Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:59:18 GMT

ساخت سمفونی ملی حاوی پیامی از جنس صلح در روز شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۹۷۸۴

ساخت سمفونی ملی حاوی پیامی از جنس صلح در روز شیراز

‌عضو و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز خواستار ساخت یک قطعه یا سمفونی ملی که حاوی پیامی از جنس صلح باشد برای معرفی شیراز در روز شیراز شد.

‌مهدی حاجتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن روز شیراز، تصریح کرد: شیراز در دل خود همه تاریخ و کنار هم نشینی‌ها را فارغ از در نظر گرفتن اقوام خاص را جای داده و اگر قرار باشد جهان یک پایتخت صلح داشته باشد، این عنوان تنها شایسته شیراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرآیندهای سازمانی و اداری در هیچ دوره‌ای از جمله شورا و شهرداری فعلی حتی یک گام شیراز را در فضای داخلی و خارجی جلو نبرده است، چرا که مؤلفه‌های خود شیراز، شیراز را معرفی کرده است.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه نقدهایی در این خصوص نیز به شهرداری وارد کرده‌ام که شهردار باید فکری به حال سازمان فرهنگی کند، تاکید کرد که باید ساختاری معاونت شکل بگیرد که این معاونت را از حالت فعلی خارج کند.

حاجتی که معتقد است که باید با تغییر مدیریت شاهد نمود بهتری از ارائه برنامه‌های فرهنگی در خصوص معرفی شیراز باشیم، گفت: در عین حال راهکارهای مطلوب تغییر نوع معرفی را هم باید بررسی کرد.

وی تاکید کرد که روز شیراز باید در ساختار و قامت ملی و فراملی دیده و در چنین روزی برنامه و فضای مشترکی برای خواهرخواندگان شیراز در دنیا فراهم شده و همدلی این کلانشهر با جهان بیش از گذشته معرفی شود.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه از حرف‌های تکراری در روز شیراز امر فرهنگی بیرون نمی‌آید، یادآور شد: در هیچ پروسه‌ای عملکرد نهادها و سازمان‌ها حاصل معرفی شیراز نبوده بلکه متکی بر مؤلفه‌های خود بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عکس | مدیرارتباطات شرکت فرهنگی ورزشی سایپا معرفی شد
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور