Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: سپاس از معلم، سپاس از آگاهی، دانش ، عقلانیت و خرد می باشد.

حیاتی افزود: سپاس از معلمان نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی از نقش آفرینی آنان در شکل گیری، پیدایش، تثبیت، حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است.

 تصریح کرد: جایگاه معلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل می باشد آنان پیش قراولان مبارزه با توطئه های دشمنان در چهار دهه گذشته در زمینه اقتصادی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیاتی ادامه داد: در دهه نخست انقلاب اسلامی دشمنان این مرز و بوم با سناریوی ویژه طراحی شده سرویس اطلاعاتی نظام استعماری و با یک توطئه تمام عیار جنگ نظامی به مصاف انقلاب اسلامی آمدند اما معلمان ما با تربیت دانش آموزانی از جنس رشادت، ایثار و از خودگذشتگی همراه آنان کلاس های درس را ترک کردند و در میدان نبرد حضور یافتند.

وی مطرح کرد: نقش معلمان در صیانت و حفاظت از کیان این مرز و بوم بی بدیل و استثنایی بود و شهدای گرانقدر ما که جان شیرینشان را در طبق اخلاص گذاشتند تربیت یافتگان همین معلمان بودند.

حیاتی با اشاره به طراحی جنگ تمام عیار فرهنگی از سوی دشمنان در دهه دوم انقلاب، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی دریافتند که رمز بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه نخست انقلاب آموزه های دینی و ارزش های فرهنگی است و بنابراین جنگ فرهنگی را علیه ما طراحی کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دهه دوم انقلاب بحث شبیخون فرهنگی و مقابله با نفوذ فرهنگی را مطرح کردند و در این دهه نیز معلمان بسترساز مقابله با جنگ فرهنگی بودند و در ساختار آموزش و پرورش معاونت پرورشی با هدف تقویت آموزه های دینی در دانش آموزان و پیکره آموزش و پرورش شکل گرفت.

حیاتی خاطر نشان کرد: در دهه سوم انقلاب جنگ تمام عیار سیاسی توسط دشمنان انقلاب اسلامی طراحی شد و تلاش داشتند به زعم خودشان قالب انقلاب را از درون تهی کنند اما معلمان با تنویر افکار عمومی و تشریح سیاست های انقلاب اسلامی بر لوح سفید دانش آموزان درس فرهنگ، مقاومت و ایستادگی را حک کردند.

وی ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب نیز جنگ تمام عیار اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری آخرین توطئه دشمن می باشد.

حیاتی تاکید کرد: در این دهه نیز معلمان با ایستادگی و مقاومت پیش قراول مبارزه با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

حیاتی با بیان اینکه کلید جامعه پویا و مترقی در دست آموزش و پرورش است، افزود: دولت تدبیر و امید نسبت به حل مشکلات معلمان توجه ویژه ای دارد و در استان نیز تلاش داریم با تدبیر استاندار دغدغه های معلمان حل شود.

* آموزش و پرورش دو رکن اساسی کشور

طاهر رستمی فرماندار اسفراین نیز ضمن توجه  به علم آموزی به دو رکن اساسی برای کشور اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دو رکن اساسی کشور برای تربیت نسل آینده است که این دو رکن در کنار هم پاسخگوی نیازهای افراد است

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دارای رسالتی مهم در زمینه تربیت و پرورش فرزندان و نسل آینده کشور دارد .

رستمی با گرامیداشت یادو خاطره شهدای گرانقدر خصوصا علامه شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری نماد بارز یک معلم فداکار و آزاده بود .

* معلمین باعث تحولات اساسی در جامعه می شوند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی یکی از شاخصهای توسعه در جامعه را توجه به امر آموزش و پرورش بیان کردو گفت: معلم آینده دانش آموزان را نقاشی می کند و معلمین انسانهای بزرگی هستند که زمینه تحولات اساسی در جامعه را فراهم می کنند .

هادی قوامی سرمایه گذاری در امر آموزش و پرورش را از مهمترین سرمایه گذاری ها برشمرد و افزود: یکی از عوامل مهم در تولید ، توجه به سرمایه انسانی برای توسعه کشور است که در همین راستا  بخش قابل توجهی از اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش تخصیص یافته است .

وی مدیریت صحیح و اصولی را چشم اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: باید برای این مدیریت کارها را به کسی که اهلیت و صلاحیت دارد سپرد و معلمین برنامه ریزان جامعه برای تربیت نسل بعدی هستند .

هادی قوامی از اختصاص هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای نوسازی و بازسازی مدارس تخریبی خبر داد .

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام خبر خوش برای پیمانکاران مدارس گفت: در سال 98 پیمانکاران مدارس از پرداخت 9٪ مالیات ارزش افزوده سازمان امورمالیاتی معاف هستند .

* جامعه ایده ال نیازمند آموزش و پرورش پویا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و گفت: یک جامعه پویا و آیده آل نیازمند یک آموزش و پرورش پویا است که دانش آموزان در آن جامعه پذیری ، مهارت آموزی و خلاقیت را می آموزند .

سعیدی با بیان این مطلب که هر روز را باید روز معلم بدانیم اظهار داشت: معلمین هر روز آماده  جنگ با جهالت و نادانی هستند و معلم و علم آموزی در جامعه باید شرف داشته باشد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی جنگ خلاقیت مالیات معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اولویت‌های جذب معلمان درسال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا حاجی پور به خبرنگار ایسنا در آمل گفت: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار معلم در قالب ماده  ۲۸ در آزمون‌های متوالی که برگزار شد در راستای کمبود نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار معلم درمقاطع مختلف تحصیلی درکشور کمبود و نیاز جدی است، افزود: برای سال جاری نیز همانند روال انجام شده سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون‌های جذب معلم اقدام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولویت جذب با معلمانی هست که در قالب پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم و افرادی که سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش داشتند.

حاجی پور اضافه کرد: درماه اردیبهشت نیز یک آزمون استخدامی معلمان برگزار شد که تعداد جذب آنها نیز از سوی آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد: حداقل بخشی از کسری و نیاز معلمان درمقاطع مختلف تحصیلی درسال جاری و تا پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۳ و۱۴۰۴ جذب آموزش و پرورش شوند.

اعتراض مجلس به احکام صادرشده در رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح همان گونه که انتظار می‌رفت انجام شد و برای معلمانی که به صورت رسمی مشغول به کار بودند، در سطح کشور مشمول این طرح شدند.

حاجی پور با بیان اینکه قانونی که نمایندگان مجلس دراین دوره مصوب کردند، درزمان اجرا در شیوه و چگونگی اجرای آن به آن ایراد وارد شد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب مطالبه‌گری معلمان، به احکامی که در رتبه بندی معلمان صادر شده اعتراض دارند و باید درشروع کار مجلس جدید حتما تجدید نظر و اصلاح شود.

وی توضیح داد: دراحکام صادره برای برخی از معلمانی که سالها به عنوان معلم جذب شده بودند، پس از اعلام رتبه بندی به ناچار به عنوان کارمند اداری ومدیریت در واحدهای مختلف ستاد و ادارات آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

حاجی پور ابرازامیدواری کرد که درتجدید نظر مجلس، همه در قالب رتبه بندی درست و عادلانه قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است