Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الریاض، «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر ارشاد و امور اسلامی عربستان در یک کنفرانس خبری در منطقه الشرقیه اعلام کرد باید با ائمه جماعاتی که با حکومت همراه نیستند بشدت برخورد شود و  آنان باید در راستای خط مشی حکومت سعودی سخن بگویند.

این اظهارات وزیر ارشاد و امور اسلامی عربستان به منزله نوعی تهدید برای ائمه جماعات در آستانه ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه گذشته نیز پایگاه خبری الخلیج آنلاین گزارش داد ­رژیم آل سعود برای نمازگزاران مساجد عربستان در ماه رمضان قوانین جدید و بحث‌برانگیزی وضع کرده است. زائران بیت‌الله الحرام نیز از تدابیر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سیاست‌های جنجالی او در برابر علما و شیوخ در امان نمانده‌اند و مقامات عربستان قوانینی را تصویب کرده‌اند که تردید‌ها و سؤالات بسیاری ایجاد کرده است.

از جمله تصمیماتی که در رسانه‌های رسمی سعودی به آن‌ها اشاره شده، جمع‌آوری اطلاعات از نمازگزاران و معتکفان در مساجد عربستان طی ماه رمضان است تا بنابر آنچه روزنامه سبق سعودی آن را "اقدامات منافی اعتکاف در مساجد" نامید، در آنجا رخ ندهد و معتکفان در مساجد شناسایی و افراد بالای هجده سال در مساجد معتکف شوند.

در چارچوب سیاست‌های کاهش نقش مساجد در راهنمایی و ارشاد جامعه، مقامات این کشور برای معتکفان مسلمان، عرب و نیز سعودی طی ماه رمضان شرط کرده‌اند که کارت شناسایی و موافقت کفیل (برای غیرسعودی‌ها) را ارائه بدهند. از دیگر شروط وضع شده برای معتکفان و نمازگزاران سعودی در ماه رمضان این است که مقامات امنیتی این کشور اسامی افراد، شرکت‌ها و نهاد‌هایی که به برگزاری افطاری و سفره‌های رمضانی اقدام می‌کنند ثبت کنند علاوه بر این درباره نشستن در راهرو‌های داخل مسجد الحرام و خارج از آن هشدار داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند