Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جف بزوس مالک شرکت بلو اوریجین اعلام کرده است ، دومین پرواز کپسول فضایی این شرکت به نام نیوشپرد درپنج شنبه ۲ ماه می‌سال جاری میلادی برابر با ساعت ۶ بعدازظهر به وقت تهران انجام خواهد شد.   علت نام گذاری این کپسول به افتخار آلن شپرد فضانورد آمریکایی است که اولین پرواز زیرمداری را سال ۱۹۶۱ میلادی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    کارشناسان شرکت بلواوریجین اعلام کرده اند این یازدهمین پرتاب کپسول فضایی نیوشپرد و دومین در سال جاری میلادی خواهد بود، سکوی پرتابی مورد استفاده کپسول فضایی نیوشپرد در غرب تگزاس قرار دارد.   کپسول فضایی نیوشپرد ۲ شرکت بلواوریجین نیز مانند رقیب سنتی خود شرکت اسپیس ایکس قابل استفاده دوباره است و در این پرتاب ۳۸ محموله تحقیقاتی میکروگرانیتی را به فضای زیر مداری suborbital برده و به زمین باز می‌گرداند.   ناسا در همکاری با شرکت بلواوریجین در نظر دارد در این پرواز ۹ آزمایش مختلف انجام دهد. از جمله تجهیزاتی که همراه نیوشپرد برای مطالعه های عملی به فضا برده می شود می تواند نسل جدید چاپگر های سه بعدی را نام برد که ناسا در نظر دارد در آینده با استفاده از آنها به ساخت پایگاه در کره ماه بپردازد، از جمله دیگر تجهیزات آزمایشی نوعی دستگاه سانتریفوژ برای مطالعه های علمی و  بررسی گرد و غبار کره ماه در آینده است.   موشک جدید شپرد ۲ به صورت عمودی از زمین فاصله گرفته و دوباره به زمین باز می‌گردد و این کار را با استفاده از توان موتور‌های قدرتمند خود انجام می‌دهد. مراحل اولیه پرتاب این کپسول مانند نمونه‌های مشابه آن در شرکت اسپیس ایکس ۲ موشک فالکون ۹ و فالکون هوی است و در زمان بازگشت به زمین با استفاده از چتر نجات سرعت آن کاهش یافته تا به آرامی بر سطح زمین فرود آید. بوسترهای موشک به زمین باز می گردند و کپسول فضایی نیز با استفاه از چترنجات با فاصله زمانی مشخص از بوستر ها بر سطح زمین فرود می آید.  
جدیدترین ماموریت کپسول فضایی نیوشپرد ۲، ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد و در آن به ارتفاع ۱۰۷ کیلومتری از سطح زمین خواهد رسید.   این آخرین آزمایش و مطالعه‌های پژوهشگران ناسا برای بررسی عملکرد کپسول فضایی نیوشپرد خواهد بود؛ مقام‌های بلواوریجین اعلام کرده اند اولین پرواز اصلی و سرنشین دار نیوشپرد به مدار کره زمین درسال میلادی جاری انجام خواهد شد و به احتمال زیاد مهندسان و تیم اجرایی بلواوریجین اولین سرنشینان کپسول فضایی خواهند بود که برای بازه زمانی چند دقیقه‌ای بی وزنی را تجربه خواهند کرد.  
هدف اصلی از ساخت این کپسول فضایی ارسال توریست به مدار کره زمین است.     مقام‌های شرکت بلواوریجین اعلام کرده اند طرح‌های فضایی دیگری، چون New Glenn و New Armstrong را نیز دردست ساخت دارند که هر ۲ نام فضانورد‌های برتر ناسا در تاریخ فضانوردی است.   منبع:Space   انتهای پیام/ پرتاب کپسول فضایی نیو شپرد با ظاهری متفاوت به فضا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر