Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش خبرنگار ایلنا، بیست نفر از داوران جایزه‌ی مهرگان ادب و مهرگان علم با امضای نامه‌ای، اعتراض خود را به تصمیم مسؤولان نمایشگاه کتاب تهران برای لغو نشست‌های ادبی و علمی جایزه مهرگان اعلام کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

«ما امضاکنندگان این نامه، داوران جایزه مهرگان ادب و مهرگان علم، بدین وسیله اعتراض خود را به تصمیم مسؤولان نمایشگاه کتاب تهران که در اقدامی نادرست و به‌رغم کسب مجوّز و موافقت قبلی، زمینه لغو نشست‌های ادبی و علمی جایزه مهرگان را فراهم آورده و مانع حضور علاقه‌مندان در سالن سخنرانی نمایشگاه شده بودند اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، از تصمیم سنجیده و به موقعِ آقای علیرضا زرگر (مدیر جایزه‌ مهرگان) که در پاسخ به خواست شفاهی و غیرموجّه مسؤولان نمایشگاه مبنی بر عدم دعوت از بعضی سخنرانان و لغو نشست‌های ادبی و علمی جایزه واکنش نشان داده و بی‌درنگ اقدام به تعطیل کردن غرفه دبیرخانه جایزه مهرگان و ترک نمایشگاه کتاب کرده بودند، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

جایزه قدیمی مهرگان، امسال برای نخستین بار پس از گذشت بیست سال از فعالیت خود در بخش غیرتجاری نمایشگاه کتاب تهران، در غرفه کوچکی حضور یافته بود تا پس از سال‌ها یک جایزه مستقل ادبی و علمی نیز برای معرفی آثار برگزیده خود در نمایشگاه کتاب جایگاهی داشته باشد. دریغ و درد که در این شرایط دشوار فرهنگی و اجتماعی، سهم اندک تشکّل‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی واقعی ایران حتی در حدّ یک غرفه کوچک و سه نشست تخصّصی ادبیات و علم نیز، تحمّل نمی‌شود!

۱۲اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸»

داوران جایزه مهرگان طلایی:

عنایت سمیعی - ثریا قزل ایاغ - مهدی غبرایی - پروین سلاجقه - علیرضا سیف‌الدینی - مژده دقیقی

داوران جایزه مهرگان ادب - دوره بیستم:

جواد اسحاقیان - حسین آتش‌پرور - لیلا صادقی - سیاوش گلشیری - ابوالفضل حسینی - جواد پویان - مانی پارسا - سودابه سلگی - آرزو چربدست - علی منهاج    

داوران جایزه مهرگان علم - دوره پانزدهم:

اسماعیل کهرم - هوشنگ ضیائی - محمد درویش - زهرا قلیچی‌پور

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جایزه مهرگان نامه اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شکیبا محبی تبار رئیس دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: این دبیرخانه، به منظور ارتباط مستمر با فعالان جمعیتی، دبیرخانه در طول سال هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

محبی تبار افزود: این دبیرخانه از آبان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و دستورالعمل‌های لازم شاخص‌های ارزیابی با حضور استادان دانشگاه و اعضای هیئت علمی به صورت دقیق تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

محبی تبار افزود: به لحاظ اینکه وجود این جایزه و نقش آن در ایجاد فضای پر نشاط برای یک رقابت مثبت در عرصه فرهنگ سازی و جوانی جمعیت خیلی مهم است، تصمیم اعضا دبیرخانه بر این شد که این دبیرخانه به صورت دائمی تعریف بشود و به فعالیت خودش در طول سال به صورت دائم ادامه بدهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

گفتنی است دومین جایزه ملی جمعیت پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است