلف نتیجه تلاش دادستان‌ها و کارکنان دادسراهای استان و صمیمت، تعامل و هماهنگی است که رئیس کل دادگستری استان با مجموعه مدیریتی استان، قضات و کارکنان اداری ایجاد کرده است که در کشور مثال‌زدنی است.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور افزود: دادسرا نهاد مهمی در پیشگیری از جرایم و ناهنجاری‌ها، مبارزه و تعقیب و در نهایت اجرای احکام است که در این استان به دلیل سابقه طولانی رئیس کل دادگستری استان در سمت دادستانی، اهمیت این نهاد برجسته و به آن توجه خوبی شده است.

وی از آغاز طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور خبر داد و گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی طرح تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در مراجع انتظامی کشور امسال اجرا می‌شود.

منصوری افزود: پیش‌نویس دستورالعمل این طرح با مشارکت تعدادی از دادستان‌های سراسر کشور در مرحله کارشناسی است که بلافاصله پس از تأیید و تصویب نهایی اجرای آن آغاز می‌شود.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور گفت: متولی اجرای این طرح دادستانی کل کشور خواهد بود و با اجرای آن پرونده‌های رسوبی در مراجع زودتر تعیین تکلیف خواهد شد. خوشبختانه گلستان از استان‌های خوب استان در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در کلانتری هااست.

وی در ادامه سخنان خود در این جلسه گفت: نظارت و بازرسی از پارکینگ‌های وسایل نقلیه موتوری در اولویت دادستان‌ها قرار دارد و در همه استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی که شرایط جوی خاص دارند با تمهید رئیس کل دادگستری و دادستان‌ها زودتر این وسایل تعیین تکلیف شود تا به اموال مردم خسارتی وارد نشود. نظارت بر تعیین تکلیف اموال توقیفی موجود در انبارهای شهرداری‌ها هم از جمله مواردی است که از سال گذشته در دستور کار دادستان قرار گرفته است.

منصوری با اشاره به تخصصی شدن بازرسی‌ها از دادسراها و مراجع انتظامی سراسر کشور گفت: صرفه جویی در وقت، بررسی تخصصی عملکرد و بازرسی الکترونیک از جمله مزایای این اقدام است.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در ادامه سفر خود به گلستان از دادسرای عمومی و انقلاب گرگان بازدید و در نشست با قضات این دادسرا درباره مسائل و موضوعات مرتبط با این بخش گفت‌وگو کرد.

بازدید از پارکینگ وسایل نقلیه موتوری از دیگر برنامه‌های معاون دادستان کل بود. در این بازید از طرح ابتکاری دادسرای مرکز استان برای جلوگیری از رسوب وسایل نقلیه موتوری و اطلاع به روز درباره وضعیت این وسایل رونمایی شد.

منصوری در ادامه برای بازدید به کلانتری شهرک امام گرگان رفت. بازدید از مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان، آخرین برنامه روز اول حضور معاون دادستان کل کشور در گرگان بود. اقدام ابتکاری استان گلستان برای راه اندازی کارگاه‌های مهارت آموزی و اشتغال در کنار مرکز بازپروری معتادان در مرکز توسکستان از مواردی بود که این بازدید به آن پرداخته شد.

معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در ادامه سفر خود به گلستان صبح جمعه به گنبد کاووس رفت و همراه با رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و رؤسای بخش شرق استان و مدیرکل زندان‌های استان از زندان این شهر بازدید کرد.

این هیأت قضائی از همه بندها و بخش‌های زندان گنبد کاووس از جمله بهداری، واحد فرهنگی، ورزشی و آشپزخانه سرکشی کردند. معاون دادستان کل کشور در این بازدید از مددجویان فعال به ویژه در بخش قرآنی و فرهنگی تقدیر کرد و تسهیلات قانونی به مددجویان واجد شرایط اعطا شد.

در این بازدید دادستان‌های استان به هزار و ۳۰۰ مددجوی واجد شرایط استان مرخصی اعطا کردند و برای ۶۵ نفر از زندانیان هم مرخصی پایان حبس منجر به آزادی اعطا شد ضمن اینکه ۶۰۰ درخواست مددجویان نیز جهت اعمال سایر تسهیلات من جمله عفو در دستور بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6089572

دیگر خبرها

  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب