Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان همزمان با فرا رسیدن سالروز کشته شدن «تیپوسلطان» پادشاه مشهور شبه قاره که سال‌ها علیه انگلیس جنگید او را نماد آزادی خواهی و مبارزه با استعمار دانست. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آر.وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: تیپو سلطان می‌توانست بند غلامی و استعمار را به گردن انداخته و سال‌ها پادشاهی کند.

وی تصریح کرد: ولی این پادشاه آزادی خواه حاضر نشد تسلیم زورگویی انگلیسی ها شود و سال ها مردانه علیه آنها جنگید و عاقبت در این راه جان خود را فدا کرد.

عمران خان گفت: دلیل علاقه من به تیپو سلطان همین مبارزه با استعمار و روح آزادی خواهی است که در او وجود داشته است.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: تیپو سلطان یک رهبرشجاع و مبارز برای تمام مسلمانان جهان است و همه باید در مسیر آزادی خواهی از او الگو بگیرند.

رهبر حزب تحریک انصاف تاکید کرد: رفتار تیپو سلطان نشان می‌دهد که مسلمانان به دنبال آرامش و صلح هستند ولی حاضر به تسلیم شدن مقابل ظلم نمی‌شوند.

وی که در 220 اُمین سالگرد کشته شدن تیپو سلطان سخن می گفت، افزود: رفتار تیپو سلطان و مقابله او با ظلم باعث شده که ما او را تحسین کنیم.

گفتنی است تیپو سلطان 1782 تا 1799 در شبه قاره حکومت می‌کرد و سرسختانه علیه کمپانی هند شرقی و استعمار انگلیس ایستادگی کرد. این پادشاه شجاع در جنگ‌های بسیاری انگلیسی‌ها را شکست داد.

یادداشت| ترفند قدیمی دشمنان پاکستان و ایران برای تحت تاثیر قرار دادن سفر عمران خاندیدار با امام خامنه‌ای در دستور کار سفر عمران خان به ایران

وی معتقد بود ورود استعمار به شبه قاره باعث فلاکت و تضعیف کامل مردم در این منطقه می‌شود و باید با استعمارگران مبارزه کرد.

گفته می شود در دوران حکومت او مردم شبه قاره رفاه را تجربه کردند و از لحاظ صنعتی و علمی نیز به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کردند.

سر انجام در یکی از جنگ ها وقتی او به محاصره انگلیسیها افتاده و با خیانت برخی از یاران خود فروخته خود مواجه شد عده‌ای به او پیشنهاد فرار دادند ولی تیپو سلطان این پیشنهاد را نپذیرفت و در دل میدان جنگ توسط استعمارگران انگلیسی کشته شد.

او به کشور خود نام «مملکت خداداد» را داده بود و تلاش می کرد مانند شهروندان عادی زندگی کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان