Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پارسال ۶۰۰ هکتار مزرعه به زیر کشت میگو رفت اظهار داشت: هزار و ۵۲۰ تن میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان تولید شد که انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش تولید با بیش از ۲ هزار تن باشیم.

وی افزود: پارسال در صورت عدم شیوع بیماری بدون شک مجموع تولید میگو در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار تن می‌رسید، اما امسال با برداشت زودتر میگو‌ها قبل از شروع فصل باد‌های مونسون و شروع بیماری افزایش برداشت خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو اوایل مرداد ماه آغاز و تا قبل از شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده که منطقه ساحلی گواتر متصل به آب‌های اقیانوسی بهترین مکان برای پرورش میگو در سواحل مکران است.

میرمرادزهی بیان کرد: گواتر با حدود چهار هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری از نقاط مهم و سودآور برای پرورش میگو در کشور است.

وی گفت: سایت پرورش میگوی گواتر به ۲ فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده که فاز شمالی ۱۰۷ مزرعه با تیپ ۲۰ هکتاری طراحی شده که هم اینک ۹۲ مزرعه با سطح مفید حدود هزار و ۴۱۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶ مزرعه ۲۰۰ هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا ۵۰ درصد با سطح مفید ۴۳۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: تمامی زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است.

میرمرادزهی افزود: آماده سازی فاز نخست اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی در رودیک چابهار و آبگیری استخر‌های پرورش میگو نوید دهنده اشتغال ۲ برابری در پرورش میگو است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان برنا میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان