Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@06:33:14 GMT

پرینت سه بعدی: انتظارات، واقعیت و کمی بیشتر با 3DFAST

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۲۴۵۷

حقیقت این است که قطعات پرینت شده با پرینترهای خانگی به اندازۀ قطعاتی که با تکنولوژی‌های کلاسیک تولید شده‌اند مقاومت ندارند. در واقع مقاومت این قطعات در محور Z بسیار کمتر از مقاومت آن‌ها در محورهای X و Y است. این در حالی است که قطعات ساخته شده با تزریق پلاستیک در همه نقاط مقاومت تقریباً یکسانی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تصور کنید قبل از اینکه هیچ ایده‌ای از موبایل داشته باشید کسی به شما بگوید:«موبایل دستگاهی به ارزانی 300 هزار تومان است، از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می‌کند، دوربینی قدرتمند دارد و ضد آب و ضد ضربه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این گفته‌ها هیچ کدام به تنهایی دروغ نیستند، اما نمی‌توان در جهان موبایلی پیدا کرد که تمام این خصوصیات را با هم داشته باشد و شنونده‌های نامطلع را به اشتباه می‌اندازد.

 ماجرای پرینتر سه بعدی هم اینچنین است. دستگاه‌هایی وجود دارند که قطعاتی با کیفیت فوق‌العاده تولید می‌کنند و دستگاه‌هایی وجود دارند که خانگی به حساب می‌آیند و ارزان هستند. اما این دو دستگاه از یک تکنولوژی استفاده نمی‌کنند و به یک شیوه کار نمی‌کنند. در ادامه با ذکر یک مثال، منظورم را روشن می‌کنم.

 

 

فرض کنید شما یک پرینتر ارزان‌قیمت خانگی خریده‌اید و قصد دارید مدل بالا را پرینت سه بعدی کنید. انتظاری که بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها  از یک قطعۀ پرینت شده دارید احتمالاً شبیه تصویر سمت چپ است. قطعه‌ای صیقلی و بی‌نقص! اما چیزی که در نهایت از پرینتر بیرون می‌آید در بهترین حالت شبیه تصویر سمت راست خواهد بود.امکان دارد فکر کنید پس پرینتر سه بعدی ایده‌آل من وجود ندارد. البته که وجود دارد! اما چنین کیفیتی فقط با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی به دست می‌آید. برای داشتن قطعاتی با کیفیت خوب و قابل تطبیق با تصورات خود بهتر است از شرکت خدمات پرینت سه بعدی مانند 3DFAST استفاده کنید.

 

می‌توان گفت اختلافی که در تصورات عموم مردم با واقعیت بازار پرینت سه بعدی وجود دارد بیشتر به این دلیل است که ما خصوصیات مختلف دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های پرینت سه بعدی را  با یکدیگر اشتباه می‌گیریم. همانطور که گفته شد دستیابی به کیفیت فوق‌العاده پرینت سه بعدی با خرید یک دستگاه پرینتر خانگی ممکن نیست. پرینترهای سه بعدی خانگی فقط با چند نوع مادۀ پلاستیکی کار می‌کنند و معمولاً قطعات را به صورت تک‌رنگ تولید می‌کنند. با استفاده از خدمات پرینت سه بعدی می‌توانید مجموعۀ وسیعی از مواد اولیه شامل انواع فلزات و رزین‌ها و حتی مواد شفاف و انعطاف پذیر را با خصوصیت‌های مختلفی از جمله مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر فشار و ضربه، زیست‌سازگار بودن و همچنین به صورت تمام‌رنگی پرینت سه بعدی کنید. این خصوصیات و تنوع با استفاده از دستگاه‌های پیشرفتۀ صنعتی ممکن است وخرید همۀ این ماشین‌آلات نه تنها منطقی، بلکه ممکن هم نیست. در ادامه به صورت موردی بیشتر توضیح خواهم داد.

آیا پرینترسه بعدی قطعاتی با کیفیت سطح بالا تولید می‌کند؟

 پرینترها به صورت لایه‌ای کار می‌کنند و هنگامی که از یک پرینتر ارزان‌قیمت خانگی استفاده می‌کنید این لایه‌ها کاملاً مشخص خواهند بود و به همین دلیل این پرینترها کیفیت سطح خیلی خوبی ندارند. در حالی که ماشین‌آلات صنعتی که در بازار وجود دارند این قابلیت را دارند که قطعاتی با کیفیت سطحی برابر با قطعات تزریق پلاستیک تولید کنند. قطعاتی که با این پرینترها ساخته می‌شوند علاوه بر این می‌توانند خاصیت‌های متفاوتی مانند مقاومت در برابر حرارت، قابل‌انعطاف‌بودن، شفافیت و مقاومت در برابر ضربه  داشته باشند. نکتۀ مهمی که اغلب در این اثنا فراموش می‌شود این است که پرینترهایی که قطعاتی با این خصوصیات تولید می‌کنند ارزان‌قیمت نیستند و برای به دست‌آوردن آن‌ها بهتر است از خدمات یک شرکت پرینت سه بعدی پیشرفته مانند 3DFAST استفاده کنید.

3DFAST با پرینتر سه بعدی قطعاتی با مقاومت مختلف تولید می‌کند حقیقت این است که قطعات پرینت شده با پرینترهای خانگی به اندازۀ قطعاتی که با تکنولوژی‌های کلاسیک تولید شده‌اند مقاومت ندارند. در واقع مقاومت این قطعات در محور Z بسیار کمتر از مقاومت آن‌ها در محورهای X و Y است. این در حالی است که قطعات ساخته شده با تزریق پلاستیک در همه نقاط مقاومت تقریباً یکسانی دارند.

پرینترهای صنعتی پیشرفته از سوی دیگر می‌توانند قطعاتی تولید کنند که مقاومت خیلی بالایی دارند و ساخت آن‌ها با تکنولوژی‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و یا بسیار پرهزینه و زمان‌گیر است.3DFAST با دسترسی به پرینترهای سه بعدی مختلف صنعتی امکان تولید تمام این قطعات را فراهم ساخته است.

کار با پرینتر سه بعدی دشوارتر از چیزیست که فکر می‌کنید

مادۀ اولیه پرینترهای سه بعدی ارزان‌قیمت پلاستیک ABS و PLA است که نقطه ذوب پایینی دارند و برای شکل‌دادن به آن‌ها نیاز به تولید حرارت خیلی زیادی نیست. همچنین آن‌ها به سرعت خنک می‌شوند و تقریباً بلافاصله بعد از اینکه کار پرینت تمام شد می‌توانید آن‌ها را بدون اینکه دستتان بسوزد به دست بگیرید.این نوع پرینترها برای قراردادن در محیط مسکونی مناسب و کاملاً امن هستند. اما چنین گزاره‌ای در مورد تمام تکنولوژی‌ها و در نتیجه تمام دستگاه‌های پرینت سه بعدی صادق نیست. برای مثال دستگاه‌هایی که اجسام فلزی پرینت می‌کنند برای قرارگیری در خانه مناسب نیستند و به دلیل ماهیت پودری این تکنولوژی پس از اتمام فرآیند پرینت تمام پودر باید پاک شود و ریخت‌و‌پاش فراوانی دارد. این مساله باز ما را به سمت استفاده از خدمات پرینت سه بعدی سوق می‌دهد. هنگامی که قطعات شما در محیط‌های کارگاهی مجهز و پیشرفته ساخته شوند دیگر لازم نیست نگران تمیزی یا گازهای سمی تولیدی ناشی از فرآیند پرینت آن‌ها باشیم.

پرینتر سه بعدی ارزان نیست

آیا تولید قطعات با پرینتر سه بعدی به صرفه است؟

این نیز یکی از سوال‌هایی است که پیرامون پرینت سه بعدی شکل گرفته است. آیا پرینت سه بعدی ارزان است؟ جواب این سوال در نگاه اول نه است. پرینت سه بعدی تکنولوژی ارزانی نیست، اما می‌تواند به مراتب به‌صرفه‌تر از روش‌های سنتی باشد.

همه‌چیز بستگی به قطعه‌ای دارد که قصد دارید آن را با پرینتر سه بعدی تولید کنید. اگر می‌توانید آن را از مغازۀ سر کوچه بخرید پرینت سه بعدی آن به‌صرفه نیست. اگر قرار است که ده‌ها‌هزار قطعۀ مشابه آن تولید کنید به‌صرفه نیست. اما اگر مشابه آن در بازار وجود ندارد، قطعه‌ای از یک دستگاه بزرگ‌تر است که تولید آن متوقف شده‌است، اگر قرار است تعداد کمی از آن را به عنوان محصول نهایی و با توجه به نیاز بازار تولید کنید، اگر لازم است به صورت شخصی‌سازی شده اما در تعداد بالا تولید شود (مانند ارتودنسی شفاف) و در نهایت اگر تولید آن با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست، بهتر است از خدمات یک شرکت پرینت سه بعدی مثل 3DFAST استفاده کنید.

 

آیا داشتن یک پرینتر سه بعدی کافی است؟

جواب کوتاه این سوال خیر است. هرکسی قبل از شروع به پرینت سه بعدی به یک مدل یا طرح سه بعدی نیاز دارد. دست‌یافتن به این نقشه و مدل فقط با دانش و مهارت قبلی ممکن است. معمولاً هنگامی که از راحتی و دسترس‌پذیری پرینت سه بعدی صحبت می‌شود این نکته را فراموش می‌کنیم. برای کسی که قبلاً با نرم‌افزارهای مدل‌سازی کار نکرده باشد تبدیل یک ایده یا تصویر به یک شیء پرینت‌شدۀ قابل لمس اصلاً ساده نیست. چنین فردی یا باید کار با این نرم‌افزارها را یاد بگیرد -قابل ذکر است که این پروسه زمان‌گیر است و ملاحظات و محدودیت‌های طراحی مدلی که قابل پرینت سه بعدی باشد پیچیدگی‌های خود را دارد- و یا باید از خدمات طراحی سه بعدی یک شرکت پرینت سه بعدی مانند 3DFAST استفاده کند که با جامعه‌ای از طراحان سه بعدی همکاری می‌کند که در زمینۀ طراحی سه بعدی مدل‌های قابل پرینت تجربه و تخصص دارند.

 

 

به طور کلی می‌توان با اطمینان گفت راهی برای تحقق بخشیدن انتظارات اولیۀ شما از پرینت سه بعدی وجود دارد و آن کمک‌گرفتن از افراد و شرکت‌هایی است که با آن به‌خوبی آشنایی دارند. شرکت 3DFAST متشکل از متخصصینی است که سابقۀ زیادی در زمینه مواد و تکنولوژی‌های ساخت مناسب، پرینت سه بعدی و طراحی سه بعدی دارند. آن‌ها به مجموعه‌ای از ماشین‌آلات صنعتی و دستگاه‌های پیشرفته دسترسی دارند که می‌تواند همۀ انتظاراتی را که از پرینت سه بعدی دارید به واقعیت نزدیک کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار

دریافت 26 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «نحن المنتقمون» را به خوانندگی ابوذر روحی خواننده قطعه مشهور «سلام فرمانده» منتشر کرد.

در این نماهنگ مرتضی باغبانی شاعر، احسان جوادی آهنگساز و سیدامیرحسین موسوی تدوین دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

ابوذر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پروژه «نحن المنتقمون» توضیح داده بود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ ۲ زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست‌ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت‌هایی هم هست.

کد خبر 6091187 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)