Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:44:49 GMT

مرضیه دباغ مستند شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۹۶۱

مرضیه دباغ مستند شد

مستند «مادری» روایتی متفاوت از مرضیه دباغ در سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از مستند «مادری» با محوریت مرضیه دباغ از زنان مبارز انقلاب، عصر پنجشنبه با حضور خانواده این زن انقلابی و جمعی از زنان فعال اجتماعی و رسانه‌ای در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ریحانه نادری نژاد کارگردان مستند «مادری» گفت: این مستند در واقع الگویی برای مستندسازی در حوزه زنان است. نیروی انگیزه بخش برای ساخت مستند صحبت‌های رهبر انقلاب در مورد ضرورت عمل کردن در حوزه زنان که اغلب صحبت کردن و عمل نکردن است که تصمیم گرفتیم عملیاتی کنیم.

نادری‌نژاد افزود: سعی شده در این مستند همه مسائل زندگی این بانو مانند مشکلات، نارضایتی‌ها، موفقیت‌ها و سایر موارد به تصویر کشیده شده است.

راضیه دباغ، دختر مرضیه دباغ در این مراسم گفت همه کسانی که در به ثمر نشستن انقلاب زحماتی متحمل شدند و خداوند دستی از آنها گرفته، همه آنها به گردن ما حق دارند و ادا کردن این حق به این است که راهشان را آن طور که باید و شاید درست ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مرضیه دباغ یا همان مادر من می‌توانست بگوید وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و می‌خواهم در کنار خانواده باشم. اما بیکار نمی‌نشیند و سعی می‌کند هر جایی که احساس می‌کند به این درخت تازه جوانه‌زده باید رسیدگی شود و اقدامی را انجام دهد بدون هر نوع کوتاهی آستین همت بالا می‌زند و آنچه را که وظیفه‌اش است انجام می‌دهد.

معاون سیما: سریال به دو شبکه کودک و امید اضافه می‌شود/ ساخت سه سریال 150 قسمتی در سال آیندهسرشار: تبلیغات تلویزیونی برای خردسالان خطرناک است/ سریال برای کودکان فعلاً اولویت سیمافیلم نیست + فیلم

در ادامه این مراسم میزگردی در خصوص نقش و جایگاه زنان در اجتماع با حضور مهدیه محو، هدا تاجیک، فعالان رسانه‌ای، سیاح عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار شد که در این میزگرد مهدیه محور گفت: مجموعه هنری و رسانه‌ای دیما با حضور تعدادی از فعالان رسانه‌ای تاسیس شده که تاکنون نیز مسیر سختی را گذرانده‌ایم چهار سالی است که این فعالیت در حوزه زنان آغاز شده این دفتر رسانه‌ای با حمایت سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج شروع به کار کرد و توانستیم فعالیت پژوهشی خوبی را داشته باشیم. از سال اولی که شروع کردیم تولیدات خوبی را داشتیم و در جشنواره ها خوب دیده شدیم.

محور در ادامه با اشاره به مستند «مادری» افزود: در این مستند نگاهی به فعالیت اجتماعی زنان داشتیم و می‌خواهیم بگوییم که فعالیت اجتماعی از اشتغال متمایز است. سختی‌هایی که به جان می‌خرند برای یک دغدغه اجتماعی و نگرانی که در تربیت خودش را نشان می‌دهد و افرادی مانند خانم دباغ که دغدغه انقلاب و اجتماع را دارد به نسل بعدی خودش منتقل می‌کند.

در ادامه هدی تاجیک در این میزگرد گفت: در بحث‌های نظری که در زنان و خانواده مطرح می‌کنیم از چند نگاه است که زن سنتی در رسانه مطرح است و نیاز به حضور در اجتماع ندارد  و از طرفی دیگر زنی که حضور فعال در اجتماع دارد و در سیاستگذاری‌های اجتماعی مشارکت می کند و دیگری الگوی زن غربی است و اگر قرار است الگویی در رسانه‌ها از زنان معرفی کنیم بنابر گفته‌های رهبر انقلاب نباید یک زن شرقی منفعل باشد.

گفتنی است، در این مراسم از پروانه چراغ نوروزی همسر شهید همدانی و راضیه دباغ تقدیر شد.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مستند رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مستند رسانه ملی تلویزیون مستند رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، پیش از گسترش رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیر الانتشار مهم‌ترین رسانه‌های کنکور در کشور بودند. یکی از روش‌های جذاب رسانه‌ها پس از پایان کنکور چاپ تست‌ها و پاسخ آن‌ها بود. مرور چند تست ادبیات از کنکور ریاضی نیم قرن پیش به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۵۲ خالی از لطف نیست:

- کلیله و دمنه را چه کسی برای اولین بار به نظم درآورد؟

- کتاب حاوی از کیست؟

- سبک خراسانی در چه نوع شعری بیشتر سروده شده؟

- پسوند گاه در درمانگاه حالت زمانی دارد یا مکانی؟

- بیشترین موضوع کتاب‌های نوشته شده فارسی همزمان با حمله مغول چیست؟

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902894

دیگر خبرها

  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس