Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :نامگذاری معابر شهری به نام اساتید فرهنگ و هنر با هدف حفظ هویت فرهنگی و تاریخی کشورمان، در منطقه یک ادامه می یابد.

به گزارش امتداد ، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس و تابلو خیابان استاد جمشید مشایخی که روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران ، اساتید هنر و سینما، مسئولان شهری و شورای شهر ، با همکاری شهرداری تهران و منطقه یک ، شورای اسلامی شهر تهران ، خانه سینما و خانه تاتر در منطقه یک برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: بسیاری از اساتید بزرگ فرهنگ و هنر در منطقه یک شهر تهران ساکن هستند بر همین اساس شناسایی این عزیزان و نامگذاری معابر شهری به نام آنها در برنامه های شهری این منطقه قرار دارد تا علاوه بر بزرگداشت نام این عزیزان نسل آتی با تاریخ فرهنگ و هنر کشورمان بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اظهار خوشحالی از برپایی مراسم رونمایی از تابلو و سردیس استاد مشایخی در منطقه یک افزود: این استاد ارجمند ساکن منطقه یک تهران بود و وجود ایشان چه در زمان حیات و چه پس از درگذشتشان موهبتی هنری و فرهنگی برای ساکنان شمال تهران محسوب می شود و زندگی شهری یکی از دغدغه های ایشان بود به طوری که در سریالی که با عنوان “پیک سحر”ساخته شد در نقش یک رفتگر با مشکلات این قشر از افراد جامعه از نزدیک آشنا بود و توانست به خوبی آنها را به تصویر بکشد.
شهردار منطقه یک نصب سردیس اساتید فرهنگ و هنر را اقدام جدیدی در منطقه یک دانست و گفت : در کنار نصب تابلو خیابان ها به نام اساتید، نصب سردیس آنها نیز می تواند علاوه بر زیباسازی و تلطیف منظر شهری، پویایی هنر و فرهنگ در شهر و جامعه ایجاد کند.
موسوی به خانه موزه های فرهنگی و تاریخی در منطقه اشاره کرد و گفت : خانه موزه آیت ا… هاشمی رفسنجانی، سیمین و جلال، عزت ا… انتظامی، پروفسور حسابی، نیما یوشیج و… از جمله اقدامات انجام شده توسط منطقه یک برای حفظ تاریخ هنر فرهنگی کشورمان بوده است.
وی با اشاره به نامگذاری خیابانی در محله اقدسیه به نام استاد انتظامی افزود: در خرداد ماه همزمان با سالروز تولد این هنرمند ارجمند خیابان محل زندگی استاد در محله اقدسیه به نام ایشان نامگذاری و سردیس این هنرمند نیز نصب می شود .

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه از مناطق ۲۲گانه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران با جدیت و قدرت اجرایی شده است.

مسعود رنجبریان افزود: این طرح به درخواست شهروندان و برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی که باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شود، اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: در این طرح عوامل انضباط شهری در مناطق ۲، ۳، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۱ با مشارکت پلیس راهور معابر را پاکسازی و رفع سد معبر می‌کنند و با وسایلی که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبله و سوبله یا رعایت نکردن مقررات حمل بار کرده اند، برخورد می‌کنند.

مسعود رنجبریان افزود: در این طرح پلیس راهور خودروی مالکان متخلف را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران