Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انتشارات دانشگاه امیرکبیر گفت: نشر غیرقانونی کتاب‌های پرمخاطب این انتشارات در کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت‌ها، یکی از دلایل کاهش تیراژ است.

محمد سعیدی، رئیس اداره انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از زیرمجموعه‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه صنعتی است و وظیفه تأمین یکی از منابع اصلی دانشگاه یعنی نشر مکتوب (کاغذی و الکترونیکی) را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعیدی با بیان اینکه نشر کتاب را می‌توان یکی از شاخص‌های توسعه مجموعه دانشگاهی و علمی قلمداد کرد، گفت: مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) با قدمتی ۵۰ ساله انتشار بیش از ۶۵۰ عنوان کتاب تألیفی و ترجمه‌ای در حوزه‌های فنی - مهندسی، علوم پایه و مدیریت نقش ویژه‌ای را در ارتقاء سطح علمی کشور داشته است.

رییس اداره انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر دلیل این کاهش تیراژ را قرار دادن غیرقانونی کتاب‌های پرمخاطب این انتشارات در کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت‌ها دانست، تأکید کرد: گران شدن کاغذ و ملزومات چاپ که افزایش قیمت کتاب را به همراه داشت، فروش را با افت نسبی مواجه کرد برای حل این معضل انتشارات دانشگاه طی دو سال گذشته اقدام به شناسایی و پیگیری حقوقی سایت‌های متخلف کرده است، اما تاکنون نتوانسته در رابطه با کانال‌های تلگرامی متخلف اقدامی انجام دهد.
وی در خصوص سهمیه اختصاص‌یافته به انتشارات این دانشگاه بیان کرد: طی مکاتباتی که انتشارات دانشگاه امیرکبیر با وزارت ارشاد و انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی داشته است، موفق به دریافت مقداری کاغذ به نرخ دولتی شد، اما این میزان از کاغذ جهت چاپ تمامی کتاب‌های این انتشارات کفایت نمی‌کند.

سعیدی با بیان اینکه انتشارات دانشگاه امیرکبیراز دیرباز جایگاهی ارزنده در نشر علوم و دانش داشته است؛ افزود: کتاب‌های پذیرفته‌شده در این مرکز پس از ممیزی در شورای چاپ و نشر کتاب دانشگاه، مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار خواهند گرفت، داوران عمدتاً از میان اساتید برجسته و صاحب‌نظر دانشگاه‌های سراسر کشور که در حوزه کتاب از تخصـص و تجربه کـافی برخوردار هستند، انتـخاب می‌شوند و درصورتی‌که نتایج داوری؛ مراتب علمی، آموزشی، تحقیقی و پژوهشی کتاب را تائید کنند، آن کتاب توسط مرکز نشر دانشگاه و با درج آرم دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) به چاپ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ایجاد راهبرد‌های عملیاتی بازرگانی در خصوص تجارت الکترونیکی یکی دیگر از برنامه‌های حوزه نشر دانشگاه امیرکبیر است؛ بیان کرد: با توجه به تغییرات عمده در فناوری جهانی و توسعه روزافزون ارتباطات دیجیتالی به‌تدریج استفاده از کتاب کاغذی کاهش یافت، به همین منظور مرکز نشر دانشگاه امیرکبیر در رویکرد جدید خود با به‌روز کردن آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های قانونی در جهت تحقق این فرایند اقدام کرده است.

رئیس اداره انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: حمایت از بهبود کیفیت و کمیت تمامی آثار منتشرشده در دانشگاه امیرکبیر موجب می‌شود تا این انتشارات جایگاه ویژه‌ای را در نظام نشر دانشگاهی کسب کند همچنین در دسترس بودن و درج در ارجاعات جهانی نیز ازجمله راهکار‌هایی است که می‌توان با تمرکز بر آن دانشگاه امیرکبیر را در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه برتری برخوردار کرد.

وی در خصوص اهداف راهبردی و پیشنهادی مرکز نشر دانشگاه بیان کرد: دانشگاه امیرکبیر اهدافی همچون نیل به جایگاه اول در انتشارات فنی مهندسی ایران، انتشار کتاب در سطح ایران وجهان، همکاری با ناشران بین‌المللی نشر کتاب در دانشگاه و استفاده از فناوری نوین جهت انتشار کتاب در دانشگاه را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر استفاده از شعار‌های راهبردی را امری مهم دانست و اظهار کرد: به‌منظور یادآوری اهداف سازمان و جهت‌گیری صحیح کارکنان، بر روی تابلو‌ها و برد‌های الکترونیکی شعار‌های راهبردی را متناسب با اهداف این مرکزنشرقرار داده‌ایم که ازجمله آن‌ها می‌توان به شعار «مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در انتشار کتب فنی و مهندسی در ایران و منطقه پیشروست»؛ «پدیدآورندگان کتاب، موتور اصلی حرکت مرکز هستند و باید در جهت تکریم آن‌ها برنامه‌ریزی شود»؛ «قانون و بی‌طرفی رمز اصلی نیل به اهداف مرکز نشر است»؛ «شفافیت در انتشار کتاب، چراغ راه مرکز نشر است» و ... اشاره کرد.

وی در خصوص افتخارات کسب‌شده توسط انتشارات دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: این مرکز با بهره‌مندی از پشتوانه علمی اساتید دانشگاه، اعضای شورای چاپ و نشر و تلاش مجدانه مدیریت و کارکنان متعهد در واحد‌های تابعه خود، مفتخر به کسب عنوان ناشر برگزیده دانشگاهی در سال ۱۳۸۱ شد همچنین در سال ۱۳۸۳ باهدف اعتلا و رشد آثار تألیفی و ترجمه‌ای درزمینهٔ علوم فنی و مهندسی مبتکر و مجری مراسم کتاب سال فنی و مهندسی در سطح دانشگاه‌های کشور بود.

رئیس اداره انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: بیش از ۱۰ عنوان از کتاب‌های منتشرشده در دانشگاه امیرکبیر در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان کتاب «طراحی سازه کشتی»؛ «بررسی رفتار هیدرودینامیکی شناور‌های پروازی»، «ترکیب اطلاعات؛ رویکردی نوین جهت تصمیم‌گیری در زمین‌شناسی، مهندسی معدن و نفت»؛ «دوره چهارجلدی کتاب اصول و مبانی سازه‌های فولادی» و ... را نام برد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: مرکز نشر دانشگاه امیرکبیر تاکنون دو تفاهم‌نامه را در سطح بین‌المللی به امضاء رسانده است که اولین آن‌ها عقد تفاهم‌نامه‌ای با انتشارات بین‌المللی اشپرینگر جهت چاپ مشترک کتاب‌های اساتید دانشگاه است، دومین تفاهم‌نامه نیز جهت درج و فروش کتب انگلیسی منتشرشده در دانشگاه امیرکبیر و قرار دادن آن‌ها در وبسایت آمازون است. این دانشگاه تاکنون موفق شده ۲ کتاب انگلیسی منتشرشده خود را روی وب‌سایت آمازون قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتشارات دانشگاه امیرکبیر نشر غیرقانونی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقیه حسن‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتابی با عنوان «روش تحقیق در مدیریت» را تألیف کرد.

علی‌ خانی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا  درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب روش تحقیق در مدیریت گام کوچکی بوده که در راستای پژوهش و تحقیق برداشته و حاصل برخورداری از منابع، آثار و تجارب ارزشمند دیگران و چندساله نگارنده در زمینه تحقیقات، آموزش روش تحقیق و مسئولیت‌های پژوهشی دانشگاه است.

وی ادامه داد: کتاب روش تحقیق در مدیریت، مشتمل بر هشت فصل، با تیراژ ۵۰۰ نسخه با موضوعات مختلف در ۱۴۰ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منتشر شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه امروزه لازمه بهره‌گیری و استفاده از نتایج و یافته‌های تحقیقات در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: تحقیقات جنبه‌های متعددی از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل بشری را مرتفع سازد.

خانی بیان کرد: به دنبال تحولات علمی که در کشور و جامعه به‌ویژه در سال‌های اخیر به وجود آمده آثار زیادی در قالب تألیف و ترجمه به چاپ رسید که هر یک به سهم خود توانسته دانش و معرفت افراد علاقه‌مند، به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها و دانشگاهیان را در زمینه روش‌های تحقیق علمی افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نیز شاهد غنی‌تر شدن ادبیات روش تحقیق علمی در کشور خواهیم بود، گفت: تحول و خیز علمی بدون آشنایی با روش‌ها و آداب تحقیق علمی و بدون برخورداری از ابزار مورد نیاز و کارآمد مقدور نیست.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تحقیق، پژوهش و روش بهینه مطالعه کتاب و منابع تحقیق را ازجمله راهکار‌های موفقیت در هر تحقیق و پژوهشی برشمرد و مطرح کرد: از آنجایی که مطالعه منظم و روش‌مند در هر پژوهش، نظری و میدانی، لازمه هر پژوهش پویاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید