Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@19:06:40 GMT

واشنگتن به «پ‌ک‌ک» چه قولی داد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۵۹۶

رسانه‌ای ترکیه‌ای به نقل از برخی منابع  مدعی شد که آمریکا متعهد شده تا حقوق عناصر گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) حاضر در سوریه را نفری  78 دلار افزایش دهد و به میزان 291 دلار برساند.

 روزنامه «ینی شفق» از رسانه‌های حامی دولت ترکیه شنبه به نقل از «اکرم دده» رئیس «انجمن ترکمن‌های سوریه» نوشت که یک هیات آمریکایی مرکب از اعضای وزارت خارجه و دفاع  این کشور ماه گذشته ضمن بازدید از سوریه و دیدار با نمایندگان پ‌ک‌ک، به پرداخت 30 میلیون دلار کمک مالی برای بازسازی نظامی، عضو گیری جدید و افزایش دستمزد شبه نظامیان این گروه متعهد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بیش از 30 سال است که بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه دارد. ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» شاخه نظامی حزب دموکرات سوریه را نیز گروهی تروریستی برشمرده  و حمایت واشنگتن از این گروه در سال‌های گذشته یکی از دلایل اختلاف آنکارا و واشنگتن است.

  بر اساس این گزارش، نمایندگان آمریکا حین این دیدار با نمایندگان پ‌ک‌ک، افزایش شمار جنگجویان تا 100 هزار نفر تا خاتمه سال جاری را مورد تاکید قرار دادند. پ.ک.ک نیز پس از نشست با مقام‌های آمریکایی به طور رسمی به نیروهایش اعلام کرد که میزان حقوق آن‌ها را از ماه مه از مبلغ 213 دلار به 291 دلار افزایش می‌دهد.

این رسانه ترکیه‌ای هفته گذشته نیز از تجهیز پ‌ک‌ک به موشک‌های آمریکایی «استینگر» و «اسپایک» ساخت رژیم اسرائیل و برگزاری نشستی در تل‌آویو خبر داد.

ینی شفق سه‌شنبه گذشته به نقل از منابع محلی نوشت، آمریکا قصد دارد محموله‌ای از موشک‌های  استینگر را به عناصر پ‌ک‌ک مستقر در سوریه ارسال کند و این اقدام با پشتیبانی رژیم صهیونیستی و در بحبوحه تشدید تنش بین واشنگتن و آنکارا در مورد خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» ساخت روسیه صورت می‌گیرد.

کمک 30 میلیون دلاری و تامین نیازهای تجهیزاتی

گفته می‌شود این گروه قصد دارد موشک‌های ارسالی ساخت آمریکا را در مناطق «الرمیلان»، «الشدادی»، «جلبیه» و «العمر»  مستقر کند.

به نوشته این روزنامه، به دنبال نشست سطح بالای عناصر ارشد پ‌ک‌ک با مقام‌های اسرائیلی در تل آویو، صهیونیست‌ها قول تجهیز پ.ک.ک را  با موشک‌های ضد تانک قدرتمند «اسپایک» ساخت شرکت «رافائل» داده‌اند.

 بنابر گزارش‌ها، این موشک ضد تانک قرار است در «دیرالزور» و «الرقه» واقع در سوریه  استفاده شود. همچنین 30 عضو  عناصر پ‌ک‌ک آموزش‌های لازم برای استفاده  از موشک‌های پیشرفته ضد هوایی را گذرانده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه ترکیه وزارت خارجه دستمزد اتحادیه اروپا واشنگتن اتحادیه اروپا ترکیه سوریه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۶۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان معامله شد؛ قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۲۲۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۵۴ تومان و حواله آن، ۴۴ هزار و ۴۱۸ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۴۴ تومان افزایش قیمت به ۱۲ هزار و ۷۸ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۷۸ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته افزایش اندکی داشته است.

کد خبر 6091312

دیگر خبرها

  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد