Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام، از وزارت نیرو خواست حریمی که در بالادست و پایین دست سد سیمره لازم می‌داند را تملک و مطالبات مردم را به موقع پرداخت کند.

‌به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در اولین نشست استانداران که در وزارت کشور با حضور وزیر کشور و معاونین برگزار شد، برای جلوگیری از موازی کاری در خدمات دهی به مناطق سیل زده استان پیشنهاد کرد تمام عواملی که در قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان مشارکت دارند اعم از سپاه، بنیادمسکن، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و … با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و تحت مدیریت واحد استان و استاندار کارهایشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام در ادامه بر طراحی سامانه الکترونیکی برای ایجاد بانک اطلاعاتی در مناطق سیل زده تاکید و تصریح کرد: برای دوری از یک جانبه نگری و تحت پوشش قرار دادن تمام مناطق آسیب دیده وجود یک سامانه الکترونیک و ثبت اطلاعات اقشار آسیب دیده از سیل لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواستار فعال سازی دیگر ظرفیت‌های استان از جمله مزیت مرز شد و گفت: راه اندازی گذر مرزی چیلات، راه اندازی بازارچه چنگوله و بازارچه چیلات و موافقت با بازارچه هلاله شمالی از مهم‌ترین خواست و مطالبات مردمی در استان است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه استان و کشور ایفا نماید.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن اینکه پیشنهاد کرد مراسم اربعین ۹۸ بصورت کاروانی برگزار شود و ستاد اربعین در استان دارای فرماندهی واحد و متمرکز باشد.

وی در ادامه خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اربعین شد و گفت: همچنین ضرورت دارد با توجه به مشکلات پیش رو استان تخصیص اعتبارات سال ۹۸ ضمن اینکه در اول سال صورت پذیرد، از تخصیص بالایی نیز برخوردار شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد سیمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام