Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@05:27:13 GMT

محافظه‌کاری بر نظام آموزش عالی کشور حاکم است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۴۹۶۹

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی (نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر شناخت اقتضائات دانشجویان گفت: در فرآیند نظام آموزشی ما یک نوع محافظه‌کاری حاکم است که مقدار سرعت تغییر و انطباق با مسائل جامعه و مسائل روز را کم می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: لازمه تاسیس رشته‌های بین رشته‌ای، توجه به مسائل جدید، به دنبال حل مسائل جدید رفتن و پویایی، تحرک و انعطاف‌پذیری است، اما می‌بینیم که به علت وجود محافظه‌کاری این اقدمات در فرآیند برنامه‌ریزی و توجه به آموزش فاصله انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این رو ما می‌توانیم سیستم آموزش عالی خودمان را یک سیستم محافظه‌کار بدانیم.

او با اشاره به اقتضائات نسل جدید به ویژه دانشجویان توضیح داد: نسل جدید ما یک نسل اخلاق محور و ورزش مدار است. این نسل نیاز به پیشرفت، نیاز به عدالت، نیاز به رفاه و نیاز به تاثیرگذاری در مناسبات ملی و جهانی در خود احساس می‌کند.

رستمی با بیان اینکه حس تاثیرگذاری یکی از نیازهای طبیعی نسل امروز و جوان جامعه است که مسئولان جامعه باید به آن توجه بیشتری داشته باشند، گفت: به تعبیر دیگر احساس شایستگی برای تاثیرگذاری بر محیط جزو اقتضائات نسل جوان است و طبیعتا در بخش‌های مختلف جامعه چه در حوزه سیاستگذاری و چه در حوزه واگذاری مسئولیت‌ها باید این نسل مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها در پایان درباره توجه دانشگاه‌ها به نیاز دانشجویان گفت: همانطور که گفته شد  یک محافظه‌کاری در تغییرات و عکس‌العمل‌ها نسبت به نیازهای که در پیرامون جوانان هست، احساس می‌شود و این در دانشگاه نیز وجود دارد و روند به نوعی کُند است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش عالی مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )