Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:سرمایه و تکنولوژی بدون استفاده از نیروی متخصص کارآمد نمی‌تواند موفق باشد لذا در این ضلع با وجدان کار و اخلاق یا همان اخلاق حرفه ای میتوان در ارتقا جایگاه تولید موثر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ مسلم خانی مدیر کل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در سی امین جشنواره استانی قدردانی از کارگران گروهای کار و واحدهای کار نمونه استان کرمان‌ در خصوص بالا بردن ارزش پول کشور اظهار داشت: کشور آلمان برای افزایش ارز ش پول کشور خود، پایه ارزش پول کشور را بر اساس ارزش کار و کارگر قرار دادد با اتکا به نیروی انسانی منشا خلاقیت و ابداع و نوآوری شد

وی ادامه داد: کشور ژاپن با استفاده از نظر تکنیسین به تولیدات ناب در زمینه کشاورزی دست یافت و اکنون برندهای ژاپنی از محبوبیت و مطلوبیت بالایی برخوردار هستند

خانی با تاکید بر حدیث پیامبر اعظم عنوان کرد:بر طبق این حدیث، ۹۰ درصد عبادت به جایگاه کسب و کار حلال اختصاص دارد برای بالا بردن ارزش پول ملی ، کار و  کار افرینی  است  که میتواند به پول ایران ارزش و اعتبار بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در  خصوص اکوسیستم تولید تشریح کرد: اکوسیستم تولید ۲۳ مولفه دارد که مولفه اول محیط کسب و کار است در این ضلع قوه قضائیه  مقننه اثر گذارند اما در این ضلع متاسفانه دچار ضعف هستیم در مجلس، نخبگان و شایستگان گماشته شوند تا قوانین استراتژیک در کشور را مدون شوند . در ایران شاهد قوانین متنوع هستیم که قانونمداران به  دلیل اطلاع از ناکارآمدی قوانین  به سادگی قوانین را دور میزنند

مدیر کل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات وزارت تعاون کار و رفاه  افزود: ضلع دوم اکوسیستم تولید مربوط به تکنولوژی است در این ضلع بهره وری و راندمان کار موثر است کشور ما وارد کننده تکنولوژی است البته در سالهای اخیر با مهندسی معکوس،  از بعضی تکنولوژی های ایرانی بهره مند شدیم

وی ادامه داد: درضلع سوم اکوسیستم تولید به نیروی انسانی و سرمایه و منابع کار  میرسیم در این ضلع برای ارتقا جایگاه تولید باید نقش آفرین باشیم  سرمایه و تکنولوژی بدون استفاده از نیروی متخصص کارآمد نمیتواند موفق باشد لذا  در این ضلع  با وجدان کار و اخلاق که از آن اخلاق حرفه ای یاد میشود که در این زمینه نیازمند مدل، معیار و نسخه هستیم. اخلاق عرضه یعنی اینکه چگونه در کسب و کار خود حرفه ای باشیم و محصول خود را به برند تبدیل کنیم .

خانی با اشاره به سهم بیکاری پنهان افزود: با وجود ۲۴ میلیون نیروی کار با بهره وری ۹/۳ درصد روبرو هستیم  یعنی کمتر از ۱/۳ سرمایه نیروی کار،  در بخش عمومی سهم بیکاری پنهان حداکثر است اما در بخش خصوصی بهره وری بالاتر است

وی با اشاره به بالا بودن اخلاق مذهبی و اینکه  اخلاق حرفه ای از جایگاه پایینتری برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه فرد به مناسک مذهبی پایبند است  ولی در اخلاق حرفه ای پایبند نیست در کشورهای توسعه یافته در مقابل پیمان اخلاق حرفه ای به  کیفیت محصول پای بند هستند

خانی تاکید کرد: در ضلع سوم مثلث تولید ، عامل انسانی و نیروی کار روی دوضلع تکنولوژی و محیط بیرونی اثر گذار هستند؛ در کارخانجات و ادارات  به آموزه های دانشگاهی نباید بسنده کرد روی یادگیری مستمر و یاد گیری حین کار پیگیر علم باشیم. در بنگاه تولید و کسب و کار برای بهره وری بیشتر و محصول مطلوب طراحی نظام چند لایه مزدی نقش مهمی دارد

 سلیمانی مدیر فرهنگی اجتماعی اداره کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در سی امین جشنواره استانی قدردانی از کارگران گروهای کار و واحدهای کار نمونه استان کرمان‌گفت: اگر همه جوامع را بررسی کنیم هیچ‌ مکتبی را سراغ نداریم که در آن مکتب بالاترین مقام، پیامبر اعظم بر دستان کارگر بوسه بزند.

وی افزود: امروز دنیا در حال حرکت است لذا ما باید از این قافله عقب نمانیم و تنها چیزی که ما را با این حرکت همگون میسازد حمایت از جشنواره، کارآفرینان، گروه کار و کارگران نمونه است.

سلیمانی تاکید کرد: با حمایت دولت، با بستر سازی و ظرفیت سازی مدیران کارگری ، صلابت و تیز هوشی کارگران با همدلی و وحدت در جهت توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال که تاکنون حدود ۱۰سال دغدغه رهبری پیرامون مشکلات اقتصادی است؛ همه بتوانیم در جهت رهنمودهای رهبری گام های ارزنده برداریم. 

وی ادامه داد: هر ساله بر اساس سیاست های دولت، وزارت خانه و اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار از نخبگان با هدف اشاعه فرهنگ کار و معرفی نخبه ها ، ایجاد انگیزه و تشویق کارگران جشنواره امتنان در ۳ بخش صنعت، کشاورزی وخدمات برگزار شود

مدیر فرهنگی اجتماعی اداره کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از ۱۵۷۰ کارگر نمونه ثبت نامی استان کرمان۲۸۶ نفر در بخش کشاورزی، ۳۹۶ نفردر بخش خدمات؛ ۸۸۵ نفر در بخش صنعت و ۴ واحد نمونه ثبت نام نمودند. از این تعداد ۱۳۷۹ نفر به کمیته داوری راه یافتند و ۳۰۳ طرح کارگر نمونه، ۱۶ گروه کار نمونه و ۳ طرح واحد نمونه به بررسی میدانی معرفی شدند؛ بعد از بررسی میدانی امسال ۲ واحد صنعتی گروه کار نمونه ۱ واحد نمونه در بین ۳۱ استان و ۱۳ استان انتخابی نام ااستان کرمان درخشید

همچنین شریفی مدیر عامل آلومینیوم هزار در جلسه تجلیل از کارگران اظهار داشت: استان کرمان با توجه به اینکه پهناورترین استان است اما همگام با پهناوری و هوش عزیزان جلو نرفته است. با توجه به نامگذاری سال با نام رونق تولید باید نیاز به واردات کمتر شود

وی با اشاره به صادرات ادامه داد: در تولید درب آب معدنی به جز فویل آلومینیوم بقیه مواد وارداتی بود که با تلاش گروه کارضمن عدم واردات کالا ارز آوری را شاهد بودیم و با با تلاش اتاق بازرگانی تولید درب آب معنی که در کربلا و نجف مصارف زیادی دارد با توجه به رقبای ایران در این زمینه ۷۰ تن درب آب معنی صادر شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در سال رونق تولید همه فعالان صنعت همراه با سایر ادارات تلاش کنند تا اینکه صنعت خط اول جبهه اقتصادی،  در مسیر ثبت سفارشات گام بردارند و همانند کشور ترکیه که با شکوفا شدن صنعت همراه اروپا پیشرفت نمود ایران به پیشرفتهای چشمگیر دست یابد

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، مهرداد عظیمی شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: کردستان سرزمین مردمانی است که صفحات زرین تاریخ پر افتخار کشور به نام آن‌ها ثبت شده است.

وی افزود: یقیناً نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار موید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است، مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصیرت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند.

عظیمی تصریح کرد: حضور معنادار مردم کردستان در سالروز پیروزی انقلاب حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و بر اساس آنچه از طرق مختلف دریافت می‌شود، وفاق، همدلی و هم افزایی مثال‌زدنی بین مسئولان عالی این استان وجود دارد که بستر توسعه آن را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از موضوعاتی که در این دولت به نتیجه رسید، مطالبات چند دهه این مردم بوده و بازتاب خوبی در سطح کشور داشته است.

معاون وزیر کار گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی وجود دارد که در دل این مراکز بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی با وجود ۱۳۰۰۰ همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

عظیمی با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: یکی از افتخارات قابل توجه که این سازمان می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار داده و به سایر دستگاه‌ها و بخش ها عرضه کند واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در شعار امسال بر آن تاکید شده است، در دولت سیزدهم که خود را با کلیدواژه مقدس مردمی بودن معرفی کرده با هوشمندی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده که در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰۰ آموزشگاه آن فعال است.

عظیمی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته‌ای برای معرفی شدن است.

وی ادامه داد در کنار این مهم ۴۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ما در حوزه آموزش مهارت حرف برای گفتن داریم، ۴۰۰۰۰ مربی توانمند در حوزه آموزش و بیش از هشت هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

عظیمی اضافه کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

وی افزود: اقدامات خوبی در وزارتخانه در سطح کلان در حال انجام است که این اقدامات در راستای تحقق و پاسخگویی مطالبه به حق مردم یعنی موضوع اشتغال است.

کد خبر 749184

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است