Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@15:19:45 GMT

بیست و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۰۳۰۷

بیست و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه+ تصاویر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بیست و پنجمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه آغاز شده است.

امروز سراسر فرانسه به ویژه شهرهای بزرگ از جمله لیون، بوردو، مونت پلیه، مارسی، تولوز، نانت و پاریس شاهد حضور مردم در خیابان هاست.

 

 

حضور امروز معترضان فرانسوی در خیابان ها پس از روز کارگر در این کشور است؛ روزی که حداقل 400 معترض بازداشت و بیش از 100 نفر در اثر خشونت پلیس زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده از آغاز تظاهرات اعتراضی در فرانسه تاکنون، 11 نفر جان خود را از دست داده، و 23 نفر نیز نابینا شده اند. 2000 نفر نیز از آغاز اعتراضات، دچار جراحت شده اند. 

علاوه بر این، 95 روزنامه نگار، 40 دانش آموز دبیرستانی و 30 نیروی داوطلب عضو تیم های پزشکی نیز مجروح شده اند. 145 مورد توهین و نقض آزادی رسانه نیز تا کنون گزارش شده است. 

 

 

وزیر کشور فرانسه گفته است: 220 عملیات توسط نیروهای پلیس برای تحقیق در مورد آنچه خشونت علیه تظاهرات کنندگان عنوان شده، انجام گرفته است. 8400 نفر از زمان آغاز اعتراضات جنبش جلیقه زردها در فرانسه بازداشت شده اند که از این میزان، 2000 نفر همچنان در بازداشت به سر می برند و منتظر محاکمه شدن در دادگاه هستند.

شعارهای جلیقه‌ زردها از ابتدای سال 2019 از سیاست‌ های مالیاتی فراتر رفته و بر محکومیت نابرابری‌ و نیز خشونت پلیس متمرکز شده است.

 

مکان: فرانسه

منبع: فرانس 24

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جلیقه زردها فرانسه فرانسه جماران جلیقه زردها جلیقه زردهای فرانسه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!

اسفند سال گذشته مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت ۱۳۰ گرم طلایش خبر داد. او در رابطه با سرقت طلاهایش گفت: خودرویی را به صورت چکی مدتی قبل خریداری کردم. موعد چکم فرا رسیده بود و برای وصول آن مجبور شدم طلاهای همسرم را بفروشم. به بازار رفتم و طلاها را به 3 طلافروشی بردم تا هر کدام بیشتر خریداری کند به او بفروشم. از طلافروشی سوم که بیرون آمدم، حس کردم دستی به سمت کیفم آمده است. برگشتم، کسی را ندیدم اما وقتی کیفم را نگاه کردم طلاها نبود.

 

به گزارش ایران، با شکایت مرد جوان، کارآگاهان پلیس وارد عمل شده و در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت، مشخص شد که سه زن در حال تعقیب مرد جوان بودند و یکی از آنها وقتی وی وارد سومین مغازه شده همراه او وارد و سپس خارج شده است.

تصاویر زنان جوان بدست آمد و زمانی که تصویر آنها با تصاویر متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی تطبیق داده شد، کارآگاهان دریافتند که زنان جوان همگی از متهمان سابقه‌داری هستند که به اتهام جیب‌بری و سرقت گوشی از مسافران بی‌آر تی و مشتریان بازار بارها دستگیر شده‌اند.

بدین ترتیب هویت متهمان بدست آمد، فریده و فرخنده دو خواهر بودند که با همدستی دختر عمویشان نقشه جیب‌بری‌ها را اجرا می‌کردند. با بدست آمدن هویت متهمان، تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه یافت و کارآگاهان در بررسی‌های پلیسی دریافتند دو خواهر توسط پلیس استان البرز بازداشت شده و دختر عمویشان هنگام جیب بری در قم به دام پلیس افتاده است.

پس از هماهنگی‌های قضایی، هر سه متهم به دادسرای ویژه سرقت پایتخت منتقل اما ابتدا منکر سرقت طلاهای مرد جوان شدند. یکی از آنها در تحقیقات گفت: اسم باندمان گروه نامرئی است چرا که آنقدر در سرقت تبحر داشتیم که بدون آنکه مالباخته‌ها متوجه شوند جیب و کیفشان را خالی می‌کردیم.

او ادامه داد: ما به محل‌های شلوغ می‌رفتیم و از غفلت مالباخته‌ها استفاده می‌کردیم و در چشم برهم زدنی کیف و جیب هایشان را خالی می‌کردیم. اسفند ماه هم که فصل خرید است و بازارها و اتوبوس‌ها شلوغ‌تر می‌شود، به بازارهای شلوغ می‌رفتیم و سرقت می‌کردیم اما سرقت طلاهای مرد جوان کار ما نیست.

گرچه متهمان مدعی هستند که سرقت طلای مرد جوان کار آنها نیست اما تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد که یکی از خواهرها بعد از خروج مرد جوان از طلافروشی، سرقت را انجام داده است. تحقیقات به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • آغاز برخورد پلیس با لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه