Web Analytics Made Easy - Statcounter

صداوسیمای مرکز استان همچون سال های گذشته، برنامه هایی برای ماه مبارک رمضان در بخش های جداگانه «صدا» و «سیما» تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، صداوسیمای مرکز استان همچون سال های گذشته، برنامه هایی برای ماه مبارک رمضان در بخش های جداگانه «صدا» و «سیما» تدارک دیده که به شرح ذیل است:

 

برنامه های شبکه استانی سیما

 

سیمای مرکز کرمان برنامه های ماه رمضان خود را با برنامه"سحرگاهان" ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه مجموعه ای از ادعیه شامل دعای یا علی العظیم،دعای فرج، کلام بزرگان، نماز صبح مناجات امام علی(علیه السلام)، تغذیه در سحر، مناجات سحرگاهی و دعای سحر همراه با خاطرات رمضان در اسارت و جبهه و مشاغل شبانه، مسابقه، اذان صبح به همراه زیرنویس اذان شهرستان های استان به مدت 90دقیقه قبل از اذان صبح از اول ماه مبارک رمضان پخش می شود.

 

 

"یاقوت" ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان است که  از اول ماه مبارک رمضان هر روز بعد از نماز مغرب به مدت 45 دقیقه با حضور میهمانان ویژه شامل نیکوکاران و افرادی که قصه متفاوت و توانمندی های خاصی دارند و بخش هایی از جمله تواشیح، بحث کارشناسی و مناجات پلاتو،، گزارش، نریشن، سرود، باکس اذان، نماز مغرب پخش می شود.

 

 

"جمع خوانی قرآن کریم" هر روز از ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه به مدت 70دقیقه به طور زنده از سیمای مرکز کرمان پخش می شود. در این برنامه که هر روز با حضور تعداد زیادی از مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود ابتدا یکی از روحانیون موضوعات هر جزء قرآن کریم را تبیین و سپس 4 نفر از قاریان به تلاوت یک جزء از کلام الله مجید می پردازند.

 

 

 

برنامه گفتگو محور "ماهِ ماه" با حضور کارشناسان نخبه و اساتید حوزه با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی در ماه مبارک رمضان به مدت70 دقیقه هر روز ساعت15/21  از سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد. آیتم های برنامه  شامل: گفتگو، گزارش، کارشناس، میهمان، خواننده، مناجات است.

 

 

برنامه های شبکه استانی صدا

 

"ضیافت" نیز عنوان ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی  ونویسندگی مریم مستوفی پور است که غروب هرروز ماه مبارک از ساعت 19تا 20 از رادیو کرمان پخش می شود؛ گفتار، کارشناسی موضوعی، گزارش، احکام، تواشیح، مناجات، اذان، دعا و نماز رهبر معظم انقلاب، تلفن و پیامک بخش های مختلف این برنامه است.

 

 

 

"به خدا نزدیکتر" عنوان ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان است که هر سحرگاه از ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه تا ۴ و ۴۵ دقیقه به صورت زنده  از رادیو کرمان پخش می شود؛ گفتار، کارشناسی، دعای روز و ترجمه، دعای سحر، اذان صبح، دعای فرج، نماز، همخوانی، تواشیح و احکام ماه مبارک، تلفن و پیامک از بخش های این برنامه است.

 

 

"برحریر قدر"ویژه برنامه شب های قدر است که از ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه تا ۳ بامداد به صورت زنده با پخش دعای جوشن کبیر، سخنرانی، گزارش موسیقی، مناجات، همخوانی، مرثیه سرایی، مراسم قرآن به سر، تلفن و پیامک و مطالب موضوعی تهیه و پخش می شود.

 

از دیگر برنامه های رادیو پخش زنده جمع خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 18تا19به صورت زنده از حسینیه ثارالله است.

برنامه «کاروان» روز شهادت حضرت علی (علیه السلام )ساعت 9 تا11 به صورت زنده با آیتم های مرثیه سرایی، کارشناس، گزارش، مطالب مرتبط با شهادت، تلفن و پیامک از صدای مرکز کرمان پخش می شود؛ «مرثیه آفتاب» عصرشهادت حضرت ساعت 17تا19به صورت زنده با آیتم های مرثیه سرایی، کارشناس، گزارش، مطالب مرتبط با شهادت، تلفن و پیامک از صدای مرکز کرمان پخش می شود.

 

 

 

معاونت اطلاعات و اخبار نیز برنامه هایی از جمله گزارشی از فواید روزه، روزه گرفتن در شرایط سخت(کارهای ساختمانی در مزرعه زیر آفتاب درکارخانجات ذوب مس و...)دستگیری از خانواده های بی بضاعت در ماه مبارک رمضان، پوشش مراسم شب های قدر و ... تدارک دیده است.

 

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان هم با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان با مخاطبان خود همراه می شود و سعی در انتقال پیام های با محتوا و اثربخش دارد.

 

تولید و انتشار پوستر و اینفوگرافی با موضوعات قرآنی، ادعیه و مناسبت ها، فیلم کوتاه، موشن گرافیک، کلیپ و پادکست با موضوع مناسبت های ماه مبارک رمضان، تأمین و انتشار آیتم های کوتاه برنامه های رادیویی و تلویزیونی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و فراخوان عکس های مردمی، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز، بهره گیری از ظرفیت پیام رسان سروش برای نشر محتوی از جمله اقدامات فضای مجازی است.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد روز معلم مراسم اختتامیه شهید مطهری خبرگزاری شبستان ماه رمضان نماز جمعه فضای مجازی صداوسیمای کرمان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز (۱۶ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) زبانه‌های کم‌فشار بر منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو در این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

این اطلاعیه تشریح کرده است: امروز وزش باد جنوبی تند تا به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد و از فردا، دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: علاوه بر کاهش نسبی دما در این مدت بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق مستعد با احتمال رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود، اما با خروج این سامانه از روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) جو استان به نسبت پایدار و بهاری پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه همچنین تصریح کرده است: جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان اردبیل با در نظر گرفتن شدت بارش‌ها دور از انتظار نیست و از این رو هم‌استانی‌ها، عشایر و دامداران درخواست می‌شود ضمن توجه به هشدار سطح نارنجی شماره سه مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری، سرعت وزش باد حدود ۳۵ کیلومتر در ساعت و دمای هوا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید
  • خدمات ویژه امداد کرمان موتور
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • راه‌اندازی سه مرکز طرح ملی رحله ویژه دختران
  • دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با مدیر کل صداوسیمای استان
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد