Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازارچه دانش آموزان لنگرودی در غالب طرح «ایران مهارت» با هدف مهارت آموزی دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط، اشتغال ورزی و کمک به سیل زدگان در پارک فجر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، همزمان با هفته گرامیداشت‌ مقام معلم، بازارچه دانش آموزان لنگرودی در غالب طرح «ایران مهارت» با هدف کمک به سیل‌زدگان در پارک فجر این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«جمشید لاهوتی» در حاشیه این بازارچه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این بازارچه با حضور ۲۰۰ دانش آموز لنگرودی و فرهنگیان با هدف کمک به سیل زدگان برپا شد.

 

مدیر آموزش و پرورش لنگرود با بیان اینکه بازارچه کارآفرینی با ۴۰ غرفه در پارک فجر شهرستان برگزار شد، افزود: این بازارچه در غالب طرح «ایران مهارت» با هدف مهارت‌آموزی دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط بین آنان و اشتغال‌ورزی برپا شد.

 

لاهوتی ادامه داد: در این بازاچه آثار هنری و صنایع دستی، غذاهای پخته شده، آش، عروسک‌های دست‌ساز ، زیور آلات و  دیگر هنر دست‌ساز دانش‌آموزان در غرفه‌های مختلف در معرض نمایش و فروش گذاشته شد.
 

وی با بیان اینکه درصدی از درآمد حاصل از این بازارچه به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مدارس شهرستان لنگرود طی یک پویش هماهنگ به مناطق سیل‌زده کمک می‌کنند.


«فاطمه شریفی» نیز در حاشیه بازارچه دانش‌آموزان لنگرودی گفت: دانش‌آموزان دبستان توحید نیز در یک حرکت خودجوش وسایل دست‌ساز و آثار هنری خود را در این بازارچه به معرض فروش گذاشتند تا درصدی از درآمد حاصله را به سیل‌زدگان کمک کنند.


مسئول غرفه دبستان غیر دولتی هوشمند توحید لنگرود اظهار کرد: دانش آموزان در این بازارچه با چرخه اقتصادی، تمرین مهارت‌های کسب و کار، نحوه برخورد با مشتری و داد و ستد و مفاهیم سود و زیان آشنا شدند.

 

شریفی ادامه داد: این بازارچه‌ها فضایی مناسب برای بروز توانایی‌های دانش‌آموزان و بروز رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته آنان است‌.

 

محمد احسان کشمیری یکی از دانش آموزان حاضر در غرفه در حالی که با ذوق زیاد محصولات خود را از جمله وسایل دست‌ساز و فرنی پخته شده مادربزرگش را می‌فروخت، گفت: دلم می‌خواهد درآمد حاصل از فروش محصولاتم را به سیل زدگان کمک کنم تا بتوانم اندکی دل آنان را خوشحال کنم.

 

این دانش آموز لنگرودی همراهی با دانش‌آموزان سیل زده را لذت‌بخش دانست و افزود: در اینجا یاد می‌گیریم که هرکس در هر جایگاهی می‌تواند موثر باشد و با تخصص خود درآمدزایی کند.

 

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز معلم مرحله کشوری مراسم اختتامیه خبرگزاری شبستان نماز جمعه مسجد نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب خطبه های نماز جمعه هفته معلم بازارچه دانش آموزی پارک فجر لنگرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس

ایسنا/فارس معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: دوازدهمین دوره استانی المپیاد «آماده دادرس» با رقابت یک‌هزار و ۲۰۰ دانش آموز استان فارس در دو بخش دختران و پسران در دو روز متوالی به میزبانی ۴ قطب برگزار می‌شود.

سیدکاظم حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره استانی المپیاد «آماده دادرس» در شیراز گفت: هدف از اجرای این طرح دستیابی به شعار هر دانش‌آموز یک امدادگر است.

وی افزود: این مسابقات به منظور ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت و با همکاری هلال احمر برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: در این مسابقات، دانش‌آموزان از شهرستان‌های قطب مربوطه پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، ارزیابی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت می‌پردازند.

حسینی با اشاره به اینکه این مسابقات نوعی تربیت دانش‌آموزان برای خودامدادی - دگرامدادی و فعالیت اجتماعی است، بیان کرد: تیم‌های برتر دختران و پسران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند.

وی گفت: طرح ملی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت که به اختصار دادرس نامیده می‌شود یکی از طرح‌های آموزش ـ مهارتی هلال احمر است که ویژه دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا نهم برگزار می‌شود.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز گفت: به دلیل پهناور بودن استان و تسهیل شرایط حضور دانش‌آموزان در المپیاد آماده که میدانی برای رقابت سالم تیم‌های دادرس دانش‌آموزی است، محل برگزاری این المپیاد در چهار قطب شمال، جنوب، شرق و غرب در نظر گرفته شد که با تقسیم‌بندی مناطق همجوار هر قطب، دانش‌آموزان و تیم‌های برتر هر منطقه به همراه سرپرست خود در این رقابت حضور یافتند.

فاطمه قاسمی افزود: دانش‌آموزان پس از گذراندن آموزش‌های طرح ملی دادرس در طول سال تحصیلی و پس از رقابت در مرحله منطقه‌ای هم اکنون، در قطب شمال به میزبانی مرودشت، قطب جنوب به میزبانی لارستان ، قطب شرق به میزبانی استهبان و قطب غرب به میزبانی سپیدان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی  گفت: این دوره از مسابقات از اول اردیبهشت ماه شروع و تا بیستم ادامه می‌یابد و در هر قطب یک روز به حضور دختران و یک روز به پسران اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی