Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:24:34 GMT

درخواستی برای واگذاری خانۀ ملک‌الشعرا بهار

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۷۷۰۹

درخواستی برای واگذاری خانۀ ملک‌الشعرا بهار

هیات موسس خانه انجمن‌های ادبی کشور از مقام معظم رهبری درخواست کرد خانۀ ملک‌الشعرا بهار به انجمن‌های ادبی واگذار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، همزمان با برگزاری دومین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور، نامه اعضای هیأت مؤسس خانۀ انجمن‌های ادبی ایران، دبیران مجامع استانی و کشوری انجمن‌های ادبی و اعضای کارگروه امور انجمن‌های ادبی خطاب به مقام معظم رهبری منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این نامه با تشریح روند شکل‌گیری و برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور و لزوم اختصاص محلی برای خانه انجمن‌های ادبی، از رهبر انقلاب درخواست شده تا کاربری خانۀ ملک‌الشعراء بهار که هم‌اکنون در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است و بر اساس خبر بنیاد، استفاده متناسبی از آن نمی‌شود به «خانه انجمن‌های ادبی» واگذار شود.

متن این نامه که در دومین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور توسط مرتضی سرهنگی خوانده شد، به این شرح است:

«رهبر عزیزمان
حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای

با سلام و ادب

یادمان هست سال ۱۳۸۹ وقتی با شاعران دیدار کردید فرمودید: «انجمن‌های ادبی لازم است» و باید به آن‌ها «پرداخته» شود.
با همین نگاه ما انجمن‌های ادبی دور هم نشستیم تا صدای قشنگ ادبیات فارسی را به گوش‌هایی که به آن علاقه‌مندند برسانیم. بستر این هم‌نشینی و هم‌آوایی را وزارت ارشاد خودمان فراهم کرده و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان کارهای اجرایی آن را به عهده گرفته است.
اردیبهشت هر سال نسیم ادبیات از شاخه‌های جوان این انجمن‌ها می‌وزد، آن‌ها را کنار هم می‌نشاند، مجمع عمومی‌شان را شکل می‌دهد و جایزۀ ادبی ملک‌الشعراء بهار با دست‌های چنین همدلانی تراش می‌خورد.
حالا انجمن شدن این ذهن‌ها و زبان‌ها، سقفی می‌خواهد که چراغ روشنی بالای آن باشد. محکم‌ترین و مناسب‌ترین سقفی که می‌شناسیم خانۀ ملک‌الشعراء بهار در خیابانی به همین نام در تهران است. اما سایه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمت خدا بر او) روی آن دیده می‌شود.
حالا همه‌مان چشم به راه آفتاب هستیم.

و این ما: 
خسرو احتشامی، زکریا اخلاقی، اسماعیل امینی، محمدرضا انتظاری، عباسعلی باقری، محمدعلی بهمنی، راضیه تجار، مریم حسینی، ابوتراب خسروی، بهروز جلالی، فاطمه راکعی، محمدرضا زائری، ابراهیم زاهدی مطلق، بهمن ساکی، مرتضی سرهنگی، محمدعلی صاعد اصفهانی، غلامرضا طریقی، قاسمعلی فراست، عبدالحسین فرهنگ، مهدی قزلی، محمدکاظم کاظمی، مهدی محمدی، محمدعلی مجاهدی، محمدجواد محبت، جواد محقق، علی‌محمد مؤدب، محمدسَرور مولایی، محمدحسین مهدوی (م.موید)، فریبا یوسفی و محمدجعفر یاحقی.»


همچنین دومین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور، صبح پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.
 
در این مراسم مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در سخنانی گفت: پیش از پیگیری مجمع انجمن‌های ادبی و سامان‌دهی آن، انجمن‌ها حتی برای ملاقات رییس اداره ارشاد شهر خود هم مشکل داشتند، اما امروز شاهد هستیم که انجمن‌های ادبی به جایگاهی رسیده‌اند که رودررو با وزیر ارشاد دیدار کرده و با او گفت‌وگو می‌کنند. امروز مجامع ادبی استانی هویت پیدا کردند و صدای رساتری دارند و می‌توانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.
 
او افزود: اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغازگر و همراه ما در این راه نبود، هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد. اما خوشبختانه امروز با حمایت‌های شخص وزیر، کارها به سرعت پیش رفته است. آنچه ما در سر داشتیم بیش از آن چیزی است که اتفاق افتاده؛ ولی متاسفانه آنچه انجام نشده از دست ما خارج است.
 
رئیس کارگروه اجرای آئین‌نامه امور انجمن‌های ادبی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی کشور تغییر کرده است و ما این تغییر را در همه بخش‌ها حس می‌کنیم، با این حال این موضوع دلیل نمی‌شود که ما مسئولیت‌مان را نادیده بگیریم. ما علی‌رغم همه محدودیت‌ها، طی یک سال اخیر، ۱۰ سفر استانی و جلسه هم‌اندیشی داشتیم و همراه روسای ادارات ارشاد استان‌ها، پای صحبت دبیران و اعضای انجمن‌های ادبی نشستیم.
 
قزلی در پایان با تشکر از اعتماد انجمن‌های ادبی به بنیاد و کارگروه بیان کرد: تا به امروز بیش از ۱۶۰۰ انجمن در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و به این یقین رسیده‌ایم که اعتماد انجمن‌های ادبی را به دست آورده‌ایم. این اعتماد بزرگترین سرمایه ما برای ادامه کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک داوودی در دیدار با شهردار گناباد با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور در خراسان رضوی است اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های خاصی در تولید فیلم کوتاه برخوردار است.

وی از انجمن سینمای جوانان گناباد به عنوان یکی از دفاتر موفق استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این انجمن در ارزیابی های انجام شده با برخورداری از بزرگترین کارگاههای فیلمسازی کشورمان و حتی خاورمیانه در جایگاه مناسبی در فیلمسازی جهان قرار دارد.

مدیر املاک و مستغلات انجمن سینمای جوانان ایران افزود: انجمن سینمای جوانان گناباد با برخورداری از ظرفیتهای هنرمندان مستعد و توانمند و نگاه مثبت مسوولان به این جایگاه رسیده است.

داوودی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران تنها انجمن بین المللی کشور است که فیلمهایش به جشنواره های خارجی راه می یابد، خاطرنشان کرد: توانمندی های هنرمندان و فیلمسازان ایرانی در قالب انجمن سینمای جوانان در جشنواره های مهم بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته می شود و این ظرفیت مهمی برای معرفی فیلمسازی کشور در دنیا به شمار می شود.

گفتنی است؛ انجمن سینمای جوان گناباد که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون در رشته‌های آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت می‌کند.

کد خبر 6092451

دیگر خبرها

  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته