Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:32:37 GMT

دست کانون بر سر فرشته های آسمانی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۹۶۱۸

دست کانون بر سر فرشته های آسمانی

سنندج - ایرنا - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با عضوگیری از کودکان با نیازهای ویژه دست خود را بر سر این فرشته های آسمانی کشیده است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری همان طور که از نامش پیداست مکانی برای پرورش فکر، خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان است و براساس همین رسالت بزرگ و مهمی که بر عهد دارد کودکان با نیازهای ویژه را نیز فراموش نکرده و پرورش آنها را در برنامه های کاری خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از سه سال گذشته در مرکز فراگیر فرهنگی هنری شماره3 سنندج این طرح را آغاز و هم اکنون با 42 عضو ثابت و تمامی مدارس خصوصی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در حال اجرای کردن اهداف خود است.
در نگاه اول به این طرح شاید این مسئله هویدا شود که مگر یک کودک توانخواه نیازی به پرورش فکر، خلاقیت و شناسایی استعدادهایش هست که در جواب مدیر مسئول مرکز فراگیر فرهنگی و هنری شماره 3 بهاران سنندج گفت: بسیاری از اعضای توانخواه این مرکز بسیار بیشتر از اعضای عادی دارای استعداد و توانایی های ویژه هستند که برای شکوفا شدن نیاز به پرورش دارند.
دلارا مفاخری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این برنامه در کل استان تنها در مرکز فراگیر فرهنگی و هنری شماره 3 بهاران اجرا می شود اظهار داشت: علاوه بر حضور 42 عضور ثابت با نیازهای ویژه این مرکز در تمامی برنامه های مرکز با اعضای عادی، هر هفته سه روز برای مدرسه های توانخواهان شهر سنندج نیز برنامه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه مهم ترین هدف از اجرای این طرح تلفیق این افراد با اعضای عادی و ورد آنها با جامعه است تا جایی که اصطلاح کودکان استثنایی معنی خود را از دست بدهد افزود: نقاشی، سفالگری، قصه گویی، نمایش فیلم و نمایش عروسکی از برنامه های تاثیرگذاری است که برای این افراد اجرا می شود.
مفاخری با اشاره به تاثیر بسیار خوب این طرح در روحیه و روابط اجتماعی آنها اضافه کرد: بچه های که به هیچ وجهه قادر به برقراری ارتباط حتی با خانواده خود نبوده اند توسط مربیان این مرکز موفق به برقراری ارتباط با بچه های عادی شدند.
وی همکاری مدارس برای اجرای هرچه بهتر این طرح را بسیار خوب اعلام و عنوان کرد: آموزش های این افراد هیچ تفاوتی با سایر اعضای ندارد فقط مربیان به صورت غیر مستقیم بیشتر از دیگر بچه ها به آنها توجه می کنند.
مفاخری استقبال خانواده های دارای کودکان و نوجوانان توانخواه را از این مرکز بسیار خوب دانست و اضافه کرد: بعضی از خانواده ها بدلیل سختی در رفت و آمد و نبود وسایل نقلیه و ناتوانی مالی نمی توانند بچه های خود را به مرکز بیاورند.
وی با اشاره اینکه گفت: عضوگیری کودکان و نوجوانان توانخواه در این مرکز به صورت رایگان است و توسط چهار مربی به آنها آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه لذت آموزش این کودکان هیچ گاه قابل مقایسه با اعضای عادی نیست افزود: مربی های فرهنگی برای آموزش این اعضا در تهران دوره دیده اند.
آیدا از اعضای توانخواه این مرکز مشغول نقاشی است با این پرسشم که کدام یکی از مداد ها را بیشتر دوست داری؟ دستش را بر مداد آبی رنگ می کشد و به چشمانش زل می زند.
آبی رنگ مورد علاقه اش است اما او زندگیش را سبز می بیند و می گوید: کاش مادرم برایم قصه بگوید.
بودن در جمع بچه هایی که معنی رنگ سیاه را مانند ما درک نکرده اند و برای این رنگ با بقیه رنگ ها برای کشیدن نقاشی تفاوتی قائل نیستند تا آن اندازه تعامل برانگیز است که فقط آنها می توانند مانند خدا بدون تفاوت همه چیز را یکسان ببینند.
هم اکنون مرکز فراگیر فرهنگی و هنری شماره 3 بهاران سنندج، 2 هزار و 921 عضو دارد که شامل یک هزار و 268 عضو پسر و یک هزار و 653 عضو دختر است.
در حال حاضر بالغ بر40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هستند.
7349 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري توانخواه كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای سیاست‌های تعیین شده در سال جاری و توجه ویژه به «نوجوان محوری» و حضور حلقه‌های میانی مؤثر در فعالیت‌های کانون، همچنین در راستای فعالیت‌های علم و فن آوری و تقویم مناسبت‌های علمی، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی خلبان با حضور اعضای نوجوان با معرفی دو خلبان نیروی هوایی در ناو مسافربری در محیط فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که پرواز آرزوی دیرینه بشر بوده و بیم آن می‌رود که این هدف در گذر زمان به دلیل عدم شناخت و نیافتن مسیر مناسب گم شود، لیکن هدف این برنامه آشنا کردن نوجوانان برای دستیابی به رؤیای پرواز به صورت علمی و تخصصی است به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از خلبانان بومی و جوان این استان، دعوت کرد تا در قالب یک نشست و بازدید از فرودگاه، خاطره زیبایی را به مسیر روشن آینده اتصال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درباره گفت: زندگی و حیات آدمی از دیرباز تا کنون و از هم اکنون تا فرداهای نیامده با آرزوها و آمال رنگارنگ عجین بوده است و خواهد بود، یکی از این آرزوها پرواز بوده است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند همانند پرندگان پرواز را تجربه کند برادران رایت را بر آن داشت تا اولین هواپیما را بسازند و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها انسان با این بال‌های آهنین پرواز کرده‌اند اما همچنان و هنوز پرواز برای انسان تازگی و جذابیت دارد و این جذابیت پرواز باعث شده است خلبانی یکی از شغل‌های دوست داشتنی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری استان بوشهر طی یک اردوی نیمروزی نشست معرفی شغل خلبانی راب رأی اعضای نوجوان خود برگزار کرد که همزمان نوجوانان سراسر استان‌ها در این برنامه به صورت آنلاین و برخط حضور داشتند.

رسولی در بیان اهداف برگزاری این برنامه گفت: نوجوان محوری و توجه به امید آفرینی برای قشر نوجوان که به دنبال هویت شناسی و شناخت خویش برای انتخاب راه زندگی برای آینده هستند در این برنامه لحاظ شده بود.

وی گفت: نوجوانان حاضر در این برنامه از بخش‌هایی نظیر ترمینال مسافربری، سالن ترانزیت، باند پرواز، هواپیمای مسافری و کادر پرواز و برج مراقبت بازدید کردند و در نشستی رو در رو با دو خلبان سوالات خود را در خوزه خلبانی در میان گذاشتند و پاسخ گرفتند.

.

کد خبر 6091463

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان