Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@16:10:11 GMT

طی دو سال بیش از هزار نوزاد در یمن جان باخته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۸۴۰۷

طی دو سال بیش از هزار نوزاد در یمن جان باخته‌اند

به گزارش فارس، در جریان جنگ یمن فقط در دو سال گذشته  بیش از هزار نوزاد جان باخته‌اند.

بنابر گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، در دو بیمارستان مربوط به پزشکان بدون مرز (MSF) در شهرهای «تعز» و «عبس» در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شماv کودکانی که مرده‌اند، هزار و هجده نفر اعلام شده است و این در شرایطی است که خطر مرگ مادران این کودکان را هم تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ یمن شرایطی را ایجاد کرده است که امکان مرگ هزاران نوزاد دیگر هم وجود دارد. مادران این نوزادان تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را به دیگر بیمارستان‌ها برسانند و یا اینکه تولد نوزادان در خانه‌ها امکان برخورداری مادر و کودک از کمک‌های موردنیاز را دشوار می‌کند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است که عواملی که باعث مرگ کودکان می‌شود شامل موارد زیر است:

-بسته شدن مسیرها و یا ایست‌ها بازرسی که باعث می‌شود تا درد زایمان مادران طولانی شود.

- در مناطق خط مقدم جنگ، مسیرها به بیمارستان‌ها مسدود است.

-افزایش بهای سوخت ناشی از بسته شدن مسیرها، امکان دسترسی مردم به بیمارستان را دشوار کرده است.

«کارولاین دوکارمه» رئیس پزشکان بدون مرز در شهر صنعا در این مورد به شبکه خبری اسکای‌نیوز گفته که فقط نوزادان از دست نرفته‌اند بلکه مادران هم در جریان زایمان جان باخته‌اند.

وی افزود: «ما شاهد این هستیم که شمار زیادی از مادران به دنبال مشکل دسترسی و یا دیر رسیدن به بیمارستان دچار خونریزی شدید شده‌اند و در چنین حالتی، دیر است که زندگی آنها را نجات دهیم. نوزادان دچار مشکل هستند اما مادران هم مسئله‌ دارند. ما نمی‌توانیم رقم دقیق زنان باردار را که دچار این مشکلات شده‌اند را مشخص کنیم.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول این چند سال در مقابل آن ایستادگی کرده‌اند.

علاوه بر حملات سنگین نیروهای ائتلاف سعودی، محاصره شهرهای مختلف یمن و ممانعت از دسترسی شهروندان یمنی به آب تمیز و بهداشتی، دارو، خوراک و.. باعث ایجاد بیماریهای مختلفی مانند وبا و دیگر مشکلات کشنده در مناطق مختلف یمن شده است. سازمان ملل فاجعه یمن را بدترین فاجعه انسانی قرن حاضر خوانده است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد

امام جمعه خمینی‌شهر بر نقش موثر مادران برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین محمودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۳۶ سوره مبارکه نساء، چهار مورد مهم برای عاقبت بخیری و جلوگیری از گمراهی به ما معرفی می‌کند و آن ایمان به خداوند، ملائکه، کتاب‌های آسمانی، رسولان الهی و به آخرت است.

وی ادامه داد: اگر کسی به‌عنوان مربی، مسئول پایگاه بسیج یا دیگر مسئولیت‌ها می‌خواهد کار فرهنگی کند، باید بر این ۴ مورد کارکرده باشد تا موفق شده و نتیجه بگیرد.

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر افزود: در نتیجه هم خودمان و هم دیگران را به سعادت می‌رسانیم و به همین دلیل راهبردمان باید یاد دادن، تعلیم، آموزش احکام و معارف الهی باشد که محصول آن پرورش انسان‌های پاک و سالم شود.

حجت‌الاسلام محمودآبادی تصریح کرد: ما در دوران انقلاب عملکرد و نمونه‌ای برای این آیات و روایات نداشتیم و یا به ندرت داشتیم ولی دقت کنید در طول این سال‌ها و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمن، شهیدان زیادی هم هدیه کردیم که اگر زندگی تک تک آن‌ها را مطالعه کنیم، می‌بینیم آن‌ها نتیجه آموزش همین احکام و معارف الهی هستند.

وی افزود: اگر به شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و شهدای مدافع حرم که طی سال‌های اخیر به شهادت رسیدند دقت کنیم، می‌بینیم آن‌ها محصول تلاش‌های کسانی هستند که معارف و احکام دین را آموزش می‌دهند و نتیجه تلاش‌های آن‌ها انسان‌های مخلصی است که جانشان را در راه خدا فدا می‌کنند و برای دیگران الگو می‌شوند.

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر با تاکید بر جذب نوجوانان و جوانان در محله‌ها به ویژه در ایام فراغت تابستان عنوان کرد: باید به‌صورت آتش به اختیار جوانان را جذب کرد چرا که آن‌ها از نظر اعتقادی سالم هستند.

وی جذب فرزندان به سمت مسجد، بسیج و کسب معارف الهی را از جمله وظایف مادران متدین دانست و یادآور شد: اکنون وظیفه ما سنگین است چون دشمن بر روی فساد در میان بانوان و دیگر افراد جامعه برنامه‌ریزی کرده است و اگر از طریقی ورود کند، می‌تواند این فساد را جهشی کند و با توجه به نقش مادری، خانم‌ها در آینده نمی‌توانند فرزندان مؤمن تربیت کنند.

کد خبر 750268

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال