Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@00:01:08 GMT

روش‌های سریع و موثر برای بند آوردن خون دماغ

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۴۷۸

روش‌های سریع و موثر برای بند آوردن خون دماغ

اگر خونریزی بینی شما ناشی از ضربه و آسیب نیست می‌توانید به سرعت آن را بند بیاورید. با خواندن این مقاله می‌توانید روش‌هایی بسیار موثر برای بند آوردن خون دماغ بیاموزید.

اغلب مردم نمی‌دانند که چگونه خونریزی بینی را متوقف کنند. در اقع بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند که درمان یا روش‌های خانگی می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مقاله چند روش موثر برای زمانی که دچار خونریزی بینی شده اید را می‌آموزید تا هر چه سریعتر خون دماغ را بند بیاورید.

علت خون دماغ چیست
علت خون دماغ می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد با این حال با پاره شدن عروق داخل حفره بینی اتفاق می‌افتد. خون دماغ بسیار شایع است، چون رگ‌های داخل بینی بسیار ظریف و حساس هستند.

در اغلب موارد خون دماغ خطر قابل توجهی برای سلامت ایجاد نمی‌کند البته اگر در اثر حادثه ایجاد نشده باشد یا طولانی مدت نشو.

علل اصلی خون دماغ عبارتند از::

هوای سرد و خشک که پوست را تحریک کرده وو به رگ‌های خونی صدمه می‌زند

تحریک داخل بینی بر اثر آلرژی یا سرماخوردگی

مشکلات سینوس

اگر بینی خود را به شدت تحریک کنید باعث خون دماغ می‌شود

زخم یا گیر کردن اشیا در بینی یا برداشتن مخاط خشک شده بینی

بوی مواد شیمیایی یا محصولات بسیار تحریک کننده

استفاده بیش از حد از اسپری ضد انعقاد

درمان‌های خانگی برای بند آوردن خون دماغ
این درمان‌ها برای بند آوردن سریع خون دماغ ضروری است.

در قدم اول باید از شرایطی که باعث خون دماغ می‌شود اجتناب کنید مثلا مرطوب نگه داشتن محیط یا استفاده نکردن از مواد خاص یا خالی نکردن با شدت بینی

زمانی که بینی شما شروع به خونریزی می‌کند اگر در اثر ضربه یا تصادف نباشد اولین کاری که باید انجام دهید این است که صاف بنشینید.

قسمت پایین بینی (قسمت نرم) را با انگشت اشاره و شصت خود ببندید.

به آرامی از دهان نفس بکشید و چند دقیقه سر خود را عمودی نگه دارید تا خون دمغ متوقف شود.

سایر روش‌های خانگی برای بند آوردن سریعتر خون دماغ عبارتند از::

بند آوردن خون دماغ با حوله سرد یا قالب یخ
حوله‌ای را در آب خیلی سرد خیس کنید؛ و روی تیغه بینی و پیشانی خود قرار دهید. می‌توانید از قالب یخ هم برای این کار استفاده کنید؛ و یخ را داخل پلاستیک و سپس پارچه بپیچید.

سیستم عصبی با انقباض عروق خونی واکنش نشان می‌دهد. می‌توانید این کار را رو ناحیه نرم بینی هم انجام دهید.

بند آوردن خون دماغ با سرکه سیب
سرکه سیب می‌تواند دیواره عروق خونی آسیب دیده را که باعث خون دماغ شد اند، ترمیم کند. سرکه سیب یک درمان بسیار موثر و طبیعی برای توقف فوری خون دماغ است.

یک توپ پنبه‌ای را در سرکه بخیسانید و داخل حفره بینی ببرید و بدون فشار ۵ دقیقه صبر کنید. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.

احساس سوزش در این روش کاملا طبیعی است.

بند آوردن خون دماغ با پیاز
بخار جوشاندن پیاز می‌تواند برای توقف خونریزی بینی بسیار موثر باشد.

۱ عدد پیاز را از وسط نصف کرده در ۲ لیوان آب بجوشانید وچند دقیقه‌ای خودتان را با آن بخور کنید. یا می‌توانید پیاز را برش داده و تا حد امکان نزدیک بینی خود نگه داشته نفس بکشید.


بند آوردن خون دماغ با لیموترش

لیمو خاصیت قابض داشته به بهبود زخم‌های کوچک وجلوگیری از عفونت کمک می‌کند. اگر به دلیل گیر افتادن چیزی در بینی دچار خونریزی شده اید، لیمو می‌توند به ترمیم عروق خونی کمک کند.

یک توپ پنبه‌ای را در آب لیمو خیس کنید و بدون فشار داخل سوراخ بینی قرار دهید. احتمالا احاسس سوزش می‌کنید. ولی اجازه دهید ۲۰ دقیقه داخل بینی بماند تا درمان کامل شود.

بند آوردن خون دماغ با فلفل کاین
فلفل کاین یک درمان طبیعی عالی برای بند آوردن خون دماغ در عرض چند ثانیه است، ولی باید مراقب تندی بیش از حد آن باشید، چون می‌تواند منجر به تحریک بینی شما شود.

۱ قاشق غذاخوری فلفل کاین را با ۱ لیوان آب گرم مخلوط کنید و بنوشید.

بند آوردن خون دماغ با آب نمک
باور کنید یا نه آب نمک برای بند آوردن خون دمغ موثر است می‌توانید سرم آب نمک از داروخانه تهیه کنید.

با قطره چکان چند قطره سرم آب نمک داخل بینی بچکانید تا خونریزی بند بیاید. در عرض چند لحظه خون دماغتان بند می‌آید.

بند آوردن خون دماغ با چای گزنه
گزنه گیاهی دارویی با خواص بسیار زیاد است.

۳ قاشق غذاخوری (۴۵ گرم) گزنه را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و درش را بگذارید دم بکشید. بعد از ۳ دقیقه صافش کنید. یک توپ پنبه‌ای را با آن خیسانده و داخل حفره بینی قرار دید.

اگر با وجود این درمان‌ها خن دماغ شما در عرض چند دقیقه متوقف نشد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خون دماغ درمان خانگی سرکه سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است

هرمزگان-جام جم انلاین-امام جمعه اهل سنت بندرعباس در دیدار مجتبی معین وزیری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، معاونان و نمایندگان تشکل‌های صنفی و بازنشستگی تامین اجتماعی که در دفتر امام جمعه اهل سنت برگزار شد، بر توجه به همه بخش‌های فعال جامعه تاکید کرد و گفت: نباید شرایطی رقم بخورد که تعدادی از گروه‌های شغلی، خود را برتر بدانند و توجهات را به سوی خود معطوف کنند و مشکلات بخش‌های دیگری از شاغلین جامعه شنیده نشوند.
شیخ یوسف جمالی یک مشکل مهم در حوزه کار را مشارکت عنوان کرد و افزود: متاسفانه ما بجای فرهنگ مشارکت بعضا ضد آن عمل می کنیم به عنوان مثال این ضد فرهنگ ادبیات خود را هم تولید کرده مثل اینکه "اگر شریک خوب بود خدا شریک داشت" که این صحبت اشتباه سنگینی است.     وی در این خصوص به روایت " انا ثالث الشریکین اشاره کرد و گفت: با استناد به این روایت، می‌بینیم خدایی که صاحب گنجینه‌های زمین است خود را نفر سوم یک شراکت اقتصادی خطاب می‌کند.امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: همین اشکال باعث شده تا عمر کسب‌ و کارها در جامعه کوتاه و نهایتا چند دهه دوام داشته باشد.  
شیخ جمالی با اشاره به وضع رفاه کارگران، افزایش سطح کیفی معیشت مشاغل کارگری را از بهترین روش‌های مقابله با مشاغل کاذب دانست و ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر، دریا که همه کرم و نعمت و فرصت است توجه کمتری بخاطر قاچاق به مشاغل پایدار آن شده است و عدم بهره گیری از این ظرفیت باعث شده تا مشاغل کاذب و ترک تحصیل شکل گرفته و ضربه مهلکی به جامعه محلی وارد سازد.به گفته وی، یکی از عوامل شکل گیری قاچاق، کم توجهی به مشاغل پایدار دریایی است.   اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال رقم خورده استدر این دیدار همچنین مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حوزه اشتغال که هم دغدغه مردم و هم دغدغه مسئولان است اتفاق خوبی که رقم خورده این است که بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را داشتیم و استان هرمزگان با ۳.۹ درصد وضعیت خوبی را به خود اختصاص داده است.وی افزود: با توجه به فعالیت هایی که در حوزه صنایع و مشاغل خرد و خانگی در استان راه افتاده است، در سال گذشته حدود ۵۴ هزار شغل ثبت شده با کدملی اتفاق افتاد که طبق تعهدات کشوری ۳۰ هزار شغل بوده که ما در این شاخه رتبه یک کشوری را کسب کردیم.  
مجتبی معین وزیری گفت: در طرح طبقه بندی و یکسان سازی حقوق در کارگاه های بالای ۵۰ نفر کارگر ، در کشور ۵۵ درصد مشمول این طرح می شوند که در استان هرمزگان ۶۶ درصد کارگران شامل این طرح شده اند همچنین در حوزه رسیدگی هیئت حل اختلاف بین کارگری و کارفرمایی مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی در کل کشور ۳۷ روز و در استان هرمزگان ۱۲ روز است ، که ما در این حوزه هم رتبه یک کشوری را کسب کرده ایم ، خوشبختانه با توجه به تلاش همکاران در بحث بازرسی کار و ایمنی کارگران و همچنین در کاهش خطرات جسمی و فوتی ها هم در سال گذشته رتبه یک کشوری را کسب کرده ایم.   مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه مسکن کارگری اشاره کرد و گفت: علاوه بر کوشش دولت در حوزه مسکن کارگری که به صورت ملی انجام می شود ما به صورت استانی، زمین هایی که به عنوان مسکن کارگری در طرح جدید در شهر بندرعباس قرار دارد به صنایع تخصیص داده شده و تعاونی آنها در حال راه اندازی است و کارگران صنایع و کارگران مشغول به کار در صنایع می توانند عضو این تعاونی ها بشوند.

دیگر خبرها

  • خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر
  • حمله به سپاهان از سمت سنگال! (عکس)
  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون