Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@13:43:53 GMT

◄ فضای مجازی، جولانگاه تازه دلالان بار

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۴۴۴۱

◄ فضای مجازی، جولانگاه تازه دلالان بار

تین‌نیوز | 

یک راننده خود مالک کامیون از افزایش چندباره قیمت‌ خدمات مورد نیاز کامیونداری  و فعالیت اپلیکیشن‌ها و گروه‌های دلالی بارهای خارج از سیستم و غیر متعارف حمل‌ونقل به عنوان تحرکات مشکوک اقتصادی یاد کرد و گفت: دلالان مشغول کار بوده و مسئولان تماشاگر هستند.

به گزارش تین‌نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرامی خود بیان کرد و با طرح این سوال که «چرا اپلیکیشن‌های دلالی فیلتر نمی‌شوند» نوشت: در روزهای گذشته بازار لوازم و قطعات ضروری کامیون برای چندمین بار در یک سال اخیر شاهد افزایش غیرطبیعی قیمت‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: این بار اما جهش قیمت‌ها به طرز مشکوکی از سوی فعالان بازار غیرقابل پیش‌بینی بود و تحلیل آن کمی سخت به نظر می‌رسید. بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که در شرایط کنونی هیچ دلیل روشن اقتصادی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

او افزود: این افزایش غیر منطقی از هفته گذشته در بازار خدمات صنعتی به کامیون آغاز شد و بسیاری از افرادی که برای تعمیر خودروی خود رفته بودند، با افزایش قیمت شدید قیمت‌ها در این بخش مواجه شدند.

بکرانی گفت: طبق گزارش‌ها قیمت هر لیتر روغن موتور با جهشی عجیب از ۸۰۰۰ تومان به  ۱۸۰۰۰تومان رسیده و این در حالی است که حتی با این قیمت هم روغن در بازار یافت نمی‌شود و فروشندگان از فروش آن خوداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: دلالان بار نیز این روزها خیلی راحت در گروه‌های مجازی خود هر نمونه بار را با هر نرخی به‌جز نرخ قانونی و تن بر کیلومتر، به خورد راننده و کامیوندار می‌دهند.

او با بیان این‌که در این بین یکی از عوامل اصلی قیمت‌گذاری کاذب در این بازارها را می‌توان در فضای مجازی جستجو کرد، اظهار کرد: فضای مجازی امکان دلالی و اخلال سازمان‌یافته در حمل بار و قیمت لوازم و مایحتاج کامیون را از طریق قیمت‌های کاذب میسر کرده و از سوی هیچ نهادی، نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

این راننده خود مالک گفت: برخی فعالان فضای مجازی که خود نظارت کامل و دقیق و آگاهی کامل نسبت به نرخ تن بر کیلومتر و نرخ کرایه حمل بار دارند، مصرانه با نرخ‌های این دلالان برخورد کرده و از نرخ‌گذاری کاذب و زیر قیمت قانونی جلوگیری می‌کنند.

وی مدعی شد: اما گروه‌هایی در برخی پیام‌رسان‌ها و تلگرام ایجاد شده که هدف آنها فقط و فقط دور زدن قانون و خراب کردن نرخ‌های حمل بار و ایجاد اخلال در شبکه حمل‌ونقل کشور است و برخی رانندگان هم برای سهولت در جذب بار و حمل بار یک سرویس بیشتر به این گروه‌ها روی می‌آوردند و در برخی موارد کار به همین جا ختم نشده و این افراد نه تنها قیمت‌های دروغین خود را در بارنامه هم ثبت می‌کنند(با وجود کد رهگیری در بارنامه) بلکه از درج و ثبت بارنامه در سیستم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز خوداری می‌کنند.

بکرانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تنها برنده شرایط فعلی، دلالان بوده و ضرر اصلی متوجه راننده و کامیوندار خواهد بود و در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود قوه قضائیه به همراه نهادهای نظارتی و امنیتی، برای این موضوع فکری کرده و دست دلالان و سودجویان را از این کار کوتاه کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کامیونداران دلالان بار حمل ونقل جاده ای بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد