Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@04:52:01 GMT

چه چیزی کاتلاس را به محبوب قلب‌ها تبدیل کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۸۹۴۰

چه چیزی کاتلاس را به محبوب قلب‌ها تبدیل کرد؟

الدزموبیل اولین بار دهه هشتاد میلادی به بازار آمد و در سال ۱۹۰۳ به پرفروش‌ترین خودروی آمریکا تبدیل شد. بعد از آن خط تولیدی جدیدی به نام Olds Motor تاسیس کرد که به مرور زمان اولدزموبیل نام گرفت.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، الدزموبیل اولین بار دهه هشتاد میلادی به بازار آمد و در سال 1903 به پرفروش‌ترین خودروی آمریکا تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن خط تولیدی جدیدی به نام  Olds Motor تاسیس کرد که به مرور زمان اولدزموبیل نام گرفت. جا افتادن این نام در واقع مدیون ترانه‌ای به نام  In My Merry Oldsmobile در سال 1905 بود  که توسط یک خواننده پاپ پخش شد.

الدزموبیل به مرور به شکل خودروهای امروزی محصولات خود را ارائه کرد و از اواخر دهه نود میلادی هم از آمریکای شمالی به ایران، عراق و افغانستان رسید. اگرچه روزگاری تعداد خودروهای الدزموبیل که در شهر دیده می‌شد بیشتر از امروز بود اما اگر دنبال خرید این محصول آمریکایی کلاسیک باشیم می‌توانیم در سایت دیوار پیدا کنیم.

برای اینکه الدزمبیل را بیشتر بشناسیم باید بدانیم که در زمانه خود با چه محصولاتی رقابت می‌کرد. بیوک، فراری، شورلت، کادیلاک، پونتیاک از محصولات قدیمی ولی هم‌عصر این خودرو بوده‌اند و ویژگی مشترکشان کاپوت کشیده و صندوق‌عقب جادار در عقب بوده است. همه سدان‌های بزرگی که این شرکت‌ها با نام‌های مختلف و شباهت‌های زیادی تولید می‌کردند تا قرن بیست و یکم میلادی خودشان را رساندند و در نهایت چراغشان یکی یکی خاموش شد. این شرکت هم تا سال 2004 الدزمبیل ریجنسی، کاتلاس، تورنادو، اینتریگ، سیرا، براوادا، ویستا کروزر و سیلهویت را تولید می‌کرد.

امروز هیچ کدام از محصولات الدزموبیل به اندازه کاتلاس و ریجنسی در ایران شناخته شده نیستند. رقیب بزرگ کاتلاس را باید بیوک سنتری بدانیم. کاتلاس‌های تولید شده دو در  کوپه، چهار در  سدان و پنج در  استیشن واگن هستند اما در ایران بیشتر می‌توان سدان چهار در آن را پیدا کرد. الدزمبیل کاتلاس با خودش عنوان‌های زیادی را به دنبال می‌کشد. ایمن‌ترین خودرو در سال 1992، برترین خودروی ساخت آمریکا و خوش قیمت‌ترین خودروی سال باعث شد که کاتلاس بالاترین میزان فروش را در این شرکت به دست بیاورد.

سال 1995 کاتلاس مدل سیرا را با پیشرانه شش سیلندر تولید کرد. این خودرو با جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک می‌توانست 162 اسب بخار تولید کند. الدزمبیل سیرا مانند رقبایش 100 کیلومتر را در حدود 10 ثانیه طی می‌کند اما در مقایسه با پونتیاک اشتهای بنزین کمتری دارد. این خودرو در 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند که باز هم در مقایسه با خودروهای امروزی مصرف بالایی است. برای همین بیشتر افرادی که یک خودروی کلاسیک می‌خرند در زندگی روزمره از این اژدهاهای خوش خوراک استفاده نمی‌کنند.

 اگر در سایت دیوار بگردیم خواهیم دید که بیشتر فروشنده‌ها یا به دنبال معاوضه خودروی خود با یکی از رقبای کاتلاس و سیرا هستند و یا به دلیل تیونینگ سنگینی که روی خودرو داشته‌اند آن را کمتر از 60 میلیون تومان نمی‌فروشند. این خودروی حدودا پنج متری در آمریکا 14 سال تولید شد و راحت‌ترین راه این است که هر چند روز یک بار نام آن را در سایت دیوار جست‌وجو کنیم. همیشه افرادی شبیه به خودمان پیدا خواهیم کرد که به جای محصولات امروزی، دنبال سواری گرفتن از یک آمریکایی غول پیکر باشند.

موتور

شش سیلندر خورجینی

حداکثر قدرت

162 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

251 نیوتن متر در چهار هزار دور در دقیقه

حجم موتور

3.1 لیتر

تعداد سوپاپ

12

جعبه دنده

چهار سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

10.5 ثانیه

وزن

1392 کیلوگرم

مصرف بنزین ترکیبی

10.5 لیتر در 100 کیلومتر

باک بنزین

63 لیتر

ابعاد

طول: 4892- عرض: 1766- ارتفاع: 1375

 

منبع : ویرلن

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرفروش ترین خودروی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری شهرام زارع،، امروز _شنبه هشت اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه اکسپو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق‌های بازرگانی بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار است، در همین راستا اتاق بازرگانی استان بسته اقتصادی قوی جهت معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آماده کرده است.

وی ادامه داد: تهیه این بسته اقتصادی چهار ماه زمان برده است و در تلاش هستیم هفت سرمایه‌گذار داخلی و هفت سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی استان از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

زارع با دعوت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه اکسپو، تاکید کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند از این فرصت جهت بازاریابی محصولات خود با برقراری ارتباط با تجار سایر کشورها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت‌دایر است، خاطر نشان کرد: بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و معافیت‌های مالیاتی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 748453

دیگر خبرها

  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است