Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:55:06 GMT

مناطق سیل‌زده در لرستان اولویت توزیع زکات

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۳۰۱۹

مناطق سیل‌زده در لرستان اولویت توزیع زکات

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به میزان جمع‌آوری زکات سال گذشته در استان لرستان اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده‌است.

وی افزود: امیدواریم امسال علیرغم خسارت‌های ناشی از سیل باران رحمت سبب شود که میزان زکات جمع‌آوری شده استان در پایان سال توسط شورای زکات بیش‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان لرستان با اشاره به قوانین و دستورالعمل‌های شورای زکات عنوان کرد: از مهم‌ترین قوانین این است که از میزان جمع‌آوری زکات ۶۰ درصد در اختیار محرومین و نیازمندان و ۴۰ درصد در پروژه‌های عام‌المنفعه در روستا‌ها هم‌چون غسالخانه، خانه عالم قرار بگیرد.

وی بیان کرد: خوش‌بختانه سال گذشته از میزان زکات جمع‌آوری شده در استان ۷۳ درصد در اختیار محرومین و نیازمندان قرارگرفته و هم‌چنین بالغ بر ۶ میلیارد و صد میلیون تومان در راستای زکات فطره جمع‌آوری شده که امیدواریم امسال نیز با هماهنگی که در سراسر استان لرستان از طریق فرمانداران، بخشداران و دهیاران انجام خواهد شد بتوانیم زکات فطریه امسال را نیز جمع‌آوری و با همدلی، اتحاد و انسجام در بین محرومین در کمترین زمان توزیع کنیم.

محمدی فارسانی گفت: در راستای شفاف‌سازی جمع‌آوری زکات و توزیع آن در روستا‌ها و مناطق محروم فایلی تهیه شده که به‌طور شفاف معلوم است در هر روستایی چه میزان زکات جمع‌آوری و از این میزان جمع‌آوری شده چه مقدار برای نیازمندان در حوزه‌های معیشت، مسکن و درمان و چه بخشی در طرح های عمرانی هزینه شده‌است؟ این فایل در سایت کمیته امداد بارگذاری و توسط استانداری و سایر دستگاه‌ها در اختیار عموم قرارخواهد گرفت، زیرا با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه نیت و نظر مردم به‌سمت پرداخت زکات بیش‌تر پیش خواهد رفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان با اشاره به مهم‌ترین تصمیات اولین جلسه شورای زکات امسال لرستان تصریح کرد: با توجه به سیل اخیر در استان و خساراتی که به بخش کشاورزی و دامداری وارد شده در این جلسه موافقت شد که بخشی از زکات استان با اولویت مردم سیل‌زده توزیع شود و هم‌چنین جهت جمع‌آوری زکات فطریه امسال کمیته امداد و شورای زکات به‌عنوان متولی جمع‌آوری این زکات اقدام کنند، البته مؤسسات و نهاد‌هایی که با محرومین سروکار دارند سهمی نیز برای این نهاد‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

محمدی فارسانی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و حضور روحانیون و مبلغین در استان اظهار داشت: پرداختن به موضوع زکات توسط علما و روحانیونی که به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در روستا‌ها وسایر نقاط جهت تبلیغ در استان لرستان حضور دارند و هم‌چنین استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی جهت تبلیغ زکات از دیگر مصوبات مهم اولین جلسه امسال شورای زکات استان بوده‌است.

انتهای پیام/م

اولویت توزیع زکات در لرستان برای مناطق سیل‌زده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان