Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: طبق برآوردی در سال تحصیلی جدید تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به این مجموعه اضافه می‌شود که مهاجرپذیری این استان یکی از عوامل تراکم جمعیت دانش‌آموزی است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

مریم سادات پناهنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به بزرگ‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش در زمینهٔ کمبود نیروی انسانی و اعتبارات ریالی اظهار داشت: با توجه به استان شهر بودن قم بیش از 80 درصد دانش‌آموزان ابتدایی ما در شهر ساماندهی شدند که این اتفاق در برخی از مناطق مشکل‌ساز شده و تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدای آموزش‌ و پرورش استان قم یکی از عوامل تراکم دانش‌آموزی را مهاجرپذیر بودن استان دانست و تصریح کرد: رقم قابل‌توجهی از آمار دانش‌آموزان ما به این گروه از هموطنان اختصاص داده‌ شده و طبق برآورد همکاران پژوهش و برنامه‌ریزی در سال آینده تعداد 5 هزار و 500 نفر به مجموعه اضافه می‌شود که 90 درصد آن‌ها در مدارس دولتی ساماندهی می‌شوند.

به گفته این مسئول آموزشی از مجموع 627 مدرسه استان 127 مدرسه روستایی و 500 مدرسه شهری دولتی مشغول فعالیت هستند با توجه به حساسیت و اهمیت مقطع ابتدایی مجموعه همکاران ما نیز از نیروهای متخصص آموزش ابتدایی، پرتلاش و با انگیزه که با حضور فعال خود حتی تا دیر وقت در حال خدمت بوده‌اند علی‌رغم وجود تنگناها و مشکلات سال تحصیلی را با کمترین آسیبی شروع کردیم.

ترک تحصیل دانش آموزان دو روستای محروم در کهگیلویه و بویراحمد؛ سکوت آموزش و پرورشیزد| سبک زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود100 هزار دانش آموز ایلامی در طرح همیاران پلیس مشارکت دارند

وی در بحث ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی همکاران به ‌جز دوره‌های ضمن خدمت حدود 22 هزار نفر ساعت برنامه‌ریزی‌شده و در تفاهم‌نامه مشترکی که ما بین دو معاونت پرورشی و سلامت و تندرستی انجام شد فعالیت‌ها و برنامه‌های دو حوزه تربیت‌بدنی و سلامت از کانال تدبیر گذشت.

پناهنده تعداد مراکز اختلالات یادگیری را با توجه به حجم دانش‌آموزان دیرآموز محدود دانست و افزود: بیش از 1400 نفر از دانش‌آموزان ما دیرآموز شناخته‌ شده‌اند به دلیل ارتباط بهتر و راحت‌تر معلم با دانش‌آموزان دیرآموزی که در مدارس مشغول تحصیل هستند دوره ضمن خدمتی جهت توانمندسازی آن معلمان برگزار شد که تا حد مطلوب فاصله را کم کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح‌های مجموعه ابتدایی یادآور شد: 36 درصد از همکاران ما در طرح درس پژوهی مشارکت داشته و با تقابل تجارب تدریس خود به نتایج سازنده‌ای دست‌ یافته‌اند و تعداد 68 هزار دانش‌آموز در کنار 4 هزار و 200 معلم راهنما با شرکت در طرح جابر آثار خود را در قالب نمایشگاهی در معرض دید قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌