Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندرپور گفت: تلاش داریم در ماه رمضان امسال ۳۰ سفره اطعام را در ۳۰ مسجد داشته باشیم چراکه باور داریم سفره اطعام در جامعه اسلامی و در ماه مبارک رمضان یک ارزش تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،«حیدر اسکندرپور» امروز (شنبه 14 اردیبهشت) در اولین نشست دبیران اقامه نماز دستگاهای اجرایی استان فارس در سال 98 تریبون نماز جماعات مساجد را تریبونی اثرگذار برای جذب مومنین و شهروندان به حضور در مساجد دانست و گفت: تریبون نماز جماعات باید تریبون مهربانی و محبت باشد هرچقدر رویکرد امام جماعات در این تریبون ها به سمت مهربانی  و گفت و گو حرکت کند می تواند بر میزان حضور نماز گزاران در مساجد و نمازهای جماعات اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار شیراز بر لزوم مشورت با جامعه شناسان در مراسم عبادی همچون نماز جماعات تاکید کرد و افزود: مشورت با عالمان دانشگاهی و جامعه شناسان می تواند در نوع ارتباط ما با مردم اثربخش باشد و حتی در نوع رفتار من نیز به عنوان یک مدیر می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

وی نماز شب را یک مثال خوب برای آثار اجتماعی نماز خواندن خواند و بیان کرد: در نماز شب مومن برای دیگران دعای خیر می کند و می دانیم که هر عملی عکس العملی را خواهد داشت و قطعا دعای خیر او به خود وی نیز بر می گردد، آن کسی که در نماز شب برای مومنین دعا می کند درواقع برای جامعه طلب خیر می کند، در یک کلام در نماز شب تلاش می کنیم بخش های اجتماعی نماز را پر رنگ کنیم.

 

اسکندرپور با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست، اظهار کرد: تلاش داریم در ماه رمضان امسال 30 سفره اطعام را در 30 مسجد داشته باشیم چراکه باور داریم سفره اطعام در جامعه اسلامی و در ماه مبارک رمضان یک ارزش تلقی می شود و در این ماه مبارک هرچقدر این سفره ها گسترده شود ارزش معنوی بیشتری خواهد داشت و البته برای پهن کردن سفره های افطار از خیرین کمک می طلبیم.

 

وی با اشاره به نام گذاری ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز شیراز گفت: شیراز یک شهر بین المللی است ولی متاسفانه در معرفی آثار و داشته های این شهر تاریخی کم کاری بلکه بسیار کم کاری کرده ایم.

 

شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز نیز مانند برخی از شهرهای کشورهای اسلامی شهری مذهبی است افزود: در برخی از شهرهایی که گردشگری رونق خیلی خوبی دارد مشاهده می کنیم که آن شهر دارای یک پایگاه مذهبی بسیار خوبی است اما باورهای مذهبی مردم و متولیان شهر مانع توسعه گردشگری آنجا نشده است به عنوان مثل می توانیم از شهر بورسا در ترکیه نام ببرم که یک شهر متعصب و مذهبی است اما در عین حال یکی از کانون های گردشگری توسعه و یکی از مهمترین مقاصد توریسیتی در دنیاست به صورتی که در بورسا گردشگر در شهر وجود دارد، مردم هم حضور دارند اما اتفاق بدی نمی افتد وقت اذان نیز مردم این شهر آماده برگزاری نماز می شوند.

 

وی شیراز را نیز یکی از کانون های گردشگری ایران در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگر نهاد روحانیت با مجموعه مدیریت شهری برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری همکاری و همراهی کند معتقدم می توان گردشگری شهر را تقویت کرد چراکه شیراز شهر رویداد است و با اقصاد رویداد می شود شغل ایجاد کرد. هر چقدر گردشگر بیشتری در شهر داشته باشیم معناش این است که هتل بیشتری خواهیم داشت، تاکسی بیشتری خواهیم داشت، رستوران بیشتری خواهیم داشت و همه این ها باعث می شود اقتصاد پایدار شهر متحول شود.

 

شهردار شیراز با بیان اینکه مشکلات اجتماعی راه حل خودش را دارد متذکر شد: با بگیر و ببند نمی شود مشکلات راحل کرد بلکه گاهی با نگاه نرم افزاری و تغییر و تحولاتی هرچند کوچک در حوزه سخت افزاری می توان مشکلات اجتماعی را کم کرد به صورتی که اگر تا 2 سال پیش سنگ سیاه یکی از کانون های بحرانی شهر شیراز به لحاظ اجتماعی بود امروز این محور یکی از ثروت های شهر شیراز به لحاظ اقتصادی است، اگر تا اردیبهشت سال گذشته بازارچه فیل کلونی معتادها بود امروز با رویکردی که شهرداری برای این منطقه در نظر گرفته این محور نیز احیا شده است و احیا بافت تاریخی شهر به معنای احیای زندگی است.

 

اسکندرپور در پایان شیراز را یک جهان شهر توصیف کرد و اظهار کرد: خروجی تفکر مردم شیراز سعدی شیرازی است که نماد حکمت، مردم داری، گفت و گو و مداراست، شیراز یعنی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، یعنی مرکز کانونی و بافت تاریخی اطراف حرم، شیراز یعنی تلفیقی از تاریخ، تمدن، فرهنگ، مذهب، گفت و گو، اندیشه و فلسفه، با این مجموع غنی که شیراز در درون خود دارد  می توانیم داشته در کنار هم و با همدیگر باشیم و برای پاسداری از این میراث گرانبهای بشری آستین همت بالا زنیم.

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان روز معلم خبرگزاری شبستان مشهد مسجد روزنامه ماه مبارک رمضان روزنامه ها مراسم اختتامیه ستاد اقامه نماز فارس شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است

میرزا حسن زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی قرار گیرد، توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها و ایمن‌سازی ابنیه‌ها، راهبرد حفظ و احیا معماری اسلامی و ایرانی، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان در توسعه نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی زیبایی از مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ها و شکوفایی‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که می‏‏‌توانند در نقش حلقه ارتباط با مردم به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری گردیده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‌های وحدت و وفاق باشند.

زارع با بیان اینکه بی شک یکی از مهم‌ترین کانون‌های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی است، عنوان کرد: مردم شریف ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان خویش در این شوراها، عملاً وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت جای جای این مرز و بوم مقدس تعیین نموده و تأثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی به احسن وجه، به منصه ظهور می‌رسانند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا بوده و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت کوشی و پرهیز از تعصبات محله‌ای با دلسوزی به ایفای نقش خطیر خویش بپردازند گامی بلند و پر اثر را در تعالی منطقه خویش برداشته و به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل کرده‌اند.

زارع اظهار امیدواری کرد با همدلی و سختکوشی تمامی اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استات شاهد رشد و تعالی روز افزون استان یزد باشیم.

کد خبر 6091066

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است