Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش شامگاه جمعه با حضور مسئولین و سینماگران کشور معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آمل، اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم وارش شامگاه جمعه (13 اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی هنری وارش بابل برگزار شد.

 

در بخش بین الملل این جشنواره 24 فیلم تحت عنوان میراث مشترک از 6 کشور حوزه خلیج فارس به رقابت پرداختند که در نهایت بهترین انیمشین در این بخش «تئوری غروب » به کارگردانی «رومن سوکولف» از روسیه معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 همچنین داوران در این بخش از فیلم  «افسانه کرم هفتواد» به کارگردانی «اصغر صفار» و «عباس جلالی یکتا» از ایران و از شخصیت اصلی فیلم «بافنده» از افغانستان به کارگردانی « محمد آیریک » تقدیر کردند.

 

جایزه بهترین فیلم مستند نیز به فیلم های « 13 کیلومتر» اثر «ولادیمیر تالکین» از قزاقستان و «کهکشان چقدر بزرگ است؟» اثر «کسنیا الیان» از روسیه اهدا شد.

 

جایزه بهترین فیلم داستانی بخش بین الملل نیز  به فیلم «آوای تنبور» به کارگردانی «آنیسا صبیری» از تاجیکستان تعلق گرفت .

 

جایزه ویژه هیات داوران هم به «علی خوشدونی فراهانی» برای فیلم « تکلیف» اهدا شد.

 

در بخش مسابقه ملی این جشنواره نیز  53 اثر شامل 27 فیلم مستند، 18 فیلم داستانی و 8 اثر پویانمایی اکران شد.

 

 در این بخش جایزه بهترین پژوهش به «آرمین ایثاریان» برای فیلم اسرار دریاچه و جایزه بهترین فیلمنامه به « رضا جمالی» برای فیلم صدای سارا اهدا شد.

 

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره برای بهترین کارگردانی پویانمایی به «ملیحه غلام‌زاده» برای فیلم کلاف اهدا شد.

 

جایزه بهترین کارگردانی مستند و فیلم داستانی به ترتیب  به «الهام ‌معروفی» برای فیلم  330 سی سی خاطره و « فاطمه طوسی » برای فیلم گاو امریکایی رسید.

 

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش هم به سه فیلم آب سوخته اثر «مرتضی متویی» فیلم همجا اثر «مهدی قنواتی» و فیلم تلقین ساخته «اشکان خیرنژاد» تعلق گرفت.

 

جایزه بهترین فیلم بخش مستند ملی نهمین جشنواره شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به «آرمین ایثاریان» برای فیلم مستند اسرار دریاچه رسید.

 

در بخش ترنه وا این جشنواره نیز که مربوط به آثار بومی منطقه بود،  لوح جشنواره به فیلم  خالو اسدالله  اثر «محمد عسگرخواه » و جایزه ویژه مستند این بخش به « علی احمدی زرین کلایی» برای فیلم بر فراز صخره های مرتفع  و لوح تقدیر بخش ترنه وا به «جواد وطنی» برای مستند ورس  اهدا شد.

 

بخش ویژه این دوره از جشنواره به نمایش آثار مرتبط با جنگل های هیرکانی اختصاص داشت و هشت فیلم برگزیده در این بخش اکران شدند.

 

جایزه بهترین فیلم بخش جنگل های هیرکانی شامل نشان یونسکو و تندیس جشنواره  به مستند نفس های آخر اثر «یاسر طالبی» تعلق گرفت و همچنین جایزه بهترین کارگردانی این بخش به «رضا مجلسی»کارگردان مستند به کجا می رویم؟ اهدا شد.

 

«محمود شالویی» رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد مازندران و «مهدی قربان پور»دبیر این جشنواره نیز جایزه ویژه بخش دبیران را به مستند لوتوس اثر «محمدرضا وطن دوست» و مستند نجواش اثر «شهروز توکل » اهدا کردند.

 

نشان داوود رشیدی به هنرمند ساروی رسید

 در پایان این دوره از جشنواره دو نشان از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، نشان ویژه انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، نشان ویژه انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) و نشان استاد داوود رشیدی به آثار منتخب برگزیده اهدا شد.

 

نشان استاد داوود رشیدی در این دوره با حضور خانواده این مرحوم فقید به «علی دنیوی ساروی» فیلمساز، نویسنده، صداپیشه و پژوهشگر فرهنگ و سینمای ایران اهدا شد.

 

به گزارش شبستان ، جشنواره بین المللی وارش امسال پس از 4 دوره وقفه از نهم اردیبهشت آغاز به کار کرد و آثار ارسالی در سه شهر بابل، رامسر و ساری به نمایش در آمد و شامگاه جمعه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پایان پیام/600

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد خبرگزاری شبستان روز معلم شهید مطهری مسجد ماه رمضان مراسم اختتامیه اردبیل اختتامیه جشنواره اختتامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان گفت: برگزیدگان در زمینه کشاورزی، صنعت، هنر، خدمات، پوشاک، مالی، رایانه و برق برتر شناخته شدند.
احمد فولادی افزود: از ۹۶ اثر ارسالی هنرجویان ۷ هنرستان به نخستین جشنواره ایده تا بازار، ۱۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت و سه ایده نوین از سوی هیئت داروان بعنوان برگزیده این جشنواره معرفی شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌آفرینی، استعداد سازی هنرجویان، تشویق و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت، آشنایی هنرجویان با پژوهش و شیوه‌های کشف و حل خلاقانه مسائل است.

بیشتربخوانید: معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد