Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@22:35:59 GMT

پرسپولیس با چه نتایجی درآسیا صعود می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۶۱۵۲

به گزارش پارس نیوز، 

فاصله‌ سه امتیازی تا صدر جدول چیزی نیست که قابل جبران نباشد. به ویژه برای تیمی در قواره‌ی پرسپولیس. کلا خوبی گروه چهارم این است که هر تیم با تیم بالادستی‌اش تنها یک امتیاز فاصله دارد و در واقع هر چهار تیم، برای صعود به مرحله‌ی یک‌هشتم شانس دارند. حالا یکی کمتر و یکی بیشتر. تا روز آخر اما هیچ تیمی را نمی‌توان حذف‌شده به حساب آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادمان نرود که تیم برانکو در لیگ قهرمانان فصل پیش هم روز آخر صدرنشین شد و بازی‌های حذفی‌اش را هم در آخرین دقایق برد.

قرمزها در بازی رفت مرحله‌یک‌هشتم در امارات، ۳ بر دو به الجزیره باخته بودند اما در تهران با گل دیرهنگام سیدجلال حسینی خود را به یک‌چهارم رساندند. آنجا هم در حالی که یک بر صفر در خانه‌ الدحیل شکست خورده بودند و در نیمه‌ی اول بازی برگشت هم یک بار دروازه‌شان باز شده بود، در تهران این تیم را شکست دادند. تیمی که آخرین شکست خود را یک سال و چند ماه پیش از آن برابر همین پرسپولیس تجربه کرده و بعد از آن دیگر به هیچ تیمی نباخته بود.

حالا هم مثل همان روزهایی که الجزیره و الدحیل و السد برای دیدار با تیم برانکو صف کشیده بودند، خیلی‌ها ناامیدند از صعود. صدرنشینی که هیچ، آنها حتی حضور پرسپولیس در مرحله‌ی یک‌هشتم را هم خیلی محتمل نمی‌دانند. شانس‌های صعود پرسپولیس اما تا آخرین لحظه زنده است و وابسته به نتایجی که این تیم در دو بازی باقی‌مانده‌اش رقم خواهد زد.

پرسپولیس حالا دو بازی مرگ و زندگی را پیش‌روی خود می‌بیند. یکی بازی با پاختاکور ۵ امتیازی در خانه‌ی این تیم و دیگری با السد که فعلاً ۷ امتیازی است و هفته‌آخر باید در آزادی به میهمانی قرمزها بیاید. هر چند پرسپولیس با ۴ امتیاز در رتبه آخر گروه قرار گرفته اما یادمان نرود که فاصله این تیم با صدر جدول فقط ۳ امتیاز است و همین فاصله‌ی اندک امیدهای صعود نایب‌قهرمان فصل پیش را تازه نگه می‌دارد.

از این گروه چهار بازی باقی مانده که برد و تساوی و باخت تیم‌ها ۸۱ حالت مختلف را برای صعود به وجود می‌آورد. اما در شرایط تساوی امتیازها حالات دیگری هم به این ۸۱ حالت اضافه می‌شود. مثلا پیروزی بیش از یک گل پرسپولیس مقابل السد با پیروزی یک گله‌اش مقابل این تیم به صورت مجزا دو حالت فرض می‌شود و لحاظ نمودن این احتمالات مجموع حالات صعود را به ۸۴ حالت افزایش می‌دهد. پرسپولیس از این ۸۴ حالت ممکن، در ۲۱ حالت از گروه خود صعود می‌کند. بنابراین شانس صعود پرسپولیس از گروه چهارم مسابقات معادل ۲۵% محاسبه شده است.

پرسپولیس با دو پیروزی در دو بازی آخر صدرنشین می‌شود. مگر اینکه الاهلی هم هر دو بازی خود (مقابل السد در قطر و پاختاکور در عربستان) را ببرد. شانس صعود پرسپولیس با یک برد و یک تساوی، ۵۲% است اما در یک حالت خاص، پرسپولیس حتی با پیروزی مقابل پاختاکور و باخت به السد هم صعود می‌کند! البته به شرطی که السد، الاهلی را ببرد و بازی روز آخر الاهلی و پاختاکور مساوی شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جدول لیگ قهرمانان بازی پرسپولیس مرگ قطر بازی جدول قطر لیگ قهرمانان مرگ پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوملس: با قلب خود بازی خواهیم کرد

مدافع باتجربه بوروسیا دورتموند از پیروزی برابر پاری سن ژرمن بسیار خوشحال است با این حال تاکید کرد که شرایط برای صعود به فینال سخت است.

به گزارش ایسنا، بوروسیا دورتموند در دیدار رفت برابر پاری سن ژرمن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یک گل به پیروزی دست پیدا کرد تا امیدوار به صعود به فینال ومبلی باشد.

به نوشته کیکر، متس هوملس بعد از بازی گفت: بازی سختی بود اما رقابت با حریفان با حضور این هواداران همواره لذت بخش و زیبا است. بازیکنان دورتموند برای پیروزی در این بازی ۱۰۰ درصد توان خود را گذاشتند و به همین خاطر بسیار خوشحالیم. من هم در کنار دیگر بازیکنان شب خوبی را تجربه کردم.

او ادامه داد: به نظرم این بهترین بازی ما نبود با این حال توانستیم به پیروزی برسیم. این بسیار امیدوارکننده است که حتی در شبی که بهترین بازی خود را به نمایش نمی‌گذاریم موفق به کسب پیروزی می شویم؛ آن هم برابر تیمی که بسیار باکیفیت و خوب است.

بوروسیا دورتموند در یازده بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا متحمل شکست نشده است.

هوملس درباره این رکورد خاص گفت: می دانیم که در اینجا شکست دادن ما بسیار سخت است. وقتی در این ورزشگاه به میدان می روی به خوبی متوجه چنین چیزی می شوی. بازی رفت به پایان رسید و اکنون یک رویارویی بزرگ و سخت دیگر باقی مانده است.

مدافع دورتموند در پایان گفت: ۹۰ دقیقه دیگر تا فینال باقی مانده است. ما به دنبال صعود به ومبلی هستیم. برای رسیدن به فینال با قلب خود بازی خواهیم کرد. در آستانه رسیدن به خط پایان هستیم و باید تلاش زیادی از خود نشان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • انگیزه ستاره بایرن: بازی با رئال فینال است!
  • پلی به گذشته - صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل چلسی (2005/5/3) / فیلم
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • هوملس: با قلب خود بازی خواهیم کرد
  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • حزباوی دوباره برای قهرمانی برگشت! (عکس)