Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@07:04:08 GMT

اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۴۴۹

اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود

رییس کانون وکلای استان اصفهان گفت: نمایندگان مجلس رسالت بزرگی در مقابل وکلا دارند و در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود چرا که این امر را مردم از ما می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رییسی شامگاه جمعه در مراسم چهلمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای استان اصفهان، با تسلیت فقدان بهمن کشاورز افتخار جامعه وکالت ایران، اظهار کرد: این استاد وارسته تراز وکالت بود؛ این عبارت را تاکنون برای کسی استفاده نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بهمن کشاورز علاوه بر تراز وکالت، تراز اخلاق هم بودند، افزود: این مرد بزرگ خلاصه اخلاق و علم بود و همه جامعه وکالت فن دفاع را از وی آموخته‌اند.

رییس کانون وکلای استان اصفهان بی توجهی به رسالت اجتماعی را از بزرگترین آفت‌های رفتاری در بین برخی وکلا دانست و اظهار کرد: استاد کشاورز در تمام مسائل مختلف مرتبط با جامعه حقوقی کشور بی‌تفاوت نبود و آنچه که نیاز به نقد داشت را بدون بی‌ادبی نقد می‌کرد و این اقدام مسئولان شهر یزد ستودنی است که نام ایشان را با عنوان اسطوره اخلاق حرفه‌ای وکالت ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه وکالت نباید وسیله تضییع حق یک نفر باشد، تصریح کرد: وکیل باید مدافع حق باشد و در راه حق جسارت و شجاعت داشته باشد اما این جسارت به معنای بی‌اهمیتی به قانون نیست بلکه معنای سوگندنامه وکالت قانونمدار بودن است.

رییسی با اشاره به اینکه احترام به قانون باید سرلوحه کارهای یک وکیل باشد، افزود: پایبندی به اصول حرفه‌ای و انسانی یک صنف مهم‌تر از رعایت اصول علمی و شغلی آن است، اگر می‌خواهید ستون‌های کانون وکلا برقرار باشد باید حقوق صنفی خود را بشناسیم و به آن حساس باشیم.

وی با بیان اینکه وکلا باید در حوزه صنفی خود نسبت به پدیده‌های  اجتماعی مطلع باشند، تصریح کرد: موفقیت در این شغل به معنای رسیدن به جایگاه مالی خوب نیست بله درستی و راستی و احقاق حقوق مردم از مهم‌ترین وظایف وکلا است.

رییس کانون وکلای استان اصفهان با تاکید بر لزوم استقلال کانون‌های وکلا گفت: این استقلال حق مردم و حق اعضای این صنف است و باید بدانیم وکالت بدون استقلال معنایی ندارد و اگر وکیل و کانون وکلا مستقل نباشد نمی‌توانیم از حق مردم صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رسالت بزرگی در مقابل وکلا دارند، خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود چرا که این امر را مردم از ما می‌خواهند.

رییسی با تاکید بر اینکه متولی نهاد وکالت در همه دنیا کانون‌های وکلا هستند، افزود: از دستگاه قضا این گلایه را داریم که چرا باید در کنار کانون‌های وکلا توسعه ماده 187 را داشته باشیم؟ با اذعان به اینکه ماده 187 مدت‌دار بوده و این ماده یک ماده منقضی است.

وی با تبریک انتصاب حجت الاسلام رییسی به ریاست قوه قضاییه گفت: امیدواریم وی که از جنس جامعه قضا هستند اقداماتی در خصوص توقف این آیین‌نامه داشته باشند.

رییس کانون وکلای استان اصفهان با انتقاد از برخی تبلیغات مسموم علیه وکلا گفت: چرا برخی جامعه وکلا را به شیادی محکوم می‌کنند؟ نمی‌توان صنفی را به خلافکاری متهم کرد، کانون وکلا بر حفظ آبروی جامعه وکالت حساسیت دارد.

وی با بیان اینکه جامعه وکالت شریف هستند، اظهار کرد: نباید اعتماد مردم به وکلا را خدشه‌دار کرد چرا که اگر مردم از وکلا عبور کنند دچار کارچاق‌کن‌ها می‌شوند که صلاحیت علمی و اخلاقی ندارند و نتیجه آن چیزی جز افزایش پرونده‌های قضایی نخواهد بود.

رییسی با اشاره به لزوم واقف بودن وکلا به رسالت خود، خاطرنشان کرد: باید وکلا در کنار تمام امور وکالتی خود توجهی خاص به موقعیت صنفی خود داشته باشند و کسانی که به قسم خود پایبند هستند نباید اجازه زیرسوال رفتن یک صنف را بدهند چرا که در مقابل دفاع از حق مردم مسئول هستیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استقلال کانون وکلا كانون وكلا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «رضا دیلمی» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص عفاف و حجاب، اظهار کرد: خانواده ای که ارزش ها و فضائل در آن دیده نمی شود نمی تواند منشأ تعالی و توسعه جامعه شود.
 
به گفته وی؛ عفاف، حجاب و سلوک توحیدی حقیقتا یک ارزش تمدن ساز بوده به همین خاطر اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون گرم خانواده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با عنوان اینکه آنهایی که حافظ ارزش های دینی هستند حجاب و عفاف را عامل پیشرفت جامعه می دانند، تصریح کرد: ارزش ها منطبق با فطرت انسان است و نگاه اصلی ایجاد یک خانواده تمدن ساز با داشتن ارکان مهمی چون پدر و مادر است که مروج ارزش ها در کانون خانواده و در گام بعدی در جامعه هستند.
 
وی افزود: جامعه ای که ارکان تربیتی اش دچار بی بند و باری و فحشا شوند نمی تواند دارای ارکان پیشرفت و تعالی باشد.
 
به گفته وی؛ انسان فطرتا عفت و حجاب را دوست دارد، از نظر اسلام عفاف و حجاب یعنی حفظ کرامت زن، عامل آرامش و امنیت  و مولفه استحکام و ثبات کانون خانواده است.
 
حجت الاسلام دیلمی با اذعان بر اینکه دشمن با به ابتذال کشاندن بانوان به دنبال تخریب و خدشه به جایگاه آنان است، ابراز کرد: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و جلوگیری از تعالی جامعه اسلامی تلاش می کند ابتدا با دو قطبی سازی بین مردم شکاف ایجاد کرده و با ایجاد گره های ذهنی صفوف همبستگی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد تا در کانون مقدس خانواده افراد صالحی نتوانند تربیت شوند.
 
وی ادامه داد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود با ترویج فحشا، بدحجابی، بی بندباری و خدشه به جایگاه و منزلت زن بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده ها کرده است.
 
به گفته وی؛ نگاه غرب به زن نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، نابودی کانون خانواده و ایستادگی در مقابل فطرت انسانی و عفت عمومی دستاورد فرهنگ منحط غربی است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نور در کشور، اظهار کرد: نیروهای خدوم انتظامی  در بسترسازی طرح نور در جامعه و ترویج تذکر لسانی موفق بوده اند.
 
وی افزود: مردم نیز از طرح نور بسیار استقبال کرده اند و با حضور حداکثری خودشان در سنگر دفاع از ارزش ها، قداست ها و فضیلت ها می توانند یاریگر نیروهای انتظامی باشند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»