Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@04:38:20 GMT

ردپای واسطه‌ها در گرانی برنج+ قیمت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۲۰۷۹

قیمت برنج در بازار در آستانه ماه رمضان افزایش یافته و به قیمت کیلویی ۲۰ تا بیش از ۲۴ هزار تومان رسیده است. آفتاب‌‌نیوز : قیمت انواع برنج ایرانی در بازار از اواخر سال گذشته رو به افزایش رفت و از کیلویی ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در بهمن‌ماه سال گذشته به کیلویی ۲۰ تا بیش از ۲۴ هزار تومان در بازار رسیده است و فروشندگان این محصول استراتژیک در سطح خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مدعی هستند که واسطه‌هایی که برای آن‌ها کالا تأمین می‌کنند نه تنها به اندازه کافی برنج به آن‌ها نمی‌فروشند، بلکه قیمت آن را بی‌رویه بالا برده‌اند و پاسخ مناسبی در این زمینه به فروشندگان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از فروشندگان برنج در منطقه خیابان انقلاب تهران در این زمینه گفت: نه تنها قیمت برنج افزایش یافته است بلکه ما فروشندگان نمی‌توانیم به هر اندازه که مردم یا ادارات از ما برنج می‌خواهند پاسخگو باشیم، چرا که نمی‌دانیم آیا می‌توانیم در ازای آن دوباره خرید کنیم و عمده‌فروشان به ما برنج می‌فروشند یا خیر؟
وی افزود: قیمت برنج طارم درجه یک بدون شکستگی یا ناخالصی هم اکنون در بازار بین ۲۰ تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک بدون ناخالصی نیز بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.
این فروشنده برنج ادامه داد: مشخص نیست که چرا واسطه‌ها و عمده‌فروشان برنج قیمت این محصول را در آستانه ماه رمضان بالا برده‌اند و علت این گرانی چیست، اما دستگاه‌های نظارتی باید با این گران‌فروشی که دلیل خاصی هم ندارد برخورد کنند.
به گفته او از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون روند افزایش قیمت برنج ایرانی آنقدر غیرطبیعی و غیرقابل پیش‌بینی بوده که خود ما هم نمی‌توانیم هیچ برآورد و پیش‌بینی درباره آینده بازار آن داشته باشیم و بنابراین دیگر مانند گذشته نمی‌توانیم به مشتریان که مصرف‌کنندگان جزء یا خریداران بزرگی مانند ادارات هستند برنج بفروشیم.
در حالی قیمت برنج در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافته است که ستاد تنظیم بازار قیمت و چگونگی توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج برای تنظیم بازار ماه رمضان را امروز اعلام کرد و دستگاه‌های نظارتی باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و با این گران‌فروشی که دلیل مشخصی هم ندارد برخورد کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برنج گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • نفت در مدار رشد؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟