Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:25:10 GMT

افزایش تمایل به سفرهای قسطی و داخلی و تصمیمات لحظه‌آخری

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۴۳۱

افزایش تمایل به سفرهای قسطی و داخلی و تصمیمات لحظه‌آخری

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نجفی مدیرعامل یکی از آژانس‌های مسافرتی و ارائه دهنده خدمات گردشگری به آژانس‌های مسافرتی دیگر شب گذشته در جمع مدیران فنی و مدیران عامل آژانس‌های مسافرتی که در هتل اسپیناس پالاس گرد هم آمده بودند گفت: سال گذشته سال بسیار سختی را در صنعت گردشگری پشت سر گذاشتیم امسال هم شاید سال سخت‌تری را پیش رو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده بود ارز ۴۲۰۰ تومانی به همه داده خواهد شد من هم مطمئن هستم همه شمایی که در این جمع حضور دارید ارز آقای جهانگیری را گرفته اید!

وی گفت: به فاصله دو روز از این اظهار نظر عوارض خروج از کشور برای بار اول ۲۲۰ هزار تومان اعلام شد و قرار بود ۱,۶۰۰ میلیارد تومان از این سهم عوارض به بخش گردشگری و سازمان میراث فرهنگی برسد حتی آقای واعظی گفته بود بقیه آن را هم به فقرا خواهد داد نمی دانم سرنوشت این پول چه شد اما در صنف ما تأثیر بدی گذاشت.

نجفی بیان کرد: بلافاصله سیاست اختصاص ارز برای سفرهای خارجی در نظر گرفته شد و باعث شد گردشگری از خرداد تا نیمه‌های مرداد به رغم وضعیت بد اقتصادی دچار نوسان در بازار ارز شود. سفرهای خارجی افت چندانی کرد خیلی‌ها معترض شدند وزیر وقت خواست با برخی از آژانس‌ها برخورد کند اما رئیس جمهور زودتر او را برکنار کرد.

وی گفت: سفرهای داخلی با هواپیما در مقایسه با سال ۹۶ روند کاهشی شدیدی داشت، بعد از تیر ماه سفرهای داخلی هم کم و کمتر شد. هر زمان در تهران جشنواره نفت و گاز برگزار می‌شد اتاق هتل‌ها پر بود اما اکنون می‌بینیم رکود در این حوزه باعث شده ما در این ایام هم هتل‌های خالی داشته باشیم. روند افزایش نرخ ارز از سال گذشته تا امروز وجود دارد و ارزی که زیر ۵ هزار تومان قیمت داشت به ۱۵ هزار تومان رسید، همین اتفاقات تأثیر زیادی روی سفرها داشت.

این فعال گردشگری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی زیادی از ایران رفتند، همه این اتفاقات نشان دهنده کاهشی بود که در میزان فروش اتفاق افتاد، آن ایرلاین هایی که ماندند از ظرفیت خود کم کردند، هواپیمایی ترکیه ۲۵ درصد ظرفیتش را کاهش داد، هواپیمایی خوب ایرانی مجبور شد بسیاری مقاصدش را کنسل کند. هواپیمایی کشور امارات ظرفیت پروازهایش را نصف کرد. اینها همه شرایطی است که ما با آن در بازار گردشگری مواجه هستیم.

وی گفت: از سال ۹۷ به دنبال اتفاقاتی که افتاد برخی از همکاران رویکرد متفاوتی در پیش گرفتند. برخی به سراغ ویزا رفتند و دیگران درگیر جنگ قیمت بودند. می‌خواستند بازار را بگیرند و زیر قیمت خرید نرخ اعلام می‌کردند. پیشنهاداتی به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی داده شد، اتفاقی که افتاد این بود که برای مدتی نرخ ارز تعلق گرفته به صنوف نزدیک به نرخ نیمایی بود اما دوباره این نرخ برگشت.

نجفی افزود: در سال ۹۷ درآمد هر ایرانی ۵۵ هزار تومان در ماه کم شده است این یعنی در مقایسه با سال ۹۶ هر ایرانی ماهی ۵۵ هزار تومان کمتر درآمد داشته است. پیش بینی شده در سال ۹۸ بین ۳.۵ تا ۵ درصد دچار رکود شویم. در سال ۹۸ حدود ۷۵ هزار تومان دیگر نیز از درآمد هر ایرانی کم می‌شود یعنی در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۱۳۰ هزار تومان هر ایرانی کمتر درآمد دارد.

وی افزود: چشم انداز سال ۹۸ این است که سفرها بیشتر به سمت اقساطی شدن پیش می‌رود، مردم لحظه آخر برای سفرشان تصمیم گیری خواهند کرد و با کمبود منابع مالی رو به رو می شویم، فرصت‌ها تأمین منابع مالی، رونق گردشگری داخلی و تمایل به بومگردی است. گردشگری ورودی نیز یکی از شانس‌های ما خواهد بود، در این حوزه کشورهای همسایه بهترین مقاصد برای فعالیت‌های گردشگری ما هستند. چه بهتر است که برای گردشگران کشورهای شرق آسیا ویزا را حذف کنیم و در حوزه گردشگری سلامت به خصوص در بازارهای آذربایجان و عراق کار کنیم.

کد خبر 4607422 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی نجفی گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری هم سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: ناگفته نماند که مجلس یازدهم برای اتمام برنامه هفتم توسعه تلاش کرد و تقریبا آماده است تا مجلس دوازدهم آن را پیگیری کند. از طرفی برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جیینی ما، تفاوت در آمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

باهنر درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده نیز گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.

همچنین تصمیمات مجلس بالای ۸۰ دردصد غیر جناحی است و ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد؛ اختلاف و رقابت‌های جناحی سرجای خود اما هدف باید در جهت کمک به دولت مستقر باشد تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع، مجلس رقابت‌های جناحی خود را در همه بخش‌ها توسعه می‌دهد در حالی که این رقابت‌ها اصلا ضرورت ندارد. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و اگر قرار باشد رقابت‌های غیر ضرور و تخریبی وارد میدان شود، کار متوقف و زیان‌ها زیاد می‌شود. به همین جهت تعامل باید جزو برنامه‌های اصلی دولت و مجلس باشد و بعد از پایان رقابت‌ها باید رفاقت و همگرایی حاکم باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900146

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند