Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@13:39:48 GMT

روایت بعیدی‌نژاد از رسوایی سفیر شاه در لندن

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۳۱۸۹

روایت بعیدی‌نژاد از رسوایی سفیر شاه در لندن

سفیر ایران در لندن در روایتی تاریخی به هزینه‌کرد بودجه ساخت ساختمان جدید سفارت ایران در لندن در زمان محمدرضا شاه پهلوی اشاره کرده و می‌گوید زمینی که برای ساخت ساختمان سفارت در نظر گرفته شده بود همانطور باقی مانده و بودجه حیف‌ومیل شده بود.

‏حمید‬ بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: محمدرضا امیر تیمور کلالی که از سال ۱۳۵۳ به عنوان سفیر ایران در لندن منصوب شده بود، در سال‌های سفارت خود در لندن، تمام و یا بخش زیادی از بودجه تخصیصی دولت برای احداث ساختمان جدید سفارت را در قمار باخت که در اثر این رسوایی، برکنار و چنانچه در سند ساواک هم به آن اشاره شده است، در سال ۱۳۵۵ در بی‌خبری رسانه‌ای در لندن دست به خودکشی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعیدی‌نژاد گفت: بعد از وی پرویز راجی به سمت سفیر ایران در لندن منصوب شد. ‏با آمدن سفیر جدید، مسؤول کازینو در لندن درخواست ۱۷۰ هزار پوند طلب خود از سفارت شاهنشاهی ایران کرده بود. پرویز راجی سفیر جدید یکی از مهم‌ترین موضوعات سخت در دستورکار خود در ابتدای مأموریت را جمع و جور کردن مسائل مربوط به این رسوایی اعلام کرده است.

سفیر کشورمان در ادامه می‌گوید: از اینکه پول باخته شده به خزانه دولت برگشت یا نه سند و اطلاعی در دست نیست، ولی زمینی که برای ساخت ساختمان سفارت در نظر گرفته شده بود همانطور باقی ماند و ساختمانی در آن ساخته نشد و بودجه جدیدی هم برای ساخت سفارت تخصیص پیدا نکرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت