Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@10:53:52 GMT

سیر تا پیاز مصرف دارو در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۷۵۶

بدیهی است در کل مصرف خودسرانه و یا قطع ناگهانی اغلب دارو‌ها سبب اختلالاتی در روند صحیح درمان می‌شود؛ در صورت ابتلا به بیماری دیابت به‌شدت از تغییر خودسرانه میزان دارو‌های مصرفی و رژیم غذایی خودداری کرده و در صورت مصرف انسولین، مشاوره با پزشک مربوطه و کنترل مستمر قندخون را به طور جدی پیگیری کنید.

از آنجایی‌که دارو‌های آنتی بیوتیک جهت تنظیم دوز بایستی در ساعات مشخصی مصرف شوند با پزشک خود به منظور انتخاب دارو‌هایی که با ساعات روزه داری تداخل نکند مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرم‌های دارویی تعدادی از دارو‌ها به صورت "طولانی اثر" است و این امکان را فراهم می‌کند که به جای مصرف سه یا چهار بار در روز، دوز دارو به یک یا دو بار کاهش پیدا کند و ازاین رو با مشاوره پزشک، می‌توان دارو را در سحر یا افطار مصرف کرد.

شرایطی مانند بارداری، شیردهی، دیابت، فشارخون بالا، سندروم روده تحریک پذیر، یبوست، زخم‌های گوارشی، بیماری‌های کلیوی، ریوی و اعصاب و روان و مصرف دارو‌های ضد صرع، ضد تشنج، ضدافسردگی و قلب و عروق نیاز به کنترل مستمر توسط پزشک دارد. در زمان روزه داری هیچگاه وعده‌های دارو را خودسرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول نکنید.

مصرف خودسرانه دارو‌های ضد بارداری در بانوان به منظور روزه داری در ماه رمضان، ممکن است به عواقب خطرناکی مانند اختلالات انعقاد خون و بروز لخته در عروق اندام‌های تحتانی و عروق مغزی منجر شود.

نوشیدن کافی آب و مایعات در دفع دارو‌ها و متابولیت‌های ناشی از آن‌ها نقشی مهم دارد و لازم است در فاصله بین افطار تا سحر به میزان کافی آب و مایعات به بدن روزه داران به خصوص بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، برسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ماه رمضان بیمار روزه گرفتن داروهای ضد بارداری دارو های آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟