Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال تمام واگذاری های خطوط تلفن ثابت به متقاضیان در این استان بر بستر سرویس FTTH (فیبر نوری تا ساختمان/خانه) انجام می شود.

آزاد حکمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی، امسال شبکه فیبر نوری غیر از ادارات و شهرها در روستاهای استان نیز قابلیت اجرایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار و 600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان اجرا شده است، افزود: سال گذشته در حوزه اجرای فیبر نوری 100 درصد برنامه ها و اهداف شرکت مخابرات کردستان تحقق یافت.
مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای کابل کشی فیبر نوری در بیش از یک هزار نقطه استان در سال 97 خبر داد و اضافه کرد: پارسال در حوزه ایجاد، تقویت و توسعه شبکه فیبر نوری اقدامات لازم انجام شد.
حکمت با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در اولویت خدمات این شرکت قرار دارد، یادآور شد: سال گذشته عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در آساوله به عنوان اولین روستای استان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه از این پس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می شود، گفت: تلاش ما این است که تکنولوژی های روز دنیا را در بستر فیبر نوری ایجاد و سرویس مورد نیاز مشترکان را در اختیارشان قرار دهیم.
تعداد مشترکان تلفن همراه اول در استان تا پایان سال گذشته یک میلیون و 808 هزار و 574 مورد بوده که ضریب نفوذ آن اکنون به 111 درصد رسیده است.
هم اکنون 485 هزار و 247 شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 29،7 درصد در کردستان فعال است.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زيرساخت ها مخابرات فيبر نوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان تصریح کرد: به‌زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • تلفن ثابت سازمانی
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه