Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:06:45 GMT

سومین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۴۷۲۳

سومین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

آستارا - ایرنا - با حضور شاعران برجسته کشور، از سومین کتاب شعر یاشار صلاحی شاعر جوان بندر آستارا در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غروب جمعه در آئین رونمایی از کتاب ' مبادا دخترم شبیه تو بخندد' در سینما دریای آستارا با شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی فارسی و ترکی و استندآپ کمدی، شبی به یاد ماندنی در تاریخ ادبیات گیلان رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی رضا راهب، مینا آقا زاده، کمال حسینیان و شاعران برجسته دیگر آخرین سروده های خود را قرائت کردند.
شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: آستارا در کنار فعالیت های مختلف هنری، در انتشار کتاب از شهرستان های پیشرو استان گیلان است.
وی افزود: کتاب مبادا دخترم شبیه تو بخندد در 72 صفحه توسط انتشارات دهسرا، با شمارگان یک هزار نسخه اثر یاشار صلاحی شاعر معاصر استان گیلان چاپ و وارد بازار کتاب شده است.
وی اضافه کرد: انجمن شعر و ادب شهریار آستارا شاعران بزرگی را به ادبیات معاصر معرفی کرده و خوشبختانه بسیاری از شاعران این انجمن صاحب کتاب و شناسنامه شعری هستند.
فرامرز کوچکی زاد رئیس انجمن مفاخر انزلی گفت: شهرستان آستارا بالاترین نرخ باسوادی را در کشور دارد و به جهت موقعیت ممتاز فرهنگی در زمینه تولید کتاب موفق عمل کرده است.
وی افزود: ادبیات معاصر توسط شاعران جوان ایران نفس تازه ای می کشد و خوشبختانه روز به روز بر تعداد مخاطبان اشعار سپید و نو افزوده می شود.
علی رضا راهب شاعر و پژوهشگر معاصر نیز در این آئین بیان کرد: شاعر امروز باید با زبان معاصر، پیام خود را به مخاطب انتقال دهد و این موضوع را در اشعار صلاحی شاهد هستیم.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.
7105/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب شعر رونمايي آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به سومین پیروزی متوالی خود در رقابت‌های کافا دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران در ادامه رقابت‌های فوتبال آسیای مرکزی موسوم به کافا امروز (جمعه) به مصاف تاجیکستان رفت و به پیروزی رسید.

دختران جوان ایران با پنج گل حریف خود را شکست دادند و به سومین پیروزی پیاپی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کردند. آنها پیش از این ازبکستان و ترکمنستان را هم شکست داده بودند.

تیم ایران در آخرین بازی خود یکشنبه، نهم ازدیبهشت به مصاف قرقیزستان می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور