Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمید‬ بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، نوشت:

محمدرضا امیر تیمور کلالی که از سال ۱۳۵۳ به عنوان سفیر ایران در لندن منصوب شده بود، در سال‌های سفارت خود در لندن، تمام و یا بخش زیادی از بودجه تخصیصی دولت برای احداث ساختمان جدید سفارت را در قمار باخت که در اثر این رسوایی، برکنار و چنانچه در سند ساواک هم به آن اشاره شده است، در سال ۱۳۵۵ در بی‌خبری رسانه‌ای در لندن دست به خودکشی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از وی پرویز راجی به سمت سفیر ایران در لندن منصوب شد. ‌با آمدن سفیر جدید، مسؤول کازینو در لندن درخواست ۱۷۰ هزار پوند طلب خود از سفارت شاهنشاهی ایران کرده بود. پرویز راجی سفیر جدید یکی از مهم‌ترین موضوعات سخت در دستورکار خود در ابتدای مأموریت را جمع و جور کردن مسائل مربوط به این رسوایی اعلام کرده است.

از اینکه پول باخته شده به خزانه دولت برگشت یا نه سند و اطلاعی در دست نیست، ولی زمینی که برای ساخت ساختمان سفارت در نظر گرفته شده بود همانطور باقی ماند و ساختمانی در آن ساخته نشد و بودجه جدیدی هم برای ساخت سفارت تخصیص پیدا نکرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بریتانیا خودکشی رسوایی لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل

به گزارش تابناک، بنابر  اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در  این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه ‌گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

 

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران