Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران استوانه‌های دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند و بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار کشور است

 به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸) گفت: هفته کارگر را به همه کارگران عزیز و زحمتکش که امروز استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند، تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار کشور است و گسترش زمینه‌های تولید کشور مخصوصاً در کارگاه‌های خرد و متوسط از وظایف جدی امروز اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تبریک هفته معلم اظهار داشت:‌ رهبری معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه با کارگران و معلمان ایراد کردند. در زمینه اشتغال در کارگاه‌ها و رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه‌جانبه سند تحول آموزش و پرورش تأکید کردند؛ از کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌خواهم بر روی موضوعاتی که رهبری بیان فرمودند و همگی جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند مخصوصاً تاکیدات ایشان در زمینه مهارت‌آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این معضل و همچنین موضوع معوقات فرهنگیان مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: از کمیسیون صنایع و کشاورزی و اجتماعی نیز در زمینه حفظ اشتغال و کار و توسعه اشتغال خرد و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌ها بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

لاریجانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری شخصیتی است که معلم انقلاب، همه‌جانبه‌نگر، عمیق،‌ آینده‌نگر، پرهیزکار و انقلابی بود که امام(ره) درباره ایشان کلماتی را ایراد فرمودند که کمتر سابقه داشته است. امام فرمودند؛ استاد مطهری در اسلام‌شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم‌نظیر بود و یا فرمودند؛ در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ثلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست و فرمودند؛ آثار قلم و زبان او بی‌استثنا، آموزنده و روان‌بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشات می‌گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرح‌زا است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی کارگران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند