Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، ه دلیل تصمیم‌های غیر منتظره و غیر منطقی برخی مسئولان و متولیان امر از جمله حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بازار گوشت بویژه در مرکز استان در ۱۴۵ روز گذشته حال و روز خوشی ندارد.

مهرماه ۹۷ ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد قیمت گوشت بزو میش را ۴۴ هزار تومان و بره و بزغاله را ۵۴ هزار تومان اعلام کرد، ولی در کمتر از ۶۰ روز با گران شدن دام زنده قصابان شهر یاسوج و دیگر شهر‌های استان خواهان افزایش قیمت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز به روز قیمت دام زنده در تمام نقاط کشور افزایش پیدا می‌کرد، ولی مرغ جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یک پا بیشتر نداشت و معتقد بود قیمت ۴۴ و ۵۴ هزار تومان منطقی بوده و بیشتر از این تخلف است.

قصابان به نشانه اعتراض و با این توجیه که با این قیمت محکوم به شکست هستند در قصابی‌ها را قفل زدند، ولی با همین شرایط و کمبود گوشت قرمز گوهرگانی از مواضع خود کوتاه نیامد و خبرگزاری تسنیم نیز با هدف تعادل بازار و کمک به مردم، سعی بر حمایت از تصمیم مسئولان با در نظر گرفتن خواسته به‌حق قصابان داشت و در به وظیفه خود عمل کرد، ولی بعد از گذشت ۱۴۵ روز بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیمات گذشته مسئولان اشتباه بوده و ضربه مهلکی را به بازار و مردم وارد کرده است.

۱۰ آذرماه با روند افزایشی قیمت دام زنده قصابان یاسوجی به دلیل کوتاه نیامدن معاون اقتصادی استاندار در زمینه افزایش قیمت گوشت فرار را بر قرار ترجیح دادند و این قهر و آشتی قصابان تا ۲۰ اسفندماه ۹۷ ادامه یافت تا در نهایت گوهرگانی از مواضع خود کوتاه آمد و قیمت جدید مصوب شد، قیمتی که به دلیل بی تدبیری حوزه اقتصادی استانداری سبب به‌هم ریختگی بازار گوشت شد.

در نیمه دوم اسفندماه جعفر گوهرگانی قیمت گوشت قرمز را ۷۴ هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید متقاضیان گوشت با کیفیت‌تر یعنی بره و بزغاله باید قیمت متفاوت‌تری پرداخت کنند و در واقع قیمت گوشت بره و بزغاله را توافقی اعلام کرد موضوعی که شبب شده این روز‌ها برخی قصابی‌ها گوشت را تا ۱۰۷ هزار تومان فروش کنند و یاسوج شهر «هزار نرخ» باشد، زیرا هر قصابی به قیمت دلخواه گوشت فروش می‌کند.

ناگفته نماند در ۱۰۰ روز تعطیلی قصابی‌های یاسوجی به دلیل تصمیم اشتباه حوزه اقتصادی استانداری برحی در حاشیه شهر یاسوج و کنار جاده‌های اصلی بدون نظارت‌های بهداشتی گوشت را بیش از ۹۰ هزار تومان فروش می‌کردند و برخی مردم نیز برای تامین گوشت مورد نیاز خود مجبور به رفتن به شهر‌های همجوار از جمله شیراز و بهبهان بودند که این موضوع نیز سبب تحمیل فشار بیشتر به مردم بوده است.

جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: قیمت توافقی دیگر چیست؟ قیمت گو. شت ۷۴ هزار تومان بوده و بیش از این گرانفروشی است و بازرسان صنعت، معدن و تجارت باید قصابی متخلف را به تعزیرات معرفی کنند.

جعفر گوهرگانی این را نیز گفت : من گفته‌ام گوشت قرمز با کیفیت ۷۴ هزار تومان است که با این شرایط منظور معاون استاندار از گوشت باکیفیت بره و بزغاله بوده و در این صورت بازار گوشت به هم ریخته است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت گوشت استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است

یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حرکت بازار ارز به سمت ثبات، افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت در بازار غیررسمی را امری طبیعی توصیف کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مرتضی عزتی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تغییر قیمت چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز همواره متاثر از انتظارات و یا پیش‌بینی متغییر‌هایی است که به دلیل برخی وقایع اقتصادی، سیاسی و یا حتی نظامی دچار تغییر و تحول می‌شوند.


این کارشناس اقتصادی با اشاره افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی گفت: این مقدار نوسان‌های اندک مشکلی در شرایط بازار ایجاد نخواهد کرد. احتمال دارد که این موضوع ناشی از برخی مسائل سیاسی و یا حتی ورود تقاضای موثر بر بازار باشد.


وی تاکید کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روزه موضوع چندان غیرمنتظره‌ای نیست، بلکه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران این موضوع یک امر طبیعی محسوب می‌شود. افزایش یک و یا حتی ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی عدد نگران کننده‌ای نیست، زیرا این میزان نوسان همیشه وجود داشته است.


عزتی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً بازار ارز به سمت ثبات حرکت خواهد کرد، زیرا بازار کاهش‌های خود را انجام داده؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در ادامه امر شرایطی باثبات و یا اندکی افزایش را تجربه کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، نرخ ارز ، قیمت دلار ، نوسان ارزی ، مرتضی عزتی ، بازار غیررسمی ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9t

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد