Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@16:23:08 GMT

مرمت کاخ مروارید و خانه مصدق در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۶۲۰۴

مرمت کاخ مروارید و خانه مصدق در دستور کار است

البرز- علی اصغر مونسان با بیان اینکه کار مرمت کاخ مروارید کرج در دستور کار این سازمان است وبخشی از آن انجام شده است گفت: این مجموعه تاریخی می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی استان البرز پذیرای گردشگران بیشماری باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صبح امروز (شنبه) در حاشیه افتتاح باغ لاله های گچسر در محور کرج به چالوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاخ مروارید کرج در اختیار سازمان گردشگری نیست و تخریب هایی در آن ایجاد شده است؛ با این حال از سال گذشته کار مرمت و بازسازی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با همکاری مالک بنا اقدامات اولیه انجام شده با این حال نیاز است تا با حمایت استاندار البرز در این زمینه کارهای موثرتری صورت بگیرد و این بنای تاریخی به عنوان یک جاذبه گردشگری در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

مونسان به آخرین وضعیت خانه تاریخی مصدق در استان البرز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مجوز مرمت و احیاء این خانه تاریخی اخیرا اخذ شده و به زودی کار آن آغاز خواهد شد تا این ظرفیت گردشگری نیز به داشته های استان البرز اضافه شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه گردشگری به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده است، گفت: در کشورمان و بر اساس آمار بانک مرکزی در سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از بخش گردشگری بوده و این بخش می تواند به عنوان یک فرصت در توسعه منابع ارزی کشور در دوران تحریم باشد.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه شخص رییس جمهور و مجموعه دولت به توسعه ۳ حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بسیارمثبت است و امیدوارم بتوانیم گام های بهتری برای توسعه این بخش ها برداریم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز علی اصغر مونسان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد