Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:55:59 GMT

وزیر بهداشت: بیماری های روانی از مخاطرات جدی جهان است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۲۶۲

وزیر بهداشت: بیماری های روانی از مخاطرات جدی جهان است

زنجان - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون بیمارهای روانی به ویژه افسردگی یکی از مخاطرات جدی جهان است که متاسفانه در کشورمان شیوع بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: بیماری های روانی و بخصوص افسردگی از عوامل مهم رغبت به اعتیاد، خودکشی و خشونت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول تاکید کرد: بکارگیری هنر در روح نوازی جامعه امری مهم محسوب می شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه های مختلف تحولاتی را آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: معتقدیم کارها باید از مدرسه شروع شود، برهمین اساس امروز در شهرسنان نمین اردبیل مدارس بدون پوسیدگی دندان جشن گرفته شد و این برنامه در دیگر مدارس کشور نیز تعمیم داده می شود.
این مسئول با ببان اینکه پیشگیری در کشور ما مغفول مانده است، تاکید کرد: اعتقاد داریم اگر در بخش پیشگیری سرمایه گذاری شود از هزینه های بالای درمان جلوگیری می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار گفت: اقدامات متعددی در راستای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در این استان انجام گرفته که قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: با وجود گرفتاریها و مشکلات متعدد کارهای بزرگ و شگرفی در کشور و این استان انجام گرفته که دسترسی مردم به خدمات را بیش از گذشته تسهیل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاههای این استان در سطح کشور مطرح هستند که حضور مسئولان و مدیران پرتلاش موجب شده این بخش روند روبه رشدی داشته است.
به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره بین‌ المللی عکس سلامت روان عصر شنبه با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زنجان افتتاح شد.
افتتاح رسمی کلینیک شفیعیه شهر زنجان، افتتاح 44 طرح مراکز بهداشتی درمانی، خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت و رونمایی از 11 آمبولانس پیشرفته از برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان است.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزير بهداشت امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور