Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عبدالله: لویه جرگه دستاوردی نداشت و هزینه سنگینی بر مردم تحمیل کردرئیس اجرایی دولت افغانستان اظهارداشت که نیازی به برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح نبود و این نشست جز تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم افغانستان دستاوردی نداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان که پیش از این لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کرده بود پس از پایان این نشست اظهار داشت: برگزاری لویه جرگه بجز هزینه سنگین مالی بر مردم این کشور و تعطیلی چند روزه فعالیت‌های اقتصادی و دولتی دستاوردی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریک 50 درصدی «اشرف غنی» در حکومت وحدت ملی ادامه داد که برای برگزاری این نشست دستاورد جدیدی نداشت، یک هفته تعطیلات اعلام شد و همه فعالیت‌های اقتصادی و کارهای دولتی متوقف شد.

وی افزود که چنین نشستی باید پس از توافق صلح برگزار می‌شد تا برای رسیدن یه اجماع گردهمایی گسترده‌ای با حضور دولت،‌ احزاب و نمایندگان اصلی مردم تحقق یابد.

رئیس اجرایی افغانستان که به ترکیه سفر کرده است در گفت‌وگو با «آناتولی» خاطرنشان کرد که بیشتر مفاد قطعنامه لویه جرگه پیش از این در نشست «شورای رهبری مصالحه» منتشر شده بود و در این قطعنامه نکات جدیدی دیده نمی‌شد.

علاوه بر عبدالله بیشتر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و شماری از رهبران، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی افغانستان نیز این نشست را تحریم کردند که سبب شده مشروعیت و فراگیر بودن لویه جرگه مورد سوال قرار بگیرد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز با اشاره به این موضوع در بیانیه‌ای اظهار کرد که این جلسه بهانه‌ای برای «مشغول ساختن توجه مردم از ناکامی‌ها و تلاشی برای نجات از انزوای اشرف غنی» بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان سخنگوی طالبان ناکامی بهانه ریاست جمهوری تحریم نامزدان مشروعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!