Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:02:22 GMT

چه کسانی نیازمند مراجعه به بانک برای دریافت کد شهاب هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۶۴۳۲

چه کسانی نیازمند مراجعه به بانک برای دریافت کد شهاب هستند

بانک مرکزی طی بخشنامه ای داشتن شهاب یا شناسه هویت الکترونیک بانکی را برای شناسایی مشتریان بانکی الزامی کرده است که برای دریافت این کد تنها افرادی که اطلاعات هویتی آنها ناقص است باید به یکی از بانک‌ها که اطلاعات ناقص دارند، مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بانک مرکزی ساماندهی حساب های بانکی و تکمیل اطلاعات مشتریان بانکی را در دستور کار خود قرار داده است وبر این اساس سوم اردیبهشت ماه در بخشنامه ای در راستای افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فعال کشور اعلام کرد تا تمامی خدمات بانکی به سپرده گذاران منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) است و بر همین اساس بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید ضمن قطع خدمات بانکی، حساب مشتریانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آن‌ها در شبکه بانکی صادر نشده، مسدود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش انتشار اخبار درباره دریافت شناسه شهاب و مسدود شدن حساب های فاقد این کد شناسایی سوالاتی را برای مشتریان بانکی ایجاد کرده است که باید برای دریافت این کد به بانک ها مراجعه کنند یا خیر که در این رابطه با بررسی های صورت گرفته از شبکه بانکی تنها افرادی که دارای حساب بانکی ناقص هستند یعنی اطلاعات کامل برای حساب آنها در بانک وجود ندارد باید به شعب بانکی مراجعه کنند و از آنجا که کد شهاب به معنای احراز هویت در سیستم بانکی است از این رو اگر مشتریان بانکی پیش از این احراز هویت شده‌اند دیگر نیازی به حضور آنها در شعب بانک نیست.

 

این گزارش می افزاید: سایر مشتریان بانکی که اطلاعات هویتی آنها ناقص است نیز نیازی نیست که به تمامی بانک هایی که در آن حساب دارند مراجعه کنند بلکه تنها با مراجعه به یکی از بانک‌ها که اطلاعات ناقص دارند می توانند نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند و به صورت اتوماتیک شناسه شهاب برای آنها صادر و در تمامی بانک‌ها احراز هویت انجام می‌شود.

 

بنابراین گزارش، شهاب یا شناسه هویت الکترونیک بانکی، شناسه ۱۶ رقمی به شمار می‌رود که برای شناسایی مشتریان بانکی به هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد و شامل تمامی اطلاعات هویتی است که بخش مهم و بازوی اجرای طرح ساماندهی اطلاعات مشتریان به عنوان یکی از کلان پروژه‌های بانک مرکزی تحت عنوان نهاب محسوب می‌شود.

 

از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی که با راه‌اندازی نهاب ( نظام هویت سنجی الکترونیکی بانکی ) به دست می‌آید تحت پوشش قرار گرفتن سامانه‌های سیستم مدیریت سپرده‌ها، سیستم مدیریت تسهیلات، سیستم ارزی، سیستم‌های بانکداری اینترنتی، سیستم بانکداری همراه، سیستم تلفن بانک و کانال‌ها و مشتریان و اتصال اطلاعات نیروی انتظامی، اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت احوال، پست و سایر سیستم‌های حکومتی و بانکی است.

 

یادآور می شود در راستای انجام این بخشنامه بانک مرکزی نهم اردییبهشت ماه سامانه نهاب در بانک ایران زمین راه‌اندازی شده است. این بانک جزو اولین بانکهایی است که با راه اندازی سامانه شهاب اقدام به اختصاص کد شانزده رقمی احراز هویت به مشتریان خود کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبرگزاری شبستان روز معلم نماز جمعه مرحله کشوری مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه مسجد مشهد نمایشگاه کتاب تهران کد شهاب احراز هویت بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید