Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@18:22:24 GMT

همه نسبت به احکام الهی به ویژه نماز مسئولیت داریم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۳۵۸۸

همه نسبت به احکام الهی به ویژه نماز مسئولیت داریم

آیت الله حسینی با بیان اینکه همه ما نسبت به احکام الهی به ویژه نماز مسئولیت داریم، گفت: اگر نماز به درستی در جامعه اقامه و همه در راستای عملی کردن آن تلاش کنند، جامعه از آسیب ها مصون خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (14 اردیبهشت) با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در دفتر امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سیدعلی اصغر حسینی در این آئین، گفت: مردم شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه درخشانی در تاریخ برای مبارزه با ظالمین و ستمگران دارند.

 

امام جمعه یاسوج مردم این استان را کم توقع، میهمان نواز و مخلص اهل بیت (علیهم السلام) دانست و اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت پیشتاز بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در عالم هستی ارزش هر چیزی به ارزش نتیجه آن بستگی دارد، ادامه داد: اگر ماده ای، درختی یا انسانی مورد تکریم قرار می گیرد به دلیل نتیجه ای است که از ثمر آن درخت یا فرد عاید اجتماع می شود.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه دین مبین اسلام یک دین همه جانبه بوده و ابعاد مختلفی دارد، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که برای تنظیف جامعه موثر بوده، مسئله نماز و توجه به آن است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در آیات شریفه قرآن به مسئله نماز تاکید شده، ابراز داشت: اگر نماز به معنای واقعی اقامه و پذیرفته شد، سایر اعمال انسان نیز پذیرفته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز یکی از اموری است که در سلامت معنوی و اخلاقی جامعه تاثیر به سزایی دارد، اظهار داشت: چنانچه نماز واقعی اقامه شود، دارای آثار و برکات متعدد فردی و اجتماعی بوده و پاک کننده جامعه از انواع بدی ها و زشتی ها خواهد بود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه فرد نمازخوان اهل ارتکاب گناه نیست، خاطرنشان کرد: مردم و مدیران اجرایی نسبت به اقامه نماز و ترویج آن مسئولیت داشته و نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند.


رئیس شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه همه ما نسبت به احکام الهی به ویژه نماز مسئولیت داریم، گفت: اگر نماز به درستی در جامعه اقامه و همه در راستای عملی کردن آن تلاش کنند، جامعه نیز از آسیب ها مصون خواهد ماند.

 

شایان ذکر است در این آئین، حجت الاسلام رضا قاسمی به عنوان رئیس جدید ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات سید الیاس چراغ زاده رئیس سابق تجلیل شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری مشهد سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبرگزاری شبستان نماز جمعه روز معلم مراسم اختتامیه ماه رمضان ماه مبارک رمضان شهید مطهری سلامت معنوی گناه امام جمعه تکریم و معارفه ستاد اقامه نماز نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز اول وقت در ادارات اقامه شود

حجت‌الاسلام محمد کریمی در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نماز اول وقت در ادارات اقامه شود، اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اقامه نماز اول وقت با جدیت رصد و پایش می‌شود و در این رابطه ساماندهی نمازخانه‌ها باید دستور کار باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، برگزاری دوره‌های تخصصی نماز را از مهمترین برنامه‌های این استان برای امسال عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در اولویت برگزاری این دوره‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید

افتتاح نمازخانه اتاق اصناف در شهرستان شهرکرد

وی اضافه کرد: شعار امسال ستاد اقامه نماز "آموزش همگانی نماز" است که در این رابطه تلاش داریم برای تمامی اقشار و گروه‌های جامعه این دوره‌ها را برگزار کنیم.

کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین اقشار و گروه‌هایی که دوره‌های تخصصی نماز برای آن‌ها پیش‌بینی شده است کارمندان دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های آن هاست.

وی اضافه کرد: هریک از دستگاه‌های اجرایی که برای برگزاری دوره‌های تخصصی نماز اعلام آمادگی کند، استاد مربوطه به دستگاه اعزام می‌شود و از سوی دیگر می‌توان از ظرفیت مجتمع یاوران مهدی که در قم قرار دارد نیز در برای برگزاری دوره آموزشی بهره گرفت.

کریمی با اشاره به آغاز داوری‌های مربوط به تعیین دستگاه‌های برتر در حوزه اقامه نماز، اظهار کرد: توصیه می‌شود شهرستان‌ها هر چه سریع‌تر مستندات و مدارک خود را در سامانه "سجاده" بارگذاری کنند تا تلاش‌های آن‌ها در این حوزه دیده شود.

وی ادامه داد: امسال برای اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی ۳۵ امتیاز در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد