Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:43:29 GMT

عقد قرارداد برای انتقال آب خزر به سمنان در اولویت قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۸۹۴۸

عقد قرارداد برای انتقال آب خزر به سمنان در اولویت قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی ظهر شنبه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه عقد قرارداد برای انتقال آب خزر به سمنان در اولویت قرار دارد و مسئولان در صورت کم کاری در اجرای این طرح باید پاسخگو باشند، ابراز داشت: اجرای این طرح می‌تواند بسیاری از مشکلات کم آبی در فلات مرکزی ایران و استان سمنان را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های انتقال آب خزر و فینسک علاوه بر تأمین آب برای سمنان، چالش کمبود آب را نیز برطرف می‌کنند، افزود: دو طرح مذکور برای اجرایی شدن خوشبختانه ردیف اجرایی دریافت کرده است.

تکمیل زیرساخت‌های فرودگاه سمنان

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس با اشاره به بهره برداری از ترمینال فرودگاه سمنان تا پایان سال ۹۸، گفت: افتتاح فرودگاه سمنان نقش مؤثری در ارتقای سطح اقتصادی و ارتباط به سراسر کشور و توسعه ارتباط بین المللی این استان دارد که برای نیل به این مقصود خوشبختانه زیر ساخت‌های لازم در حال تکمیل است و تا پایان امسال، ترمینال این فرودگاه بهره برداری می‌شود.

همتی در ادامه از اجرای طرح چهار راه در سمنان خبر داد و تصریح کرد: پروژه حرم تا حرم در محدوده گرمسار-سمنان، احداث بزرگراه فیروزکوه-سمنان، مطالعه طرح سمنان معلمان-جندق، مطالعه دوآب-شهمیرزاد-سمنان و آهوان-مهدیشهر در کنار پیگیری مجدد پروژه برقی شدن قطار تهران – مشهد در زمره طرح‌هایی هستند که اجرایشان می‌تواند سمنان را به چهار راه طلایی استان بدل سازد.

وی از پیگیری برای راه اندازی قطار حومه‌ای تهران-سمنان خبر داد و گفت: احداث چند پل و تقاطع غیر هم سطح در سمنان و بهره برداری از پروژه‌های مختلف راه در این راستا گنجانده شده است.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان به پروژه تالار بزرگ سمنان

عضو خانه ملت با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان‌ها، بیان کرد: احداث پروژه تالار بزرگ سمنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بخش گردشگری است که سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت همچنین در سال جاری نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح داده می‌شود.

همتی بر لزوم تخلیه کاروان سرای تاریخی سمنان که اکنون به عنوان زندان از آن استفاده می‌شود تأکید کرد و افزود: پروژه احداث زندان جدید استان سمنان در خارج از شهر در مراحل نهایی خود قرار دارد و به زودی این کاروانسرای تاریخی با کاربری اصلی خود در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند.

وی از پیگیری برای افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی نیز خبر داد و بیان کرد: مرکز تحقیقات سرطان، بیمارستان مهدی شهر و مجموعه رویان جهاد دانشگاهی از جمله پروژه‌های شاخص بهداشتی و درمانی است که تا پایان امسال افتتاح می‌شوند.

احداث منطقه ویژه فناوری سمنان

نماینده سمنان، سرخه و مهدی شهر گفت: احداث منطقه ویژه فناوری سمنان، راه اندازی بیمارستان سوانح سوختگی از دیگر مطالبات مهمی است که در دست بررسی و پیگیری است.

همتی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به قوانین بودجه‌ای مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ بیان کرد: افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران یکی از مهم‌ترین رویکردهای مجلس است همچنین در سال جدید افزایش ۴۰ درصدی در افرادی که حقوق پایین دریافت می‌کردند اعمال شده و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از تخلفات احتمالی در دریافت حقوق و مزایای کارمندان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون مجلس در پرداخت حقوق کارمندان هستند، افزود: معافیت‌های مالیاتی تا حقوق دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته و این مالیات با توجه به موقعیت‌های مختلف از ۱۰ تا ۳۵ درصد برای حقوق‌های بالا قابل افزایش است.

کد خبر 4607775

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی احمد همتی فرودگاه سمنان سمنان نشست خبری تخصیص اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟