Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@12:38:43 GMT

پرورش دهندگان آرتمیا و جلبک در بوشهر حمایت می شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۶۹۹

پرورش دهندگان آرتمیا و جلبک در بوشهر حمایت می شوند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالکریم گراوند جمعه شب در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری ونوآوری در استان بوشهر افزود: ظرفیت‌های فناورانه استان بوشهر باید با نگاه عالمانه و موشکافانه در عرصه اقتصاد ارائه شود که یکی از این پروژه‌ها پرورش آرتمیا و تولید جلبک است.

وی بیان کرد: پرورش آرتمیا وجلبک‌های دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که باید این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی شود تا زمینه اجرای عملیات تولید این آبزیان در سواحل استان آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند ادامه داد: هزینه ریسک طرح‌های تحقیقاتی این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی پرداخت می‌شود تا زمینه عملیاتی شدن پروژه پرورش و تولید آرتمیا و جلبک‌های دریایی فراهم شود.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح پژوهشی پرورش آرتمیا نیز تامین شده و علاوه بر تخصیص پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، چهار میلیارد ریال هم از منابع استانی برای تسریع در اجرای طرح پژوهشی و تحقیقاتی پرورش آرتمیا در استان بوشهر تخصیص یافته است.

گراوند با بیان اینکه مشکل پرورش آرتمیا در سواحل استان بوشهر برطرف شده است اظهار داشت: این مهم نشان می‌دهد که با تعامل و هم‌افزایی می‌توان کارها و طرح‌ها برای اجرا تسریع داد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: طرح‌های تحقیقاتی فناورانه که روی اقتصاد، ظرفیت‌ها، تحقق نیازمندی‌ها، تولیدات و حل مشکلات اثرگذار باشد مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد و اعتبارات لازم تامین می‌شود.

وی یادآور شد: سران آمریکا مشکلاتی درعرصه اقتصاد ایران ایجاد کردند که این تهدیدها یک فرصت بسیار ارزشمندی برای دانشگاهیان، محققان، پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف و حل مشکلات نیازمندی‌های جامعه است.

استاندار بوشهر گفت: شرایط سختی که آمریکا در عرصه اقتصاد ایجاد کرده پژوهشگران در این دوران سخت باید با ارائه طرح‌های عالمانه زمینه گشودن راه ها و گره‌ها را فراهم کنند تا چرخ اقتصاد متوقف نشود.

وی یادآور شد: در سواحل قبلا تنها در حوزه نفت طرح‌های پژوهشی و استخراج انجام می‌شد ولی اکنون با انجام طرح‌های تحقیقاتی، منابع ذی‌قیمت‌تر از نفت کشف شده است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه در حل مشکلات جامعه شود.

گراوند با بیان اینکه بوشهر به عنوان استان پایلوت درعرصه تدوین سند دانش بنیان معرفی شده است اظهار داشت: این سند به عنوان سند بالا دستی به حوزه توسعه علمی و فناورانه در عرصه اقتصادی تبدیل می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر این سند فرصت خوبی برای اجرای طرح‌های فناورانه را فراهم می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر استفاده از ظرفیت جامعه جلبک فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی