Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:30:01 GMT

طرح جامع شهر شاهرود طی ۱۰ سال گذشته اجرایی نشده است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۱۱۳۳

طرح جامع شهر شاهرود طی ۱۰ سال گذشته اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی ظهر شنبه در نشست شهرداران و اعضای شورای شهر شهرستان شاهرود با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه این شهرستان دارای هفت شهرستان با ۳۰ سال سابقه است اما متأسفانه شاهد هیچ پیشرفتی در آنها نبوده‌ایم، ابراز کرد: عدم وجود طرح جامع یکی از دلایل این عقب افتادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر شاهرود بیش از ۱۰ سال است که اجرا نشده و لذا برای بهبود و توسعه شهرسازی می‌بایست این طرح به مرحله اجرا درآید، افزود: شهرستان شاهرود دارای ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه است که باید به آن نگاه جدی داشت.

ضرورت بهبود راه‌های شاهرود

عضو خانه ملت با بیان اینکه استقلال اداره کل راه و شهرسازی اقدام خوبی بود که در آینده منافع مطلوبی برای مردم به همراه خواهد داشت، گفت: برای توزیع اعتبارات در تمامی حوزه‌ها می‌بایست متوازن و شاخص‌ها را مد نظر قرار داد همچنین امروز نیاز داریم تا با تعامل، هم افزایی و همراهی برای پیشرفت تمام استان سمنان گام برداریم.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه فرودگاه شاهرود، فرودگاهی مردمی بود که توسط پول مردم و بدون حمایت دولتی ساخته شد، گفت: باید با همکاری، همدلی و وحدت برای پیشرفت تلاش کنیم که در این راستا از راه اندازی و ساخت فرودگاه در سایر نقاط استان نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب در حوزه راهداری، در حوزه شرق استان است و بیشترین راه روستایی خاکی در این منطقه وجود دارد، ابراز داشت: امیدواریم با تغییراتی که در ساختار اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفته بتوانیم شاهد رشد وضعیت راه‌های شرق استان باشیم.

افزایش اعتبارات شهرداری شاهرود

رئیس شورای شهر شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه در سال ۹۶، اعتبارات شهرداری شاهرود ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که این میزان در سال ۹۷ به ۱۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، گفت: این افزایش اعتبارات می‌تواند در تبدیل شاهرود به مقصد گردشگری به مثابه یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری، مهم قلمداد شود.

حسینعلی سمیعی با بیان اینکه تعیین یک نماد و برند سازی برای شهر شاهرود در دستور کار مدیریت شهری این شهر قرار دارد، ابراز داشت: توجه ویژه و زیباسازی ورودی‌های شهر شاهرود و همچنین تعیین تکلیف دو شهرک فدک و کوثر از دیگر اقداماتی است که باید در مجموعه مدیریت شهری شاهرود به آن نگاه ویژه ای داشت همچنین نیاز مبرم آتش نشانی به نردبان‌های بلند برای مواقع بحرانی و آتش سوزی در این شهر احساس می‌شود.

قول مساعد برای برگزاری کمیسیون ماده ۵ در شاهرود

شهردار شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه قول مساعد استانداری سمنان در خصوص برگزاری کمیسیون ماده پنج در شاهرود اقدامی ویژه است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه مدیریت شهری در شرق استان مستعد سمنان باشیم.

محسن احمدی بیان کرد: توجه جدی به تکمیل و تجهیز ماشین آلات مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری، تأمین نیروی کارشناسی در مجموعه شهرداری شاهرود و منطقه بندی شهر شاهرود از نیازهای اساسی شاهرود است.

وی افزود: پیگیری وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، پیگیری برای بازنگری و اجرای هرچه سریع‌تر طرح جامع شهری شاهرود، تخصیص اعتبار برای احداث یک ایستگاه آتش نشانی جدید برای شهر شاهرود، و احداث پارکینگ خودروهای سنگین در دو ورودی شرقی و غربی برای جلوگیری از ورود این وسایل سنگین به معابر شهری در زمره دیگر اقدامات شهرداری شاهرود است.

اعتبارات شهر نمونه گردشگری بسطام تحقق یابد

شهردار بسطام نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات شهر نمونه گردشگری بسطام تحقق یابد، گفت: شهر ۸۶ مصوبه شهر نمونه گردشگری برای بسطام به تصویب رسید اما متأسفانه توجهی به زیرساخت‌های لازم در طرح جامع شهر بسطام و نیاز به بازنگری آن نمی‌شود.

علی یعقوبیان با بیان اینکه کمبود زمین‌های مسکونی برای ساخت و ساز شهری یکی از مشکلات بسطام است، تاکید کرد: آزاد سازی محدوده مجموعه تاریخی بسطام در دستور کار قرار دارد و نیاز به توجه و تخصیص اعتبار در این حوزه است همچنین دیگر نیاز مجموعه شهرداری تخصیص اعتبار و تکمیل سالن مدیریت بحران شهر بسطام محسوب می‌شود.

کد خبر 4607925

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان محسن احمدی شهرداری شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان از تداوم عملیات‌های عمرانی و اجرایی در سطح این شهر توسط مدیریت شهری خبر داد.

حجت‌الله ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: عملیات‌های عمرانی و اجرایی در سطح شهر سمنان توسط عوامل و ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان استمرار دارد.

وی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سمنان، افزود: عملیات خاک‌برداری، نصب جداول در معابر و احداث خیابان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در بلوار سفیر و تسطیح خیابان‌های این طرح در شهرک کوهسار در حال انجام است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: احداث معبر در شهرک بهارستان، اجرای عملیات جدول‌گذاری در خیابان نهضت، آسفالت خیابان‌های شهرک صنعتی، جدول‌گذاری در شهرک ۲۳ هکتاری، ترمیم سنگ‌فرش پیاده‌راه امام (ره)، ساخت پله‌های ارتباطی در مجموعه تفریحی گردشگری استخر زاوقان، آسفالت دوربرگردان در بلوار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ایجاد معبر و جدول‌گذاری در چهارراه ورزش توسط عوامل و ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان در روزهای اخیر انجام شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان تصریح کرد: عملیات عمرانی مرحله نهایی بتن‌ریزی کوله غربی تقاطع پل بلوار فدک به میدان حسن‌آباد در حال اجرا است.

کد خبر 747883

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان