Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «کسانی که سودای بهار ترک در سر دارند، در توهم هستند و ترکیه بسیار بزرگ‌تر از آن است که کسی بتواند آن را فرو بلعد». 

اردوغان در ادامه افزود: «برخی همچنان به بهار ترک چشم دوخته‌اند حال آنکه به هر مکانی که وارد شدند، بهار آن را به زمستانی سخت تبدیل کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: «کشورهای اروپایی که از آرامش برخوردار هستند، آرامش خود را مدیون ترکیه هستند که چهار میلیون پناهنده را در خاک خود میزبانی می‌کند».

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: «شهرهای اروپایی در حال سوختن هستند... کسانی که خواهان تحریک خطوط شکاف اجتماعی در ترکیه هستند، ابتدا باید به سرزمین سوخته خود نگاه کنند». 

اردوغان با اشاره به تهدیدهایی که پیش روی ترکیه قرار دارد، گفت: «به کسانی که به نیازهای دفاعی کشور ما احترام نمی‌گذارند و نیز کسانی که در توهم به حاشیه راندن ما از طریق اعمال تحریم هستند، می‌گوئیم که ترکیه خاورمیانه، بالکان یا آمریکای جنوبی نیست». 

وی در ادامه افزود: «ترکیه با برخورداری از برخی سنت‌های هزاران ساله و تمدن نیکو و مهارت بالای حکومت بر مناطق سرزمینی خود بسیار بزرگ‌تر از آن است که کسی بخواهد آن را فرو بلعد». 

اردوغان هشدار داد که هر نوع حمله اقتصادی و سیاسی علیه استقلال ترکیه محکوم به شکست است». 

وی تأکید کرد کسانی که می‌توانند بر ملت بزرگ و شجاع ما از طریق توطئه‌های کوچک تسلط یابند، سخت در اشتباهند.

اردوغان درباره پرونده سوریه گفت: «از تلاش‌های ما برای ایمن کردن سرزمین‌های سوریه هیچ حمایتی نشد».

وی تأکید کرد: «کسانی که سوریه را به باتلاقی تبدیل کرده و سپس خود از این وضع شکوه می‌کنند، در حقیقت تلاش می‌کنند مرزهای ترکیه را از طریق یک کمربند تروریستی محاصره کنند».

اردوغان با تأکید بر اینکه ترکیه اجازه نخواهد داد هیچ تهدیدی علیه این کشور در سوریه شکل گیرد، گفت: «ما همچنان به مبارزه ادامه می‌دهیم تا تمام خاک سوریه را ایمن کنیم و به صاحبان حقیقی‌ آن تحویل دهیم».

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به موضوع معامله قرن، آن را اصطلاح جدیدی برای تجزیه و تقسیم و غارت و توطئه آمریکا برای سلب حقوق مردم فلسطین به نفع اسرائیل توصیف کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس در گفتگو با خبرنگاران اظهار  کرد: ۵۳۶  اثر به زبان ترکی به دبیرخانه هجدهمین  جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجان ارسال شده است، که از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل کشور و استان‌های مختلف و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی از جمله ترکیه، آلمان، جمهوری، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

رامین پورعباس ادامه داد: ۶۰ نفر از شاعران از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی می گوید: ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیر خانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس  مراسم اختتامیه این جشنواره از شبکه جهانی سحر ترکی پخش خواهد شد و همچنین ارتباط زنده با حرم قدس رضوی در جشنواره انجام خواهد شد.

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی ۲۶ اردیبهشت ماه در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آموزش گام به گام انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • چه کسانی «یسنا» کوچولو را ربودند؟!